Goedemorgen, Na een vroege miskraam van vijf weken ben ik opnieuw zwanger. Dit keer met vijf dagen overtijd (afgelopen donderdag) een knal test, verscheen al heel snel een dik positief resultaat. Ik ben echt blij, maar ik ben ook bang dat het weer misgaat. Ik heb eigenlijk geen symptomen, ik ben alleen wat vermoeider aan het einde van de dag. Verder alleen wat gevoelige borsten, ik heb dit vooral als ik s ochtends wakker wordt, ik lig meestal (half) op mijn buik dus op mijn borsten. Nu ben ik net wakker worden en heb ik bijna geen gevoelige borsten meer, al moet ik zeggen dat ik vannacht op mijn rug heb geslapen en dus niet op mijn borsten heb gelegen. Alleen iets gevoeligheid als ik in mijn tepel duw. Mijn vraag is, is dit normaal dat de echte gevoeligheid opeens even weg is en dan mijn lichaam aan de hormonen is gewend of zo? Of kondigt dit weer een miskraam van? Ik ben nu vijf weken.
Goedenavond, Je ziet vaak in de zwangerschap dat je de ene dag meer last kan hebben van zwangerschapskwaaltjes dan de andere dag. Dit komt door schommelingen in de hormoonconcentraties en is dus normaal. Maak je niet gelijk zorgen hoor, als je borsten even iets minder gevoelig zijn. Dit hoort er echt bij! Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique
Beste Monique, Bedankt voor uw reactie. De gevoeligheid is gewoon terug gekomen, wisselt gewoon wat op het moment van de dag. Ik had alleen gisteren- en eergisterenavond echt even last van mijn rug (vooral middenrug en hoge rugpijn), is dit normaal als je een hele tijd in een bepaalde houding hebt gezeten bij zwangerschap? Of is dat een slecht teken? Je hoort zoveel wisselende verhalen. groetjes, katrien
Hoi Katrien, De rugpijn die je hebt, wordt veroorzaakt door je houding. Doordat je borsten vaak groter en zwaarder zijn in de zwangerschap, krijg je eerder last van midden rugpijn en hoge rugpijn. Vooral als je lang in een bepaalde houding hebt gezeten. Dit kan verder geen kwaad. Draag in ieder geval een stevig bh, zodat je borsten goed ondersteund worden en de klachten mogelijk minder zijn. Groetjes Monique