Naar aanleiding van het topic: Weinig boodschappengeld per week, wat eten? Dacht ik dat het voor vele misschien handig is om een topic te openen waar iedereen zijn weekmenu in zet, zo kunnen we inspiratie op doen van elkaar. Ik ben op het gebied van eten verzinnen echt heel slecht en zit elke avond te denken wat moet ik nou weer eten de volgende dag. Ook wil ik graag wat gaan besparen op de boodschappen omdat ik alles pin en dus elke dag naar de supermarkt ga om eten te kopen en dus ook weer andere dingen mee neem die ik eigenlijk niet nodig had ( lekkere dingen dus) Ik zit nu elke keer dat andere topic helemaal door te bladeren voor lekkere menu'tjes dus het leek me wel handig om er een aparte voor te openen, wie begint???
Als je een iPhone hebt, dan vind je de app Weekmenu misschien wel leuk Verder kijk ik op Albert Heijn om een gezond en makkelijk weekmenu samen te stellen.
Ons menu: zondag: krieltjes, wortels, shoarma maandag: rijst met kip en saus dinsdag: eten bij schoonpap en mam woensdag: bami met satehstokjes donderdag: eten bij schoonpap en mam vrijdag: boerenkool met worst. Zaterdag doe ik opnieuw boodschappen. Voor deze week was ik 44 kwijt bij de Appie. Doel is om max. 50 uit te geven.
twee keer ergens anders eten dan is het natuurlijk makkelijker om weinig uit te geven. En ik mis een dag bij je. Ons weekmenu bestaat meestal uit 3 verschillende maaltijden er dag. Ik ben aan de lijn. Isabella en mijn man eten iets en Julian zijn prakje. Ik ben altijd rond de 80 euro kwijt voor 7 dagen. Zondag: aardappels/groente/vlees of vis Maandag: mie met garnalen en groente Dinsdag: rijst met bonenschotel Woensdag: aardappelen/groente/vlees of vis Donderdag: aardappelen/groente/vlees Vrijdag: Ovenfriet met groente en vlees Zaterdag: maaltijdsalade met andijvie en kalkoen Aardappels doe ik steeds anders: gepureerd, gepoft of gebakken
Wij hebben deze week gegeten: ma: bloemkool - vlees - aardappelen di: macaroni (saus voor 2x gemaakt) woe: prei - vlees - aardappelen do: rijst - wokgroenten - shoarma vrij: frietjes snackbar (10) za: bami (deel van ingevroren) vandaag: bij vrienden eten ik was deze week 40 kwijt. ik kijk welke groenten er in de aanbieding zijn en maak daar mijn menu mee. als er weinig in de aanbieding is, kijk ik wat ik op voorraad heb (eerder gekocht bij aanbiedingen)
Weekmenutje van ons Zaterdag: Stampot doperwten met vlees (ik) en vriendlief macaroni gemaakt door oma. Zondag: zelfde als gister, is nog genoeg van over dus mooi makkelijk! Maandag: Bistro krieltjes, sateburger, sla. Dinsdag: Ovenfriet, komkommer en cordon bleu Woensdag: Gebakken aardappelschijfjes, dopertwen en kipfilet Donderdag: gekookte aardappels, bloemkool met kerrieroomsausje, argentijnse steak Vrijdag: bistro krieltjes komkommer en filetlapjes Zaterdag: Rijst met sambal ketjap en stukjes frikandel
Ik maak altijd een lijstje voor de hele week en probeer dan zoveel mogelijk te halen, verse dingen haal ik op de dag zelf. Deze week: Zondag: Maaltijdsalade met tonijn Maandag: Boerenkool met worst Dinsdag: Aardappels, spinazie en gehaktbal Woensdag: Spagetti Donderdag: Pangasiusfilet in pittig sausje, sajoer boontjes en rijst Vrijdag: Pizza/friet Zaterdag: Groentesoep en stokbrood met salades
Dit is ons weekmenu: Ma. Eten bij mijn ouders Di. tomaten met geruld tartaar ( ik ), spinazie met een cordon bleu en aardappels ( man ) Wo. gebakken aubergine, courgette en paprika met geruld tartaar ( ik ), haricots verts met cordon bleu en aardappels ( man ) Do. gebakken aubergine, courgette en paprika met geruld tartaar ( ik ), patat met frikandellen ( man ) Vrij. spruiten met voor mij kipfilet en mijn man eet een saucijs en aardappels Za. Paprikasoep met kipfilet ( ik ) en witlof met een saucijs en aardappels Zo. eten bij mijn jarige zwager Normaal eten we zondag gewoon thuis en dan zou ik bijv. champignons en paprika met geruld tartaar hebben gegeten en mijn man hutspot met rookworst. Ik eet altijd anders want ik mag geen vet vlees of aardappels en mijn man lust niet wat ik eet. Zoals je ziet eet ik 4x tartaar, ik heb nog wat liggen in de vriezer liggen doe 4 x met 380 g tartaar, ik eet 75 g vlees per dag. De aubergine/paprika/courgette schotel eet ik ook 2 x achter elkaar want ik mag 200 g groenten per dag en dus doe ik 2 x met 1 hele aubergine, 1 hele courgette en 1 hele paprika. Boodschappen van de afgelopen week waren 78,38 en toen hebben 1x ergens anders gegeten.
Dit is ons weekmenu; Zon; Spinaziewortelstamppot met biefstukje Ma; Paprika's met vegatarische vulling Di; Zuurkoolschotel met rookworst Woe; Aardappelwortelgratin met gebakken vis Do; Hete bliksem met kaflfspeciaaltje Vrij; Zelfgemaakte erwtensoep met sloppy joes Zat; Geroosterde wintergroenten met een vispotje Zon; Kipsate met mihoen en ananas