Weer 2 Nederlandse militairen omgekomen in Uruzgan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Snoopy1983, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    jeetje wat een preek ;)

maar goed , ferdi vind zijn beroep geweldig maar hij zit daar en weet echt wel of dat het er dan beter op word of neit .. en ze gaat ook niet voor niks weg daar..
    vind het dus niet echt kort door de bocht..

en meisje , ik ben niet zo dom hoor .. weet wel hoe black hole werkt.. maar er waren EN geen namen bekend EN van Uhm wilde nog niet bevestigen dat er mannen waten omgekomen dus ja ik kneep m wel ja ..
    en ik weet nu ook waarom maar mag ik niet zeggen dus ik mocht hem echt wel ff knijpen.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oj word weer een lekkere discussie..

maar begrijp ik het nu goed (als het niet zo is moet je het zeggen hoor;))?
    Mijn man is danwel geen militair maar visser.. hij werkt 5 dagen per week op zee en is alleen in noodgevallen te bereiken.. Nu heeft hij daar een studie voor gevolgd e.d. en wist wat voor werk hij deed voor we bij elkaar kwamen.. Maar het is het gevaarlijkste beroep dat er is (zou je niet zeggen:p).. Ik ben er absoluut niet altijd blij mee.. als er op het nieuws is dat er weer een kotter (schip) in de fik is gevlogen of dat er een visserman overboord is geslagen knijp ik hem flink en baal ik er ontzettend van dat hij niet een veiliger beroep heeft gekozen.. En tja, ook al heb je nog geen telefoon gehad dat er iets is gebeurd, maakt in mijn ogen niet uit.. zolang hij nog niet thuis naast me op de bank zit houd ik overal rekening mee zeg maar.. Hij heeft in die 4 jaar dat we bij elkaar zijn zijn kaak gebroken en hij mist een vingertopje..

Maar ik sta desondanks WEL achter hem en onze relatie is verder hartstikke goed ondanks het feit dat ik er lang niet altijd blij mee ben dat hij dit werk doet..

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hij ging pas bij de landmacht toen we al wat hadden en ik sta ook voorledig achter hem maar dat wil niet zeggen indd dat ik het een leuk beroep vind..

en we hebben een superrelatie verder hoor :D ! we gaan trouwen hebben een huis gekocht en willen kinderen ! hoe goed kan het gaan ;) tog

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    dus je zegt t goed roeltje ;)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    thnx.. komt misschien iets te hard over dan ik bedoelde nu ik het teruglees maar hoop dat mijn punt elk geval wel duidelijk is..

we hebben een koophuis (alweer bijna 1.5 jaar) hebben een pracht van een zoontje, 2 leuke honden... en allebei gezond.. dus we mogen niet klagen.. af en toe heeft hij een weekje vrij en dan is het gezinnendag.. dus ondanks alles gaat het helemaal super...
    en mijn liefde voor hem is groter dan de liefde voor zijn beroep.. ik zou hem nooit, maar dan ook nooit 'verplichten' om een ander beroep te kiezen..
    Geven en nemen is dat toch;)

6. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Vervelend vinden dat hij een beroep heeft of het een k*t beroep vinden zijn twee verschillende dingen. Het eerste is geen oordeel en het tweede wel.

Misschien dat ik het mij ook wel erg aantrok maar over het algemeen wordt er niet al te positief over militairen gesproken wat ik toch erg vervelend vindt.

Ik weet hoe en wat er gebeurd is en wat de situatie was, dus natuurlijk mag je hem knijpen.

Het was ook niet als terecht wijzing bedoeld maar ter geruststelling voor het geval het weer voorkomt. Ik weet dat defensie hierover informeert, maar als het eenmaal zo is, zitten veel relaties toch onnodig lang in de stress.
    Was dus alleen maar een opmerking om het jezelf iets gemakkelijker te maken.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    meisje
    haha dan heb ik een oordeel.. Vind het een kutberoep wat mijn man heeft:D

Snap wel wat je bedoeld hoor en mijn reactie komt ook wat harder over wat ik al eerder zei haha.. tact ken ik niet echt geloof ik ;)

en tuurlijk informeert Defensie daarover, zou niet best zijn als ze dat niet deden haha..

8. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    #68 Meisje1982, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    Ik ken zijn beweegredenen niet om Visser te worden. Wanneer mijn mannetje alleen maar risico's zou lopen zonder daar een goede beweegreden voor te hebben zou ik er ook moeilijk mee om kunnen gaan. Mijn vriend loopt ontzettend veel risico tijdens zijn werk, gezien de functie die hij heeft gekozen binnen defensie. Nu de kleine komt maakt hij gelukkig ook afwegingen om een iets rustigere functie uit te gaan zoeken.

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    je weet hoe het is gebeurd ?!

tja ik ben blij alssie daar weg is hoor .. zal t m niet verbieden daar te werken maar ben heel blij alstie daar weg is

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lydia moest direct aan jou denken!!
    Wat heeft je vriend een leuke naam trouwens:D staat/ stond ook bij ons op het lijstje.
    Een van de weinige turkse namen wat ook europees klinkt ;)

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja hihi wij wisten ook niet dat het turks was tot we op vakantie gingen naar turkije ;)
    terwijl ferdi toch n echte boer is :p (hihi woonde ook echt in een boerendorp met 6 drempels met straten ;) )

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hahahahah dus ze hoorden zijn naam en vroegen direct oooooooh turks?
    hahahaha

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ze zeiden what's youre name : ferdi !

ahhh :D you now it's a turkisch name :p ! haha