4 jaar en ADHD

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door meis23, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen van ouders met (jonge) kinderen met ADHD.
    De diagnose adhd is vorige week vastgesteld bij onze zoon van net 4 jaar. In alle 3 de deelgebieden zien ze matige/ernstige adhd. Aandachtstoornis/hyperactivitieit en impulsiviteit.

Vanaf het moment dat hij ging lopen, wisten we dat er iets met hem was. De vinger konden we er niet op leggen. We hebben verschillende soorten hulp gehad, maar het idee dat we niet serieus genomen werden. Gelukkig werd er dit keer wel naar ons geluisterd, en gaan we eerst in gesprek met gezinsbegeleiding. Zo krijgen we handvaten hoe te handelen bij een kind met adhd en uitleg wat adhd precies inhoudt. Want ook wij willen er alles aan doen, om het gezellig te hebben en zonder strijd. We willen onze jongen helpen waar we kunnen, hij kan er immers niks aan doen. Al die jaren krijg je (ongevraagd) advies van omgeving.. ''Breng m maar een paar dagen hier, dan zal hij wel luisteren'' Of '' Je moet gewoon consequent zijn'' Er wordt zo makkelijk geoordeeld. Ook wel begrijpelijk, mensen weten dit niet.. Maar je wordt als ouder niet bijgestaan maar krijgt een wat afkeurende blik. Momenteel zitten we ook in een cirkel waar we even in zijn verdwaald. Het is gewoon zwaar en erg moeilijk om mee om te gaan. En ookal weet je van te voren dat dit het waarschijnlijk is, voelt het wel officieel nu. We moeten de juiste weg vinden en onze schouders eronder zetten. Ervaringen zou ik graag willen delen via pb.

Alvast bedankt.

2. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

mijn zoon van bijna 4 heeft adhd en odd. ik wil best met je via pb ervaringen delen. stuur me maar een pb, ik moet nu eerst weg maar als ik terug ben zal ik antwoorden.

3. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hier ook een gevoel dat mijn zoon van 4 adhd heeft ik zelf heb add.
    Van sochtends tor savonds aan het stuiteren geen concentratie ( gek genoeg onthoud hij wel alles).
    Impulsief zijn de hele dag praten, constant vallen en niet kijken waar hij loopt.
    kan geen minuut met iets bezig zijn snel afgeleid houd geen activiteit vol zonder iets anders te doen.
    Heeft in 4 jaar tijd nog nooit een film of programma kunnen kijken stil zitten heeft hij ook nog nooit gedaan.
    Maar heb geen tot weinig strijd met hem luisterd goed en is een vrolijk mannetje.
    alleen iets in mij zegt er klopt iets niet!
    Testen willen ze niet omdat hij daar nog te jong hoor is.
    wat waren bij jou de signalen?

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Onze oudste was 5 toen hij die diagnose kreeg. Ondertussen is hij 7 jaar.

Je mag mij altijd een pb sturen hoor.

Deel Deze Pagina