Bah nam het eerst allemaal nog met een korrel zout maar ga het steeds enger vinden die rotgriep Even een (mening) vraagje; We zouden morgen naar mijn ouders gaan (Ze wonen 200 km verderop dus we zouden 2 dagen blijven). Maar nu heeft mijn vader sinds gister heel erg griep en hoge koorts, last van zn keel spieren etc. Wat zeggen jullie of zouden jullie doen, beter niet gaan? (Ben nl echt een beetje bezorgd om de kleintjes)
En geloof het of niet daar doen ze stukken minder panische als in Nederland. Ik woon zelf in Frankrijk en je hoort het hier wel maar iedereen gaat gewoon naar school, werk etc. Overal zijn voorzorgsmaatregelen genomen voor zo ver dat kan. Praten over inenten van kleine kinderen of risico groepen is niet van belang. De enige mensen die zich mogen laten inenten zijn de mensen in de zorg. MOGEN dus niet moeten al ziet men het liever wel, waarom, omdat ze bang zijn anders geen medische personeel mee te hebben. Ik maak me niet druk. Bij mijn twee kids op school is ook een kindje besmet met de mex griep. Zo'n drie weken geleden bekend geworden maar geen ander geval erbij.
Hoe in hemelsnaam? Deze mensen moeten ook gewoon hun kids van school afhalen, hun boodschappen doen, met het openbaar vervoer reizen etc etc.
Als je griep hebt met het ov reizen? Als je ziek bent lig je toch het liefst in bed? Het zal wel eens zo zijn dat het niet anders kan, maar voor alle mensen..?? Als ik ziek ben haalt mijn man wel boodschappen, kinderen ophalen kan ook wel eens door iemand anders gebeuren etc. Voor mensen voor wie dit niet mogelijk is, is het wat anders maar ik neem aan dat dat niet voor alle mensen met griep geldt..
Ik kan me 1x herinneren dat ik flink griep had en ik was niet eens in staat om zelf naar de wc te lopen (lees: strompelen) Dus naar de supermarkt enzo? Kan me er niks bij voorstellen..
ja maar Sammie88 had het toch ook en kon toch ook gewoon even wat gaan eten ergens aangezien ze zich weer redelijk goed voelde.. dat kan dus ook met mensen met de seizoensgriep. Wanneer mensen met de griep (dan wel mexicaans als de reguliere griep) zich weer wat lekkerder voelen, laat ze lekker naar buiten gaan en hun dingetjes doen. En de mensen die zo panisch zijn.. laat hun dan lekker thuis blijven.. Juist door dit rare gedrag van afzonderen raakt de mens volgens mij steeds meer gevoelig voor zulke virussen omdat ze gewoon nul weerstand opbouwen!
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood Zo ga nu maar lekker allemaal panisch doen over de gewone griep
Het gaat me meer om de risicogroepen dan de 'normale' mensen.. ik heb al jaren geen griep meer gehad maar op dit moment zou het nogal zwaar zijn aan het einde v/d zwangerschap.. Mensen worden meer gevoelig hiervoor omdat vorige problemen als de pest bijv. reeds zijn uitgeroeid.. veel ziektes zijn behandelbaar geworden maar griep muteert telkens weer. Weerstand opbouwen is goed, maar voor iemand die al behoorlijk ziek is kan ie maar beter even de griep overslaan en geen antistoffen daarvoor opbouwen. Iemand die al van alles onder de leden heeft en nog een griep erbij is wellicht fataal maar als ie de griep niet had gehad, had ie het dan overleefd? Het antwoord kan ja zijn hierop en levens zijn toch belangrijk. Sammie88 voelde zich nog niet 100% beter dacht ik toen ze uit eten ging. Veel mensen met de griep, mexicaans alsmede seizoensgriep merken het toch wel goed dat ze echt ziek zijn.. Hoe voel je je anders met 39 graden koorts bijvoorbeeld?
Ik had dus niet gelezen dat ze ook met cijfers kwamen, overheen gelezen schijnbaar. Weet alleen dat er herhaaldelijk gezegt is dat er ook mensen sterven aan de gewone griep. Toen ik vorige week donderdag ruim 39 graden koorts had voelde ik me lekkerder dan de uren ervoor dat ik lichte koorts had
Ten eerste ik geloof erin dat het je tijd is wanneer het je tijd is.. in wat voor situatie dan ook. En mensen moeten toch ergens aan dood gaan (misschien cru, maar goed) Ten tweede, Wanneer bepaalde mensen zo bang zijn te overlijden aan de griep of de griep op te lopen: vertrouw er niet op dat mensen met griepverschijnselen binnen gaan blijven voor de zwakkeren onder ons.. want dat doen ze gewoon niet en dat kun je ook gewoon niet van ze verwachten. Dus blijf zelf thuis wanneer het je teveel word. Verder vind ik dat Sammie niks schokkends heeft gedaan, hoop dat ze lekker gegeten heeft .
