Heeft iemand ervaring met een koperen spiraal? Ik denk er over deze te nemen. Ik ben 9 weken geleden bevallen en ik kan niet goed tegen alle hormonentroep, dan krijg ik last van stemmingswisselingen en ik kom veel aan. Vandaar dat ik hier voor wil kiezen. Doet het plaatsen echt zon pijn?
IK heb hem 10 weken na de bevalling laten plaatsen. Ik heb helemaal niets gevoeld. Ik wist niet eens dat ie al geplaatst was. Heb nu mijn eigen cyslus weer terug en vloei tijdens mijn menstruatie niet meer als normaal. Vind het echt ideaal.
Ik had hem ongeveer 8-10 wkn na bevalling laten zetten, stelde echt weinig voor, vond ik. Heb er nauwelijks wat van gevoeld, heb ook geen pijnstilling nadien nodig gehad. En gewoon mijn eigen cyclus, menstruaties niet heftiger of pijnlijker dan voorheen. Was er super tevreden mee!
viel mij ook reuze mee..alleen na een kleine 2 jaar ging de spiraal zakken erg veel last van gehad...daarom neem ik zelf nooit meer een spiraal..maar goed dat is niet bij iedereen zo natuurlijk ten tijde dat hij wel goed zat vond ik het fijne anticonceptie
Morgen laat ik het zetten! Heb nog geen kindje dus zal denk ik meer pijn doen maar ik zal het hier laten weten hoe het gegaan is
Ik ben ook nog miet geweest... De spiraal was besteld maar dat duurde allemaal weer langer, en dan gaat mn dokter ook nog eens op vakantie ik heb nu een afspraak voor 11 maart
Ik vond het 3x niks. Ivm complicaties met zwangerschap mag ik geen anticonceptie met hormonen dus was het koperspiraal op dat moment de enige oplossing voor ons. Het plaatsen vond ik zeer pijnlijk, maar ik ben dan ook niet vaginaal bevallen (spoedkeizersnede). Het schijnt minder pijnlijk als je al eens natuurlijk bevallen bent. Daarnaast was ik ipv 4/5 dagen een dag of 8 ongesteld en op dag 2/3/4 ook veel heftiger als zonder. Ook had ik er last van tijdens het vrijen. Ik was dan ook erg blij dat hij er uit was. Nu is alles weer zoals het voorheen was. We willen dolgraag een 2e wondertje en als ons dit geluk gegeven is dan mag mijn man naar de arts
ik heb hem gehad, plaatsen vond ik wel wat pijnlijk, niet heel erg hoor. Verder was het geen succes, mijn lichaam bleef zijn uiterste best doen hem eruit te werken en uiteindelijk op advies van de gyn maar weer laten verwijderen. Voor mij dus geen succes.
Ik heb ook een koperspiraaltje gehad. Mij beviel het erg slecht. Normaal was ik 4 dagen ongesteld en met die spiraal 14 dagen en ook behoorlijk heftig. Meer last van bloedverlies en krampen. Ik vond 14 dagen ongesteld in een cyclus van 24 dagen een beetje te veel van het goeie
Werkt natuurlijk bij iedereen anders. Ik kan slecht tegen de hormonen dus wil nu echt iets zonder hormonen. Mocht deze spiraal niet bevallen ga ik voor de mirena maar dat doe ik pas als ik zwanger ben geweest van de eerste. Nu wil ik eerst weten hoe het is zonder hormonen en dat als we straks aan de eerste willen beginnen ik niet eerst die hormonen me lichaam uit hoef te krijgen