Koffie(apparaat) dilemma

Discussion in 'De lounge' started by Sulley, Dec 9, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sulley

Sulley Actief lid

Jun 16, 2016
    469
    289
    63
    Ik zit met een koffie luxeprobleem en weet eigenlijk niet wat voor keuze ik nu moet maken :D

Ik heb nu een dolce gusto apparaat en drink daar de nescafe Cappuccino van (3x per dag). Nu wil ik eigenlijk kijken voor een andere optie omdat dit nu best een duur geintje wordt. Ik hou van mijn cappuccino dus dat wil ik wel blijven drinken :oops: De twijfel zit hem dus in ga ik gewone zwarte koffiecups gebruiken en een goede melkschuimer aanschaffen of ga ik toch voor een nieuw koffieapparaat? En moet ik dan voor bonen gaan of toch Senseo? En dan ook een melkschuimer? Mijn man drinkt geen koffie en ik wil er ook geen 100en euro's aan uitgeven. Het is dus echt een luxe dingetje. Hebben jullie tips? Of wat hebben jullie zelf voor apparaat?

Chillin likes this.
  2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Senseo zou ik sowieso niet doen.
    En zwarte cups houden blijft ook een duur geintje toch?
    Zo niet dan zou ik voor zwarte cups met.goede melkopschuimer gaan.
    Zo wel dan zou ik een bonenapparaat kopen. En qua prijs weet ik dan niet wat beter is simpel bonen apparaat en losse opschuimer of alles in 1.

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Senseo is geen koffie :p.

Het handigst is wel een apparaat waarbij je per kopje kan zetten. Je kan voor nu eerst proberen om met een melkschuimer en koffiecups je cappuccino te maken. Dan hoef je niet meteen in een nieuw apparaat te investeren.

Miracle79 and Huismuisie like this.
  4. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Gewoon filterkoffie (moccamaster apparaat) en een losse melkopschuimer

Miracle79 likes this.
  5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Wij hebben een losse koffiezetapparaat met bonen maler en een melkschuimer.

6. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    In elk geval niet voor Senseo gaan :|

Ik ben zelf fan van verse bonen, dus zou voor een apparaat gaan die daarmee koffie maakt, eventueel met een losse melkopschuimer.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit!

8. Sulley

Sulley Actief lid

Jun 16, 2016
    469
    289
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

Ok senseo dan sowieso niet :)

Gewone koffie apparaat is denk ik niet handig omdat ik maar 1 kopje koffie drinken en dan paar keer op de dag.

Ga nu dan even kijken voor zo'n bonen apparaat. Vind t wel best duur zo'n compleet apparaat. Maar ga wel even zoeken.

@elsie89 nou de gewone cups zijn het zelfde qua prijs ongeveer als de cappuccino alleen heb je bij de gewone koffie wel dubbel aantal cups voor zwarte koffie. Dus 16 kopjes koffie ipv 8

9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

Dec 15, 2021
    2,099
    2,668
    113
    Female
    Ik heb ook de dolce gusto maar die cappucino en machiatto daarvan is te lekker om hem te veranderen.
    Het apparaat neemt niet veel plek in beslag want heb net als jij ook een beetje rondgekeken en bkij toch bij mijn dolce gusto❤️

Sulley and Chillin like this.
  10. TotalBella

Ja dat is ook nog iets om over na te denken. Cappuccino uit die cup is gezoet en er wordt gebruik gemaakt van poedermelk. Eén cappuccino van bonen en verse melk smaakt echt heel anders, ik persoonlijk vind het echt lekkerder, maar dat is maar net wat je gewend bent.

Sulley and Mammavan5 like this.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,173
    10,700
    113
    Ik zou absoluut voor echte espresso (dus geen filterkoffie in je cappuccino) en verse opgeschuimde melk gaan. Als je dat gewend bent, is Dolce Gusto cappuccino etc echt niet te hachelen.

Wij hebben een Sage Oracle Touch, die prijsklasse zoek je niet ;) maar ze hebben ook eenvoudige modellen. Ik zou zeker geen DeLonghi nemen: die van ons is in de 8 maanden dat we 'm hadden zo'n 5 maanden kapot of in reparatie geweest.

