Weer 2 Nederlandse militairen omgekomen in Uruzgan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Snoopy1983, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    gelukkig niet jouw mannetje ly, omdat je niks van hem heb gehoord..

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee ja tuurlijk is er dan black hole maar ja ik kneep m wel ff

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    snap dat je er niet lekker bij voelt elies..

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    had het een beetje van me af kunnen zetten, me vent heeft me wel aardig gerustgesteld, maar wat hij straks gaat doen is..mag et niet zeggen natuurlijk...maar ben behoorlijk fucked up nou..:(

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja snap ik..

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn ex, maar nog steeds hele goede vriend, zit er momenteel en ook ik schrok me net rot. Hij is pas net een paar weken weg (voor de 2e keer) en komt pas eind of begin augustus terug.

Gelukkig zit hij voornamelijk "veilig" binnen de poorten.. :(

Vreselijk voor de familie en bekenden van deze twee jongens. En inderdaad, die foto op hyves, zo verdrietig. :(

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het is echt vreselijk dat deze jongens zijn overleden. Ik wens de familie en vrienden heel veel sterkte met dit zware verlies.

Maar om nu te zeggen wat een vreselijk beroep. Ze hebben er toch zelf voor gekozen om in het leger te gaan. En dan weet je toch ook dat er bepaalde risico's aan vast zitten?? Volgens mij bestaat er in Nederland nog altijd geen diensplicht...

8. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Vreselijk dit zeg! Veel sterkte voor de familie leden en vrienden

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Verschrikkelijk.. Hier stond de tijd even stil bij het horen van de namen (mijn man is marinier) Houwie is/was een "bud" van mijn man...

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar dan mag je toch wel zeggen dat je het een vreselijk beroep vindt?

Tuurlijk hebben deze jongens zelf de keuze gemaakt om dit risico te nemen en is de dood van deze jongens alleen de schuld van die figuren die daar die bermbommen plaatsen.
    Maar omdat zij zelf het risico nemen wordt het toch niet minder erg als er daadwerkelijk iets gebeurd? Daarnaast is onze aanwezigheid daar nogal omstreden en lopen deze jongens (in mijn ogen) momenteel onnodig gevaar.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Echt heel erg.

Mijn man was ook militair de in eerste 5 jaar dat we samen zijn van de 10 jaar.

Maar hij zat op een marine schip. Dat is toch anders. Veel minder gevaarlijk. Maar zelfs daar kan ik niet eens tegen.

Maar goed als er serieuze oorlog uitbreekt moet zelfs mijn man weer opkomen.

Voor alle vrouwen van mannen die daar nu zitten heel veel sterkte nu.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Is er ook een naam bekend van die jongen die niet overleden is maar wel gewond is???

13. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik las het gisteravond op het nieuws, wat vreselijk voor die families :(

Lydia, jij en ik kijken volgens mij uit naar dezelfde datum, al is het om een andere reden ;)
    Moet altijd even naar je banner kijken als ik een berichtje van je zie.
    Nog 10 dagen en dan mag je je mannetje weer platknuffelen, het schiet nu op he!

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

zo.. schrok me wild toen ik het gister hoorde, een goede vriend zit daar, hij is marinier én zit in het buitengebied.
    zat echt met kloppend hart te wachten op de namen.... ik had een soort van naar voorgevoel.

Vanmorgen allemaal telefoontjes en sms'jes gehad dat hij dus wel op het desbetreffende voertuig zat en licht gewond is geraakt. :$
    Even later kregen we een mail van hemzelf dat hij idd erbij aanwezig was, hij zat boven op dat ding (rups??) en is er vanaf geblazen...
    Hij had het geluk dat hij bovenop het voertuig zat, die andere jongens die overleden zijn zaten in het voertuig :(.
    Hij is dus door het oog van de naald gekropen... en heeft nu een trauma voor het leven waarschijnlijk.

Pff... zo wordt je even weer met je beide benen op de grond gezet.

Vreselijk voor de nabestaanden van de 2 omgekomen jongens. Je weet en iedereen weet dat er een risico aan vast zit, maar toch is het zo vreselijk zuur!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Pff hoef de naam van de jongen die gewond is geraakt niet meer te weten, mijn ''kennis'' is het niet!!! Pffff wat een stressy gevoel vandaag in mn buik gehad zeg!!

