Alle nachten nat....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Indiana, 20 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wie heeft de tip tegen continu doorlekken 's nachts?
    Ons zoontje (April word hij 2)is een buikslaper en is nagenoeg iedere nacht nat...
    We verschonen hem voordat we zelf gaan slapen, regelmatig is hij dan ook al doorgelekt, 's nachts nogmaals dan vaak weer nat.. We hebben al verschillende luiers geprobeerd, we hebben van die zindelijkheid broekjes die we over zijn luier doen, helpt soms iets maar vaak ook niet, worden er wat moedeloos van... Vaak ook met zijn middag slaapje nat, gemiddeld heb ik 3 natte slaapzakken op een dag :confused:
    Iemand nog dé tip???

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij deden de luier achterstevoren aan bij onze buikslaper.
    Het drinken aan het eind van de middag beperken kan ook helpen.

Indiana vindt dit leuk.
  3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Misschien pampers maat 6? Hier mannetje van 4 maanden jonger, pampers baby dry maat 6, lekt nooit door. Als hij extreem veel nog drinkt voor t slapen krijgt hij baby dry 7, nog wel iets te groot, maar lekt niet door dan. Je zou idd kunnen proberen iets minder drinken te geven.

Kikker84 en Indiana vinden dit leuk.
  4. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem gehad bij de jongste (Buikslaper) als baby tussen 8-10 maanden. Vanalles geprobeerd, en voor ons bleek de oplossing om pampers luierbroekjes active fit & Depend Slip Inlay (voor volwassenen bij incontinentie) zonder plakstrip te gebruiken. Nu gebeurt het heel af en toe nog eens maar lang niet meer elke nacht.

Indiana vindt dit leuk.
  5. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dank voor het meedenken, nu pampers pants mt 7 besteld, evt inco strip voor volwassenen ook nog een optie idd...
    Luier achterstevoren hebben we al is geprobeerd maar was helaas ook geen succes...

6. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Wij deden een luier achterstevoren en daar over nog een luier gewoon aan in de nacht. Veel plassen had hier ook te maken met dat hij een half uur voor het slapen nog een fles melk dronk, dus die hebben we toen ook wat eerder gegeven.

Indiana vindt dit leuk.
  7. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    @Indiana , Misschien stomme vraag maar drinkt hij veel voor het slapen gaan? Mijn zoontje is ook van april gaat om 19:00 naar bed. Ik stimuleer hem dan met het avondeten om 18:00 om nog wat water te drinken en daarna krijgt hij niets meer. Nu zijn we bezig met zindelijk worden en ga ik hem voor het slapen gaan nog even goed laten plassen op het potje (hopelijk lukt dat haha) dat scheelt ook alweer wat inhoud :roflmao:

Indiana vindt dit leuk.
  8. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja dat idd wel, gaat nog met een fles water naar bed... Misschien idd iets om daar mee te gaan stoppen, vullen we soms ook bij als hij blijft huilen...

Neskio vindt dit leuk.
  9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Misschien dan andersom doen, proberen zonder fles naar bed en als hij blijft huilen half flesje water ofzo. Even kijken wat werkt natuurlijk maar denk dat dat al een hoop zou schelen!

Indiana vindt dit leuk.
  10. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Draagt hij nog rompers? Dan zou je daar ook een maatje groter van kunnen proberen want een te strakke romper kan zorgen voor doorlekken.

Wij hadden een buikslapende dochter en deden een gewone luier achterstevoren en daar overheen een luierbroekje in een maat groter.

Indiana vindt dit leuk.
  11. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nee, zijn idd al over op boxers met hemdjes, maakt helaas ook geen verschil...

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Onze 5 jarige heeft dat probleem ook. We controleren de luier 2x In de nacht. Hij heeft maat 7 luier. Geen pants, die sloten bij hem niet aan bij de benen. Ik draai heel veel wassen in de week...

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Ik zou het drinken op de avond minderen of wat eerder aanbieden. Bij ons maakte dat wel een verschil in natte slaapzakken.

Indiana vindt dit leuk.
  14. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Super frustrerend... herkenbaar dus..

GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wij deden onze buikslapers 2 luiers aan. 1 goede maat en 1 maat groter. Daarna geen doorlekken meer gehad. Wij hadden bij de jongste kruidvat luiers omdat ze bergers anders tegen kon.

Indiana vindt dit leuk.
  16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    Ik zou voor het slapen gaan niet teveel laten drinken
    Denk dat het vooral daardoor komt

Indiana vindt dit leuk.
  17. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Voor.het slapen niks.meer drinken vind ik sneu, hier zowel bij de oudste als nu weer bij de jongste zelfde probleem. De jongste is het al een stuk minder als we geen romper of boxer aan doen, die houden het toch strakker en een volle luieren moet tot op de knieën komen zeg maar . Nu hebben we het nog maar 1.a 2x in de week en dat vind ik acceptabel genoeg om geen andere dingen te proberen.

De oudste was met 3 overigens nachtzindelijk, zonder drink gedrag aanpassen! Hij drinkt voor het slapen nog altijd een glas water en vaak s nachts ook nog.

Indiana vindt dit leuk.
  18. Kikker84

Kikker84 Lid

9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Hier ook een buikslaper. Wat bij ons hielp is om een maat groter luier te gebruiken, zeker als hij tegen het aantal kilo's zit wat er op de verpakking staat. Wij zijn erg fan van pampers (dat is wel persoonlijk natuurlijk) en gebruiken voor onze zoon (2 jaar, 3 maanden) al een tijdje maat 6. Voorst hij echt in maat 6 kon, kozen we weleens voor maat 5+. Die absorberen wat beter. Hier na een dergelijke switch nooit meer doorlek problemen. Als hij weer begint door te lekken, gaan we bekijken of hij weer aan een maat groter toe is.

Indiana vindt dit leuk.
  19. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Qua luiers zitten we al in een 6, nu dus met pamper pants maat 7, verder hebben ze volgens mij nergens 7 :|
    Ik ben benieuwd of dit beter gaat vannacht... geen fles water meer mee gaat denk ik wel een strijd worden, hopelijk niet nodig... ik hoop alleen dat pants handig gaat zijn, twijfel een beetje of ik niet beter normale luiers had kunnen kopen met het oog op evt nog verschonen 's nachts, goed we gaan het zien!

Neskio vindt dit leuk.
  20. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik ben benieuwd! Hopelijk gaat het goed...succes!

Indiana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina