Ik sanp niet zo goed waarom je dan uit eten gaat. Het is inmiddels bij de meesten wel bekend dat je beter binnen kunt blijven totdat ALLE klachten over zijn.
Niet iedereen is vatbaar voor de mexicaanse griep, de 'nieuwe' variant wordt overgegeven met hoesten vooral. Kan heel goed zijn dat je niet meer zo erg besmettelijk bent als wat je in het begin was. Maar kom op mensen.. de griep is net zo.. ook daar gaan mensen aan dood en ook die is besmettelijk. Als je zo bang bent voor alle ziektes kan je je beter gaan opsluiten en weg is je weerstand... Mn baas verlangde van mij om een examen te doen terwijl ik het had.. daar heb ik nee op gezegd.. had anders minimaal 70 man kunnen besmetten. Ik hoop dat je je snel beter voelt, weet helaas hoe belabberd je je erdoor kan voelen. Liefs, Corina ooohhhh PS! nog gefeliciteerd met jullie 5 jaar!
Denk jij dat iedereen die de 'gewone' griep heeft echt thuis blijft? Ook die zijn besmettelijk.. kom op zeg.. niet zo panisch doen. en na een paar dagen wordt je niet meer verplicht binnen te zitten, het wordt je aangeraden... dat is wat anders
Corina, eindelijk iemand gevonden die mij begrijpt , maar waarschijnlijk komt dat omdat jij het zelf ook al heb gehad
Nou ja, ik vind dat mensen die de gewone griep hebben, ook binnen moeten blijven tot ze niet meer ziek zijn. Daarbij is deze griep voor zover ik weet toch net wat minder besmettelijk dan de mexicaanse griep.
Ik gok het ook, en het is zeer zeker geen pretje om het te hebben. Komt ook omdat deze veelvuldig in het nieuws komt en de gewone griep hoor je het bijna nooit van.
Nee, vind het zelf ook geen pretje om te hebben, en vooral niet omdat ik een COPD patiënt ben,maar gelukkig kan ik ten alle tijden het zkh bellen mocht het helemaal verkeerd gaan. Ik heb het zelf waarschijnlijk opgelopen in Walibi. Zaterdag in de menigte gemengd, zondag naar Slagharen geweest, en maandag avond begonnen de klachten... Dinsdag bloed wezen prikken (waar ik het tenslotte ook had kunnen verspreiden) en daarna uitslag gekregen.. De Ha zei tegen mij, als je de eerste 2/3 dagen maar binnen kan blijven, maar dat was een advies, en daar heb ik me netjes aan gehouden... Doordat ik naar buiten ben gegaan betekend niet meteen dat ik heel de mensheid ziek maak
ik kon het toch niet laten om te reageren, mijn mening is dat het allemaal een beetje (erg) aangedikt word! bij iedere griep sterven mensen van jong tot oud hoe erg dat dan ook is....iedereen heeft het erover en dan denk ik van mensen waarom maken we ons toch zo druk, mss heel nuchter van mijn kant uit als je het moet krijgen krijg je het toch met of zonder vaccin. ik werk zelf in de gezondheidzorg dus ik zit wel in de risicofactor en ik ben zwanger moet ik dan maar maanden binnen blijven zitten....nee echt niet. dit is mijn mening
Ben het helemaal met je eens, gelukkig komen er steeds meer die hetzelfde denken als mij Ligt het toch niet aan mij
even een stukje van gezondheidsnet Vragen over de Mexicaanse griep - GezondheidsNet Wanneer ben je besmettelijk voor anderen? Griep is besmettelijk vanaf 1 dag vóór tot 5 of 6 dagen ná het begin van de ziekteverschijnselen. Niet iedereen wordt ziek na een besmetting, sommige mensen zijn wel met het virus geïnfecteerd en zijn besmettelijk, zonder ooit ziek te zijn geweest Met andere woorden, de persoon voor of achter je in de rij bij de supermarkt kan het ook bij zich hebben zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Sammy heeft zich aan het advies van de arts gehouden dus reken haar er aub niet op af dat ze samen met haar vriend uit eten is geweest, terwijl haar geadviseerde thuisblijf dagen al voorbij waren.
