Volgens mij eet jij toch ook vooral seisoensgroenten? Dus waarschijnlijk zullen we vaker het zelfde 'probleem' hebben haha. Alhoewel jij natuurlijk net in een beter klimaat zit (in mijn ogen). Heb hier al veel goede ideeën voorbij zien komen, en jouw recept klinkt ook lekker! Dus dat moet goed komen deze week.
Ja klopt, we hebben hier niet echt kasgroenten, en wat er wel is, is schrikbarend duur dus dat kopen we eigenlijk niet. Ik denk wel dat er hier wat andere dingen in het seizoen zijn, zo zijn er nog volop tomaten en komkommer verkrijgbaar. Dat zal binnenkort ook wel klaar zijn denk ik.
Ik had vorige week nog een komkommer en er zijn nog wat tomaten aan het rijpen, geen idee of die het gaan redden. Verder hebben we momenteel boerenkool, courgettes, aubergines, uien, paksoi, paprika, rode peper, snijbiet en dus pompoen. Er komen nog wat andere soorten kool aan. Op onze boerderij hebben we een plastic tunnel die aan 2 kanten open is, als 'kas'. Geen verlichting en dergelijke. Wij kopen eigenlijk ook bijna geen groenten meer in de supermarkt, van het land is veel goedkoper en lekkerder. Nadeel is dus wel dat je dan op een gegeven moment voor je gevoel 10 dagen per week pompoen eet.
Onze, rest van, de week begon gister: Bloemkool, aardappelen, black angus burger als toetje, mokcake brownie met slagroom Rest van de week, per dag te bepalen: Broodje hete kip, zoetzure komkommer, aardappelpartjes Snelle Rendang met gele rijst, zoetzure komkommer, snijbonen Traybake Kip Piri Piri met aioli Chilli con carne, 1 dag met rijst of aardappelen andere dag als vulling voor wrap of taco.
Ik doe meestal boodschappen voor 4 dagen, omdat ik het al lastig vindt om voor 4 dagen te bedenken haha. Alles is in willekeurige volgorde: Wraps die ik vul en onder de gril leg, met gehakt (met een uitje en o.a. ras el hanout), avocado en zwarte bonen. Met een sausje gemaakt van griekse yoghurt, olijfolie, knoflook, geraspte komkommer en zout. Gesudderde rib eye steak, in een sausje van o.a. tomaat, ui, koriander en ras el hanout, met zoete aardappelfriet. Macaroni met rode gehakt saus. Prei ovenschotel (nog nooit eerder gemaakt). Veel gehakt deze week dus haha, maar dat is ook zo makkelijk en veelzijdig ..
Vandaag nog snelle rendang met gele rijst, snijbonen en komkommer zoetzuur Morgen overgebleven chilli con carne als taco Wk 44 Wortels/doperwten + kipsnitzel Boerenkool + worst Franse uiensoep + pistolet gehakt uit de oven Toscaanse kipstoof Gnocchi bolognaise Kipsalon Wk 45 Rauwe andijviestamppot met gehaktbal Kip teriyaki Surinaamse kippensoep met stokbrood Spaghetti voor 2 dagen Pulled chicken taco Regitoni in romige pompoensaus met kip
Dank je wel! Deze gaat bij de rest van die ideeën op het lijstje. Heb alleen van die ronde oranje pompoenen (zullen vast een naam hebben, wij noemen ze Halloween pompoenen ), maar die kan ik prima gebruiken ipv fles pompoen.
Vandaag: Zuurkoolstampot en Hema rookwost Morgen: Pannenkoeken Maandag: Surinaamse bami met zoetzure komkommer Dinsdag: Goed gevulde tomatensoep+stokbrood met aioli voor de kinderen, man en ik bestellen iets als zij op bed liggen Woensdag: Gehaktballetjes in tomatensaus uit de slowcooker, met spaghetti en broccoli Donderdag: Pita falafel met rauwkost Vrijdag: Penne pesto met erwten
Quesadillas Aardappels Spinazie of bloemkool en slavink Stamppot andijvie met tomaatjes spekjes, Parmezaanse kaas en worstjes Spaghetti bolognese Tortellini carbonara en een salade Lasagne en een salade niet in deze volgorde maar zoiets gaat het worden iig.
