dames, mag je als je zwanger bent coquilles eten? ben er gek op, maar ik twijfel want is toch een schelpdier... wie o wie weet het?
oohh en toen ging er een werled voor me open ...je mag geen schaal en schelpdieren en dit wel ....heb een hoop gemist dus
Waarom mag je geen schaal en schelpdieren als ik vragen mag? Ik eet al mijn hele zwangerschap gewoon schaal en schelp dieren Heb nog nooit gehoord/gelezen dat dit helemaal niet mag?
eehhmm ik kom er net achter dat je alles wel mag behalve oesters (denkt heel hard K*t) baal nu ......snap niet hoe ik daar aan kom ....had ergensgelezen dat je het beter niet kan eten ivm bacterien
Hmmm Nee oesters dat wist ik volgens mij wel, maar dat heeft er toch mee te maken dat je ze (vaak) rauw eet? Als ze uber-vers zijn (oftewel: je ze zelf uit de zee hebt geplukt) dan mag het weer wel? Ach, alles wat niet mag met de reden van bacterien is puur een voorzorgsmaatregel. De káns dat (listeria?) bacterie er bijv in zit is zoooo klein maar dit risico willen ze niet nemen (en terecht) dat ze zeggen dat je het beter niet kunt eten. Coquilles mogen in elk geval wel