Ik blijf er nog steeds erg nuchter over ... Vind dat de media de mensen wel heel erg bang maken ... Ieder jaar sterven er genoeg mensen aan de griep maar daar hoor je nooit wat van ... Blijf er bij dat het bang makerij is .. Ik zal ook zeker niet de prik gaan halen, ten eerste omdat ik nooit ( miss 1x pj verkouden ofzo ) ziek ben en omdat ik nooit griep prikken haal, je weet nooit wat voor troep ze in je lichaam spuiten .. En als je dan hoort dat er mensen dood gaan door de ziekte en omdat ze ingeent zijn dan denk ik ja als het mijn tijd is ga ik toch wel ... weet je waar ik me ook zo dood aan irriteer, dat nu ieder hoestje, ieder koortsje etc etc gelijk de mexicaanse griep is ...
zag eergisteren op nederland 2 of 3 in een programma info over de mexicaanse griep. was een kinderinfo programma. hierin sprak een arts over de inentingen. hij vond het een erg moeilijke beslissing om te nemen. een griep veranderd in de loop van de jaren en de inenting blijft niet heel je leven jou beschermen tegen de griep. ook zie hij dat waarschijnlijk iedereen de mexicaanse griep gaat krijgen. misschien niet dit jaar maar dan volgend jaar of de jaar erop. alleen inenten beschermt je tegen de mexicaanse griep. je kunt nog de griep krijgen na de inentingen maar die kans is zeer en zeer klein en komt eigenlijk amper voor hoeveel mensen er aan de mexicaanse griep zijn dood gegaan in verhouding met de gewone griep is er groot. jaarlijks sterven er 200 tot 1000 mensen aan een gewone griepvirus in nederland. het cijfer ligt voor de mexicaanse griep pas op 17. erg weinig dus. het enige verschil id dat er nu ook voor zover bekent verder gezonde mensen overlijden en dat gebeurd haast nooit. maar goed 17 mensen dood van de 15 miljoen nederlanders is iets meer dan 1 op de miljoen. ik wil me kinderen niet laten enten vriendlief wel als dit besluit wordt genomen maandag. we gaan het waarschijnlijk dus wel doen. er gaan er maar weinig dood maar als jou kind bij die 17 zou zitten dan kun je je wel voor je kop slaan dat je geen spuit bent gaan halen.
Sammie: Ik vind het eerlijk gezegd vervelend om te lezen dat er mensen zijn die tóch de deur uit gaan. Wat is nou een weekje binnen zitten? En eventueel te gourmetten ofzo om je 5-jarig bestaan van jullie relatie te vieren? Ik zit met een zoontje die enorm heftig reageert op virussen en daardoor al twee keer een week opgenomen is omdat de koorts bijna niet onder controle te krijgen is. Dat mensen als jij gewoon maling hebben aan de voorzorgsmaatregelen dwingt mij bijna om maanden binnen te blijven zitten. Terwijl het voor jou een weekje kost, een weekje waarin je toch al niet zo lekker bent. Tuurlijk kunnen mensen het bij zich dragen en dan anderen besmetten. Maar dat is hetzelfde als zeggen: Joh, ik kan makkelijk zonder rijbewijs rijden. Mensen mét rijbewijs rijden tenslotte ook mensen dood. Ik heb het trouwens echt niet over alleen de mex. griep. Ik heb het ook over mensen met kinderen met rs, seizoensgriep en alle andere heftige virussen die voor zwakkeren gevaarlijk kunnen zijn...
ik kan me er wèl in vinden.. Je kunt toch als je logisch en empatisch nadenkt toch zelf ook wel bedenken dat je beter thuis kunt uitzieken om zo de verspreiding niet nog sneller te laten gaan??
Ben weer helemaal de oude, en geen spoortje meer van de griep... Heb niemand aangestoken in de familie en zelfs mijn vriend is niet ziek geworden.., dus die ene keer naar buiten gaan viel ook wel mee
Heb een bloedtest gehad vorige week dinsdag. Zal wel komen dat ik netjes in een zakdoek nieste, met handen voor de mond hoestte en constant mijn handen waste...