Deze week: - Plaatpizza - Spaghetti met groentensaus uit de slowcooker - Rode kool, aardappel en filetlapjes - Sperziebonen ovenschotel - Nasi zoals bij de chinees met kipsaté uit de slowcooker en komkommersalade Vrijdag kijk ik weer verder.
Vandaag: Erwtensoep uit de slowcooker met pannenkoeken Maandag: nasi goreng met saté Dinsdag: burrito's Woensdag frietdag Donderdag: aardappelen, groenten en vleea Vrijdag: waarschijnlijk een of andere pasta Zaterdag: uit eten.
Even in willekeurige volgorde: 2 dagen boerenkool met worst en spekjes Kantonese kip Krieltjes, groente en lekkerbekjes uit de oven Pasta met gehakt/groente en saus Patat met snitzels
Mijn weekmenu (met een dag vertraging) Za - verse lasagne met rundvlees ragout en bechamelsaus Zo - kip&bonen gehaktballetjes in tomatensaus met rijst, paksoi, paprika en courgette Ma - gebakken aardappelen, bloemkool en een hamburger Di - snelle pasta met chipolataworstjes, prei, wortels, champignons en tomatenroomsaus Wo - vriezerrestjes Do - prei stamppot met spekjes, paprika, kaas en een gehaktbal Vrij - restje pasta met dochter (man is de hort op)
Nieuwe week, nieuw weekmenu Ik begin het zowaar eindelijk soort van te kunnen, het houden aan m'n weekmenu Nu is mijn schoonmoeder er ook even niet, dus dat scheelt al aanzienlijk. Vandaag eten we linzensoep, maandag is de dag vóór het boodschappen doen dus dat betekent vaak een (bijna) lege koelkast of moeten improviseren met eten uit de vriezer. Met brood erbij. Morgen: weer brood maken, met gebakken vis en slata mechouia uit de vriezer (daar maak ik 's zomers altijd een hele voorraad van) Woensdag: couscous (had gisteren dubbel gekookt) Donderdag: pasta (kijk nog even welke). In ieder geval iets makkelijks omdat donderdag nogal een hectische dag is vaak Vrijdag: iets van belegde broodjes met friet, of een zelfgemaakte pizza ofzo Zaterdag: ons kennende waarschijnlijk restjes opmaken, en zo niet: iets met rijst Zondag: waarschijnlijk weer pasta.
Maandag, iedereen eet op een andere tijd ivm afspraken: soep met tosti's Dinsdag: risotto met pompoen, spinazie en buikspek Woensdag: groenteschotel uit de oven met nacho's en kaas Donderdag: pasta met groentesaus en verse tonijn Vrijdag: wraps met krokante kip Zaterdag: uit eten Zondag: pulled pork uit de slowcooker met allerlei dingetjes erbij
Vandaag: spruitjesstamppot met hamburger of vegetarische Indische balletjes. Dinsdag: restje erwtensoep Woensdag: kip Cajun met gegrilde groenten en rijst Donderdag: Ik ga uiteten en de rest eet restjes. Vrijdag: stoofvlees met rode kool en puree. Weekend weet ik nog niet. Ik denk een flinke maaltijdsalade op zaterdag en zondag het restje daarvan met vegetarische piccolinis. Ik wil meer vegetarisch eten dus als jullie nog tips hebben kwa kookboeken dan hoor ik het graag!
Deze week word het een moeilijke week . Jullie kennen het wel. Zo een week met te veel verplichtingen en afspraken. Deze avond is het voor degene die thuis zijn spaghetti ( ik heb de laat dienst). Morgen: wortels, gehakt, puree schotel Woensdag: wrap met kip en rauwkost Donderdag: kip met verse appelmoes, salade en oven aardappelen Vrijdag: hamrolletjes met witloof en puree Zaterdag: soep met brood of croque monsieur Zondag: zalm met pasta, brocoli, tomaat, pesto/