Nuvaring en borstvoeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door engeltje23, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi!

Zijn er hier meiden die nog borstvoeding geven en alweer begonnen zijn met de nuvaring?
    Ik heb zowel bij de gyn als bij de apotheek om advies gevraagd en zij geven aan dat het geen kwaad kan, maar wel dat je productie er door kan verminderen.
    Wat is jullie ervaring hiermee? Ik twijfel zo erg! En gezien mijn mannetje reflux heeft is t beter om door te gaan met de bv. Daarbij wil ik zelf ook gewoon nog niet stoppen, vind t zo fijn om te geven!

Liefs Engeltje

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen ervaring (wel met reflux trouwens)... Maar wat ik wel begrepen heb is dat het per vrouw nogal erg kan schelen of het idd invloed heeft op de productie.weet dat er bijvoorbeeld ook vrouwen zijn die zelfs de gewone pil slikte en er geen last van ondervonden... Nu zou ik dat niet aanraden omdat er dan ook vele hormonen in de moedermelk komen.
    (Bij nuvaring minimaal)

Wellicht gewoon proberen? en goed in de gaten houden...
    Sowieso veel drinken he!!!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor je reactie!
    Ja zit ook te twijfelen of ik het gewoon zal proberen, maar vind t zonde om 40 euro te moeten betalen en dat ik er straks mee moet stoppen als het dus terugloopt.
    In het begin had ik echt overproductie, maar nu moet ik vaak vrij veel moeite doen om genoeg voeding te hebben. Gebruik namelijk al oxitocine neusspray en borstvoeding thee. Veel drinken doe ik uiteraard ook!

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dan begrijp ik je helemaal...

Tja weet niet hoelang die ringen goed blijven, anders zou je ze altijd kunnen bewaren....

Je bv kan toch wel met periode dippen hoor... Merk het hier ook nog en dan heb ik opeens weer stuwing....
    Cashew noten helpen hier bv ook goed...

Hoe is het met de reflux (off topic sorry)?
    Dochter had zon last, jankte alles bij elkaar... En nu met nummer vier is eindelijk vastgesteld dat het kma is.

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb toen de jongste was geboren een lichte pil voorgeschreven gekregen. Cerazette.
    De borstvoeding heb ik tot 13 maanden kunnen geven.
    Bij deze laat mijn man zich steriliseren dus hoef ik geen anticonceptie meer.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Die ringen blijven maar 3 maanden goed, dus dat is helaas ook geen optie. Kan misschien wel aan mijn ha vragen of ik er eerst eentje kan krijgen ofzo.

De pil is hier geen optie, vergeet ik gewoon te snel in te nemen en dat risico wil ik echt niet nemen.

Met de reflux gaat t op het moment buitengewoon slecht om het maar even netjes te verwoorden. Veel huilen, spugen ( ondanks verborgen reflux ) en snachts is het helemaal prut! Verder deze week alweer 2 x zo erg verslikt dat hij een ademstop had en rood aanliep en slap werd. Hij krijgt nu zantac ( zit in de hoogste dosering voor zijn gewicht ) en daarbij krijgt hij lactulose, want hij heeft erg veel moeite met zijn ontlasting. Van de week was t zo erg dat we weer naar de ha zijn geweest en we hebben nu een doorverwijzing naar het Juliana kinderziekenhuis en ik heb hem afgelopen vrijdag een klysma moeten geven....

Vervelend dat je dochter en je vierde t ook hebben ( gehad) wanneer werd t minder?

7. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey engel :D
    Van bv icm nuvaring heb ik geen verstand, maar wat ik je wel kan vertellen is dat die 3 mnd houdbaarheid alleen is als je ze buiten de koelkast bewaard! Als je ze erin bewaart dan kun je ze gewoon tot de datum die erop staat bewaren ;) Veel langer iig!
    Hoe is het met jou en Quinten? (Sorry, offtopic :p)

8. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Mij werd aangeraden om een spiraaltje te nemen door de gyn. dit omdat dit een bepaald hormoon niet afscheid die slecht is voor de borstvoeding, ook was er een pil die je kon nemen die dit hormoon ook niet heeft. alleen moest je die iedere dag slikken....
    succes

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (Engeltje, je hebt pb)

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nuvaring mag je niet inhebben als je BV geeft! Er komen hormonen in de BV terecht. Daarom kun je cerazette krijgen (pil) of een hormoonvrije spiraal laten plaatsen.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor al jullie berichten meiden, alleen begrijp ik dat er dus niemand ervaring mee heeft.
    Het klopt idd dat er een hormoon in de bv terecht komt, maar dit kan geen kwaad voor m'n kindje. De huisarts heeft dit allemaal uitgelegd. Het enige is dus dat je productie erdoor kan teruglopen en aangezien ik al genoeg stress heb op het ogenblik wil ik daar dus geen groot risico in nemen. Het loopt nu gewoon lekker en aangezien het beter is voor mijn zoontje ivm de reflux wil ik nog niet stoppen met de bv.

De minipil wil ik niet, want ben veel te bang dat ik hem vergeet. Dit was ook de hoofdreden waarom ik toen ben overgestapt op de nuvaring.

Een spiraaltje heb ik wel aan zitten twijfelen, maar hoor daar zulke wisselende verhalen over, zowel positief als negatief dat ik daar erge twijfels over heb. Daarbij vind ik het niet prettig dat je daarbij nooit weet wanneer je ongesteld wordt. Ik hou wel van een beetje regelmaat daarin ;)

Wat misschien nog wel een optie is, is de prikpil. Iemand daar dan ervaringen mee?

Deel Deze Pagina