Ik maak altijd een weekmenu van zaterdag tot zaterdag Za: pannenkoeken Zo: broodjes kipshoarma Ma: pasta bolognese, saus is al uren aan het pruttelen Di: zelfde als bovenstaand, dinsdag altijd een drukke dag met beide werken en sporten kinderen zodat ik maandag meestal voor 2 dagen kook Wo: aardappels uit oven, vissticks, doperwtjes Do: Mie met ei, paksoi, champignons en paprika en een flesje zoetzure saus wat ik in de kast vond en er al heel lang staat Vr: ovenschotel met gehakt, rode kool, aardappels
Ma: aardappel, broccoli, vega Di: gnocchi Wo: (vega)kip kerrie Do: lasagne met spinazie en ricotta Vr: bami met spruitjes en des-stukjes Za: iets halen Zo: sardientjestaart met bloemkool
Maandag: bami met gehakt Dinsdag: kip van de bbq met aardappeltjes ui en champignons van de bbq. Woensdag: sperzieboontjes met paprika, ui, aardappel, pindasaus en een gehaktbal. Donderdag: ovenschotel met gehakt, wortel, prei, tomaat en appel. Aardappelpuree erbovenop Vrijdag hebben we een verjaardag van schoonvader en eten we daar ook Zaterdag en zondag restjes en anders nog wat bedenken.
Zo: pannenkoeken Ma: spaghetti met tomaten venkel saus Di: boerenkool ovenschotel met kip shoarma Woe: kabeljauw met gestoofde groentes en gebakken krieltjes Do: orzo in tomatensaus met gehaktballetjes Vrij: gnocchi met pesto en ricotta uit de oven Za: samen met zoon een Harry Potter feestmaaltijd maken. Allerlei gerechten die in de boeken voorkomen.
Vandaag: shakshuka Di: ovenschotel met pastinaak wortel en pompoen met hamblokjes en geitenkaas Wo: bami Do: gebakken bami Vr: risotto met zalm en gegrilde groenten Za: pasta met gemengde paddestoelen en peccorini Zo: kipfilet met pesto en mozarella uit de oven (recept project gezond) met krieltjes uit de airfryer en salade. Ik las hier dat menu's "officieel " werden door ze op te hangen aan het keukenkastje. Dat ga ik hier ook eens proberen in huize chaos. Eens kijken of het lukt ons eraan te houden
Vandaag rode bieten stamppot speklap Dinsdag prei ovenschotel Woensdag bami Donderdag krieltjes, groente en kaasburger Vrijdag zaterdag en zondag moeten nog ingevuld
Deze week vooral weer HelloFresh Vandaag: Noodles met boerenworst, paprika, spitskool en bulgogisaus Dinsdag: Pita met oosterse kip, little gem en koolsalade Woensdag: Kip stroganoff met paprika, champignons en rijst Donderdag: Afrikaans gekruide drumsticks met wortel, couscous en kruidendressing Vrijdag: Spaghetti in tomaten-mascarpone saus Zaterdag: Kinderen gaan uit logeren en man en ik gaan samen uit eten We zoeken nog een leuk tentje
Hier is het herfstvakantie, dus nog niet alles staat vast. En de kinderen mogen ook wat gezonde dingen kiezen die zij dan gaan koken. Zo: kip tandoori met gele rijst Ma: quesadilla's Di: lasagne Wo: uit eten Do: nog geen idee Vrij: ook nog geen idee Zat: uit eten Zo: nog geen idee.
Wij maken een menu van Do-Woe, deze week kan ik denk ik wel nog iets verder vooruit; Ma: zoete aardappel friet, sperziebonen, balletjes gehakt (lekker door elkaar gehusseld). Di: gebakken aardappels, wij sla, de kids worteltjes en doperwten, kibbeling Woe; lasagne Do: avg’tje, als in, gekookte a’tjes. Voor het weekend ga ik het nog bedenken, we hebben iig wel eea in huis (zuurkool, rijstgerecht, friet).
Deze week Vandaag boerenkool met rookworst Di krieltjes, broccoli en schnitsel Wo burrito's verspakket Do lasagne Vr patatdag Za weet ik nog niet Zo kipfilet met mozarella, tomaat en pesto in spek, aardappelbolletjes en sperziebonen Denk dat dit het zo ongeveer wordt.
Quorn, deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi40645/quorn-vegetarische-stukjes?gclid=CjwKCAjws9ipBhB1EiwAccEi1J41jE78BkLnP7x7LqNRR3Ll4J2avf68CScXHnY70qXzPE3r77hsWBoCRp8QAvD_BwE Zijn echt heel erg lekker.
Ma: aardappel, broccoli, vega Di: couscous met witlof en falafel Wo: pasta met spinazie en zalm Do: wraps met bloemkool en zwarte bonen Vr: bami met spruitjes en des-stukjes Za: aardappel en pastinaak uit de oven, vega Zo: risotto met pompoen
Eigenlijk ben ik daar nu best benieuwd naar. Ik vond al dat vegavlees van de jaren 90/00 echt vreselijk en heb het om die reden al zeker 20 jaar niet meer gegeten. Maar toch lees ik regelmatig dat het vegavlees van tegenwoordig totaal niet meer te vergelijken is met dat van vroeger. Wie weet, als ik ooit nog eens in NL kom
Er is echt zoveel meer keus, joh. Zeker bij een wat grotere Albert Heijn in een stad, hier heb je echt 2 volledige schappen vol. Veel is gemaakt van soja, maar quorn van een soort een soort schimmel of zo dus dat is wel goed voor de afwisseling.
Deze week: Ik maak vandaag een grote pan tomatensaus, van 5 kg tomaten. Dus vandaag wordt het pasta. Met naast de tomatensaus nog extra groenten erbij. Morgen: couscous waar ik laatst een dubbele portie van kookte Woensdag: iets met ei, maar wat precies zie ik nog wel Donderdag: Pompoensoep met stokbrood en zelfgemaakte sandwichspread Vrijdag: kofta van sardientjes, friet, wraps, salade Zaterdag: makarouna (Arabische pasta) Zondag: linzenstoof met stokbrood of zelfgemaakt brood, of mujaddara met rijst. Sowieso iets met linzen dus. Kan nog helemaal veranderen, op z'n minst zal er wel wat geschoven worden qua dagen. Maar ik probeer deze week iig sowieso op te maken wat we hebben in huis en gaan dus ook geen boodschappen doen.
Weekmenu voor deze week. Hij hangt al op de koelkast, dus is definitief. Ma: taco's Di: lasagne Woe: pilav met rijst Do: Italiaans stoofvlees met tagliatelle Vrij: preistampot met speklapjes Zat: rijst, rendang en zoet zure komkommer Zo: home cooked erwtensoep
Onze lijst is altijd van zaterdag tot zaterdag. Alleen dit keer iets korter ivm herfstvakantie, hebben we iets meer flexibiliteit nog Za: boerenkool met spekjes en rookworst Zo: patat en kibbeling bij zee Ma: traybake met aardappels en spruitjes/rode ui/pompoen en daarbij een Wiener schnitzel Di: Zelfgemaakte pizza met tonijn, ansjovis en verschillende groenten Wo: rode curry met vega wokstukjes, groenten en zilvervliesrijst Do: weet nog niet zeker, denk broodje hamburger Vr: ?
Grappig is dat mensen (ik heb t vaker gehoord) dit des stukjes noemen. Des het Franse woord voor stukjes, en de verpakking is gewoon tweetalig.