De maanden voor de griep en luchtwegen zijn inderdaad de maanden waar de r in de maand zitten. In deze maanden gaat ook het RS-virus rond (verkoudheidsvirus). Het zijn ook de maanden dat ik mijn dochter extra pufjes moet geven voor haar astma.
Ja dat er mensen overlijden is gewoon hoor Kom op zeg! Jaarlijks sowieso aan de griep ( dik 2000) hoe triest ook. Mensen vergeten nog weleens dat het nu een hype is en er dus massa hysterie "heerst" Lijkt wel of iedereen aan een angststoornis lijdt.
Precies.. er wonen 16,5 miljoen mensen in Nederland.. er zijn nu 14 (toch? of 17?) mensen overleden aan de mexicaanse griep in 3 maanden tijd, waarvan er een aantal al wat onder de leden hadden. Je hebt meer kans om zo doodgereden te worden op straat dan te sterven aan de Mexicaanse griep.
dat somige zo kalm onder blijven knap hoor maar niet iedereen is zo nuchter ,en zorgen maken omdat elke dag op tv internet komt is dan weer te hysterish....dan moet beter alle topic over doden en m griep maar verboden worden op internet ,en geen nieuws meer kijken...misschien gaan mensen dan minder zorgen maken komop is toch logisch dat mensen steeds meer zorgen maken tuurlijk gaan elke jaar mensen dood aan gewone griep ,maar nu heeft griepje wel een naam en komt constant op tv en internet melding van nog meer doden erbij en dan nog onzekerheid over vaccin of niet daar word je toch gek van
tuurlijk is het eng en beangstigend maar je moet ook gewoon leven... wordt tijd dat er weer een bank faiiliet gaat, jan smit uit elkaar gaat of de crisis weer aantrekt. staat er tenminste weer es iets anders in de kranten
haha dat zei mijn zus ook al.. Dat DSB verhaal is nu weer voorbij, dus de kranten en tv richten zich maar weer op de mex-griep.
Als je hoort hoeveel mensen de mexicaanse griep hebben of hebben gehad en het aantal wat eraan is overleden vindt ik het nog knap dat het een laag aantal is. Ben er zelf helemaal van genezen en tuurlijk kan ik de angst begrijpen, die had ik zelf ook heel erg zeker omdat ik het zelf had. Angst is er altijd maar zeker omdat zo groot wordt gemaakt in de media nu.
Vind het moeilijk er een echte mening over te geven. Heb ook geen idee, hoe "ernstig" ik het allemaal moet nemen.. Weet alleen, dat zolang dr niks aan de hand is, ik me niet gek laat maken, en mocht er wel wat zijn, ik me zeker niet door een arts laat weg sturen. Zou ook graag willen dat er eens een DUIDELIJK verhaal naar voren komt, een ondezoek, over hoeveel mensen dr normaal overlijden, en hoeveel nu, hoeveel mensen hebben het en worden wel weer gewoon beter? dat soort vragen. Want het lijkt nu bijna of dat iedereen die het heeft echt in levens gevaar verkeerd, en dat lijkt me sterk. Maar jah, denk niet dat de media ons dat echt graag wil vertellen..
tja ik ben nuchter en denk dan wat zijn 5 doden op 17.000000 mensen en idd als ze eens zouden melden elke dag hoeveel mensen de gewone griep niet overleven maar dat doen ze dan weer niet
ik vind hem toch ook best wel eng hoor...hoop ook dat hij maar snel voorbij wapperd en we weer allemaal opgelucht adem kunnen halen omdat hij aan het deurtje voorbij is gegaan of er overheen gekomen ben.....ik hoop ook dat mijn vader snel zijn vacinatie gaat krijgen want als hij de mex krijgt overleeft hij het zeker niet....en tja wat te doen als ze besluiten de kindjes en baby's toch ook te gaan inenten...zou je hem/haar laten inenten zonder dat je weet wat de risico's zijn?...ze zeggen dat er weinig risico bestaat voor baby's en kindjes maar goed hoe waar is dat?...ja ik vind het allemaal toch wel eng.
