weer 2 doden door de M griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door evamerel1, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Och de ene wil dat wel, de ander niet. Ik hoor hier het argument dat sommige werkgevers er niet mee akkoord gaan dat mensen met griep binnen bljven (?) dus dacht: misschien weten deze mensen niet dat je het niet eens hoeft te melden...

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Maar dat leek me verder niet het belangrijkste uit mijn argumenten...

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    nee maar ik vroeg het mij gewoon af ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nikita, waarom wil je iemand zo graag de schuld geven? Jouw kindje heeft een zwakke weerstand, daar kunnen wij 'als de rest van de wereld' gewoon niks aan doen. Mensen gaan en staan overal, ziek of niet ziek. Dit is de natuur, overal zweven virussen en bacterien rond en die kun je werkelijk overal oplopen. Probeer je erbij neer te leggen dat je kindje, jammer genoeg, wat zwakker is, en spreek daar niet de rest van de wereld op aan..

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Amen

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    als je geen kinderen hebt, mag je zo te lezen geen mening hebben.

Dus IKDUS opzouten :D

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Hahaha inderdaad en al had ik een kind, volgens mij moet ik hem/haar dan eerst ernstig ziek hebben gezien. Want anders weet ik nog steeds niet hoe het is om een kind te zien lijden :$

Maar ik zout al op :)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat het allemaal erg makkelijk praten is als jezelf niet een kindje hebt dat zwakker is.

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je dan heel erg bezorgd bent en het verschrikkelijk moeilijk is als er nu iets heerst waar je kindje extra vatbaar voor is.

Empathie heet dat. Sommige mensen hebben dat meer dan een ander. Ik zeg niet dat je dan minder bent dan een ander ( voor de goede orde) elk mens is verschillend.

Ik heb mijn gezonde dochter vandaag niet naar de peuterspeelzaal gebracht. Mijn man heeft griep ( 95% kans Mexicaanse) en ik weet gewoon niet of wij besmet zijn. Ik ga die kindjes niet onnodig blootstellen.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna was 1.5 geleden ook ziek, koorts verkouden en hoesten. Tuurlijk weet je pas wat echte zorgen zijn als je een kindje heb. Maar dat betekend niet dat je je geen zorgen kan maken over je neefje of nichtje.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hoor, prima

Dat is helemaal hetzelfde.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

Dat schrijf ik niet dat het hetzelfde is, graag lezen ;)

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Sarcasme? Empathie? Wie?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Diepe zucht.......

Ik heb het een beetje gehad met selectief lezen.

Ik heb nergens gezegd dat ikdus niet bezorgd kan zijn over haar neefje en nichtje.

Er staat helemaal niks over haar. Ik heb het over iemand met een zwakker kindje.

Dat bedoel ik dus met inleven. Je kunt niet eens lezen dat het over iemand anders gaat. Steeds maar weer betrekken op een ander die het ogenschijnlijk ook net zo slecht heeft.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    nou idd diepe zucht!

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Inleven beleven, de tacogriep doet ons beven.

Peace man, ik ik kom geen ruzie zoeken. Ik houd alleen een spiegel op. Jullie laten je gek maken. Zoek elkaar op ipv elkaar maar onderuit halen. Niemand heeft het makkelijk met die klotegriep. Rotte eieren gooien gaat het niet beter maken.

16. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ha Sniff!!

Ben je ziek?!?! BETERSCHAP meis!
    Werd tegen mij ook gezegd toen ik zei dat ik geen griepprik wilde. Zo van..Als die bewoner dan erg ziek word of overlijd heb jij daar schuld aan want....

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hey, ja ik ben ziek :( .

Ennuh onze schuld, de groeten. :p
    Er is ook nog altijd bezoek dat langskomt dussss....

18. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik vind niet dat je met een vingertje iemand aan kan wijzen als schuldige. Zoals ik eerder al scheef: je bent al een paar dagen besmettelijk voor anderen voordat je symptomen krijgt, omdat je het virus dan al bij je draagt. Ook in die paar dagen kan je al anderen besmetten.

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja maar daar kun je niets aan doen. Dat begrijpt iedereen. Het gaat in deze discussie om de besmettelijke mensen die het dus al hebben.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Deel Deze Pagina