Als je bonen teveel gedoe vindt, kan je ook Nespresso cups gebruiken. Smaken ook wel goed. Goedkope machines, dure koffie :p

G89, Sulley, Sado and 1 other person like this.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,370
    30,668
    113
    Female
    Wij hebben een bonenapparaat met melkschuimer gehad. Maar dat viel vies tegen. De koffie was top. Het melkopschuimen ging niet goed. Heel slap schuim.

Daarom heb ik een losse opschuimer gekocht en die werkt perfect. Maakt ook geweldig lekkere warme chocomel.

Nu dus de perfecte combinatie van bonenkoffie en goed schuim. T kost was (Vooral bonenapoaraat is duur). Maar dan heb he ook wat.

Voordeel is wel dat de koffiebonen zelf goedkoper zijn dan al die losse cupjes.

GossipGirlxoxo and Sulley like this.
  13. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Is zet vaak genoeg filterkoffie voor 1 persoon. Wij hadden hiervoor een bonenapparaat, maar dat was zo n groot apparaat, veel werk met schoonmaken en het malen maakt veel herrie. Het hele huis was dan gelijk wakker.

Wel bewust voor een goed apparaat gekozen en kwamen op de moccamaster uit.

Sulley likes this.
  14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Wij hebben een bonen machine van Philips. Kan er van alles mee zetten. Ideaal.
    Ik drink koffie, man cappucino en we gebruiken het ook voor thee.

Oh, en die geur van die bonen.... :D:thumup:

Sulley likes this.
  15. Sulley

Sulley Actief lid

Jun 16, 2016
    469
    289
    63
    @Mammavan5 dat is dus ook zeker zo! Vind deze koffie zo lekker! En mijn man zei ook al straks koop je een nieuw apparaat van iets en vind je die koffie niet lekker. Dat moet je ook gaan uitproberen dan...

@nelta ja dat is dan nog misschien de beste optie ook om het zo te doen. Zijn wel mooie apparaten, heb even gekeken :)

Pfff moeilijk allemaal hoor :rolleyes: ga eens even ook de voor en tegens doen en kijken wat ook met het oog op visite enzo makkelijk is...

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Bij de ikea hebben ze een melkopschuimertkje op batterij voor 1,99 die t fantastisch doet. Beter dan mn hand opschuimer van de hema (die ook niet beroerd is overigens) Melk warm maken in de magnetron en opschuimen maar.

Vervolgens dolce gusto koffie erbij en goedkopere cappucino.

17. TotalBella

Ik zou dan echt eerst gewoon koffie cups kopen en een losse melkschuimer. Kijken of je aan de smaak kan wennen. Anders is het echt zonde voor het apparaat wat je nu gaat aanschaffen. Een melkschuimer is niet zo duur.

18. Sylver

Sylver Fanatiek lid

Sep 17, 2014
    1,861
    1,756
    113
    Ik vind ze beide erg lekker, drink ze allebei graag en zie ze als 2 verschillende drankjes.

Een vriendin heeft een nespresso en een losse opschuimer. Ook prima, maar dan heb ik voor thuis toch liever een "echte" espresso voor de cappuccino.

@TS als je nu al een Dolce Gusto hebt zou ik gewoon beginnen met een goede melkschuimer (dat maakt wel veel verschil) en espresso cups.

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik gebruik inmiddels weer het mokkapotje uit mn studententijd. Bleek iets beter bestand tegen de tijd dan mn espressomachine. En ernaast een losse opschuimer. Vind de koffie lekkerder dan Nespresso kuipjes en je gooit ook niet zoveel troep weg elke keer.

20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Wij hebben al jaren een DeLonghi en nog nooit problemen mee gehad. In onze omgeving hebben er nog enkele dezelfde en ook zij nog nooit problemen mee gehad.
    Je kunt toch altijd een keer pech hebben als consument met een apparaat, wil toch niet zeggen dat dit apparaat per definitie een miskoop is? :oops:

TS ik zou denk ik ook voor een losse melkschuimer gaan. Er zijn ook kleine versies bonenmachines meen ik. Inderdaad lijkt een apparaat wat één los kopje zet voor je wel het handigst ja.
    Misschien een Nespresso? Of anders inderdaad wel bij je Dolce houden, je hebt hem immers al, en dan de gewone cupjes gebruiken. Als je toch een losse melkschuimer kiest zou je dat eerst kunnen proberen? Mocht t je niet helemaal bevallen kun je altijd nog voor een ander koffie apparaat kijken.

Share This Page