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik mag best zeggen dat ik het een VRESELIJK! beroep vind..
    ferdi heeft ervoor gekozen omdat hij het een mooi beroep vind ja maar om nou te kiezen voor de dood .. nehh :(
    als je dat bedoeld met risico's

en zelf hij vind dat ze daar niks bijdragen dus ja .. er zitten leuke kanten maar ook minder leuke kanten aan..

dus SHIT BEROEP!!!

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    maartje nee geen naam bekend ,

thanx starmoon ja ja nog ff en dan istie er weer !! ( als die stofwolk weg is iig ) !
    we tellen samen af ;)

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    lydia
    tel met je mee hoor meid!:)

uhm, sorry hoor, maar niet mogen zeggen dat het een shitberoep is.. Ja, je hebt gelijk met het punt dat ze er zelf voor gekozen hebben, maar lijkt me niet dat ze kiezen om dood te gaan.. Neem aan dat de mannen en vrouwen daar heen gaan om mensen te helpen en een bijdrage te leveren.. En als hij/zij het beroep 'leuk/mooi' vind is prima, maar moeten de thuisblijvers het ook mooi/leuk vinden? Lijkt me niet.. en op dat moment is het een K*t beroep..

19. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Als partner van een militair en ex-militair wil ik best even reageren over of het een vreselijk beroep is of niet.....

Je mag erover schrijven en vinden wat je wil. Maar bedenk wel goed dat je daarmee aangeeft in hoeverre je wel of niet achter zijn of haar keuzes en principes staat. Wanneer jje niet achter elkaars keuzes en principes staat lijkt me dat geen goede basis voor een relatie en vraag ik mij af of je relatie bestand is tegen een uitzending.

Dat je vriend aangeeft geen resultaat terug te zien in deze missie wil niet zeggen dat zijn beroep daarmee ter discussie gesteld moet worden. Hoe vaak vraagt jouw baas wel niet iets van je, wat op dat moment niet nuttig lijkt?

Jullie mannen, "onze jongens" knappen het 'vuile werk op' en zijn bereid om ten alle tijde voor ons vaderland en jullie veiligheid op te komen. Dat is iets om trots op te zijn, en niet iets om over te oordelen. Ze kiezen niet om dood te gaan, en de dood is ook geen product van het ministerie van defensie. Veiligheid daarintegen wel. Helaas zullen mannen en vrouwen de dood vinden om die veiligheid te behouden, maar geloof mij ze doen er alles aan om straks weer veilig in de armen van hun familie te worden ontvangen. Mensen van wie ze verwachten dat ze worden begrepen en worden gesteunt in voor en tegenspoed.

Kijk verder dan het resultaat van de missie in afganistan....
    Al lijkt het soms zo eindeloos. Hou rekening met alle internationale verbanden en afspraken die het met zich mee brengt. Door dat maximale inzet te tonen, worden wij ook op andere fronten gesteunt. Het levert internationale handel op. (zonder deze inzet zou de crisis dus nog groter zijn). Dit is maar een heel klein voorbeeld.

Mochten dijken doorbreken of andere crisis situaties zich voordoen in eigen land zijn het de militairen die komen opdraven.

Een heel betoog, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik een dergelijke reactie behoorlijk kort door de bocht vindt en het mij persoonlijk diep raakte. Ik ben trots op " onze jongen" en zal dan ook nooit een negatief woord spreken over het nut en belang van hun beroep. Ook al valt het mij als partner verschrikkelijk zwaar als hij weer eens wegmoet!

20. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    O en als je vriend of relatie iets is overkomen in het uitzendgebied, weet je dat ruim voordat er iets in het nieuws gebracht wordt. Op het moment dat het plaatsvind wordt er een black hole gecreerd. Dan zijn er geen communicatielijnen tussen militairen en Nederland. Pas zodra familie op de hoogte is gesteld en de tijd heeft gekregen dit te melden aan directe relaties wordt het landelijk gepubliceerd (al dan niet met naam). Geen nieuws is dus goed nieuws. Dit is standaard procedure, en helaas hebben wij ook al kunnen constateren dat dit echt zo werkt.

Deel Deze Pagina