Tja hoe je het ook draait of keert het is kiezen tussen twee kwaden en dat is verdomde moeilijk Ik krijg volgende week zaterdag de inenting omdat mijn nichtje een hersentumor heeft en dagelijks over de vloer komt en ze nu dus aan de tweede chemokuur zit en net bestralingen heeft gehad en als zij dus de mex. griep krijgt ze het ook zeker niet overleefd .. dus voor ons wel de inenting , maar voor mij is het dubbel omdat ik dus wel de prik krijgt maar mijn kleine meid nog niet , voel me dus ook nog wel een beetje schuldig want stel je voor .... bah hoop inderdaad ook dat die griep overwaait en aan ons deurtje voorbij gaat maar je hoort in je omgeving steeds meer mensen die hem krijgen dus ben bang dat het ons deurtje niet voorbij gaat ..
Bij mijn Topic (Jong en Zwanger worden) is ook een discussie hierover, ik heb de M-Griep, dinsdag bevestigd, voelde me gister redelijk goed en had geen koorts meer. Mijn vriend en ik waren 5 jaar samen, en hadden al bij een restaurant gereserveerd en dus zijn we daar gewoon heen gegaan.(was overigens erg rustig lees 20 man over een weet ik veel hoe grootte ruimte...) Gisteravond voelde ik me weer wat minder (na het etentje) en vanochtend had ik weer verhoging. Nu word ik ervan beschuldigd, omdat ik 1 keer buiten ben geweest tussen de mensen, dat ik met opzet iedereen besmet... Ik heb ook al gezegd, je kan het zelf al dragen, maar niet ziek worden, dan besmet je ook iedereen, maar blijkbaar zien zij dat anders... Ik hou me aan alle voorwaarden zit sinds maandagavond binnen (alleen gisteravond even uit eten geweest (2 uur)) was mijn handen na het hoesten (soms wel 30 keer per dag), nies in een tissue en gooi die direct weg, en kom alleen met vriend en soms zus en zwager in contact..
@ sammie88: als jij uit eten bent geweest, hou je je niet aan alle voorwaarden. Maar ik kan me enigszins voorstellen dat je gister dacht dat de griep op z'n retour was, je je oke voelde, en dat het dus wel weer kon. Ik vind niet dat je je angstvallig hoeft op te sluiten, maar enige discretie is wel op z'n plek. Ook al kunnen mensen ongemerkt de griep bij zich dragen, dat geeft geen vrijbrief om mensen mogelijk te besmetten als je weet dat je de mexicaanse griep hebt.
Ik snap ook wel dat mensen zich druk maken, maar alleen al als ik even 2 uurtjes weg ben, in een niet drukke (zeer rustige) omgeving, en dacht zoals jij al zegt dat het beter ging.. Had ook tussen haakjes gezet achter alle voorwaarden het uit eten gaan uitgezonderd. Meer kan ik eenmaal niet doen.. en ben absoluut geen kluizenaar,dus dit was al zwaar voor mij om zoveel dagen binnen te zitten. En aankomende dagen zit ik ook nog binnen sowieso nog tot maandag, want dan zijn de 7 dagen voorbij.. Maar om dat mij te beschuldigen (op het andere topic) dat ik "Iedereen" zo besmet, vind ik ook wat ver gaan..
er zijn inmiddels 17 personen overleden. Als je op rivm kijkt onder de gele balk op thema nieuwe influenza A (h1n1) drukt dan op stand van zaken 6 november 2009 drukt dan krijg je een pdf bestand ervoor, daar staat hoeveel doden er zijn gevallen hoeveel in het ziekenhuis liggen/hebben gelegen. Hoeveel er al iets onder de leden hadden en hoeveel niet. En welke leeftijden, welke plaatsen enz.....wel interessant om te lezen denk ik voor degene die er meer van willen weten Wel vind ik het jammer dat ze er niet een bestand naast kunnen doen van de mensen die door de normale griep vorig jaar zijn overleden of zijn opgenomen. Zo kon je tenminste zien of het nou abnormaal is of niet alle zieken en doden. Misschien maken we ons zelf wel gek terwijl het misschien wel heel normaal voor dit tijd van het jaar is???