@sammie we zitten geheel op een lijn ....weet je wat het is iedereen laat zich wat bang maken, en tuurlijk is het erg maar een gewone griep niet? en de Qkoorts dan bijvoorbeeld is ook heel heftig en daar vallen doden bij daar hoor je niemand over.
Kikkert, echt 1 lijn Ik moest het wel na laten kijken omdat ik een risico patiënt ben, maar ik overleef ook (lees 3-4 keer per jaar) de griep, dus maakte me hier ook al niet druk over Weet je, ik heb het nu bijna achter de rug en alvast gehad
ik schrik wel maar ik ben er niet meer zo bang voor als op het begin. toen het net uitkwam leek het net alsof je maar naar buiten hoeft te stappen en je viel al dood om...het werd echt erger gemaakt dan het was
Als die heisa om de mexgriep. Kom op zeg, laat je maar lekker bang maken. Je hoort idd alleen van de dode mensen die zijn gevallen. uhh ieder jaar overlijden er mensen aan de seizoensgriep, hoor je daar wat van? NEE. Die vaccinatie mogen ze in hun eigen **** steken, die hoef ik niet. En ik laat mijn dochter ook niet inenten. Bij Pauw en Witteman zat een huisarts en die vond het niet nodig mensen in te enten zolang ze gezond zijn en niet tot de risicogroep behoren. Dus is je kindje gezond heeft hij/zij ook geen vaccinatie nodig.
Jee sorry hoor maar niemand heeft je beschuldigd.. en dat hebben we ook al veelvuldig gezegd. (beetje kinderachtig dus dit) Ja de mexicaanse griep wordt wat aangedikt, maar je moet er ook weer niet te makkelijk over doen.. Ik ben ook van mening dat er soms over normale griep te makkelijk gedaan wordt. Het komt bij mij een beetje over alsof het je niet interesseert dat je andere mensen kan aansteken als je in grieperige toestand bijv. naar drukke plaatsen gaat. Als je je afstand houdt en hygiene maatregelen goed in acht neemt is het al anders..
idd je bent nergens van beschuldigd hoor sam Mijn mening is dat je gewoon thuis moet uitzieken.. Je WEET dan dat je het bij je draagt en mensen kunt besmetten. In tegenstelling tot de gewone griep is deze griep langer besmettelijk. Lijkt trouwens kwa symptomen wel veel op de spaanse griep, die kwam ook van de varkensgriep af.
Voorlopig gaan mensen met z'n allen naar de film over Michael Jackson en vanavond gaat er weer een hele horde naar het theater om naar jochem Meyer te kijken. Dus veel afstand wordt er niet gehouden. Dan maar hopen dat iedereen zijn handen wast na het plassen en hoesten. En niet vergeten als je niest, dan graag in je elleboog Verder doe ik er niet makkelijk over, maar het wordt wel opgeblazen naar mijn idee. Toen het net bekend was zou het een grote pandemie worden. Dat is tot nu toe niet gebeurt en als er vaccinaties komen zal dat ook niet gebeuren. Het personeel van de zorg wordt bijna een schuldgevoel aangepraat als ze de vaccinatie niet nemen. Want dan kan je de patienten aansteken en dan kunnen ze overlijden. En al het bezoek wat dan langskomt..................
Nee helaas wordt die afstand niet gehouden.. als je niet weet dat je ziek bent is het al anders dan wanneer je het wel weet. Door mensen die het hebben en toch gewoon OVERAL naar toe gaan, blijf ik liever maar binnen. Ik vind het een beetje schijt hebben aan de gezondheid van een ander eigenlijk, je verantwoordig niet nemen dat je een ander ziek kan maken.. ziek kan je altijd worden en ja er lopen mensen rond die niet weten dat ze het hebben maar dan kan je ook je verantwoordig niet nemen ervoor. En ja aan seizoensgriepen overlijden helaas ook teveel mensen. Had ook niet gehoeven als meer mensen wat afstand hadden gehouden. Maarre ik vind ook wel dat het opgeblazen wordt hoor. Denk dat men wat te bang is dat het nog gaat muteren en ernstiger wordt, terwijl het lang niet zo ernstig is als vorige grieppandemieën. Hier in Nederland zijn dan niet zoveel doden gevallen, maar in omringende landen als Frankrijk en de UK zijn de cijfers hoger.