wie weet hoe dit in elkaar zit? afgelopen jaar heb ik tijdelijk 28u per week gewerkt. dit was een tijdelijk verhoogd contract. per februari 2012 word mijn contract terug gezet naar 24 uur per week, zoals het voor dat jaar ook was. in februari 2012 begin ik weer met werken na mijn zwangerschapsverlof en wil graag ouderschapsverlof opnemen. ik zit nu te denken aan 6u in de week. dan zou ik maar 2 dagen moet werken. ik begrijp uit andere berichten dat je ouderschapsverlofkorting word berekend naar je jaar inkomen van het jaar voorafgaand, en hoeveel je er op achteruit gaat in het jaar je ouderschapsverlof opneemt. maar bij mij zal dit jaar inkomen toch sowieso schelen aangezien ik minder ga werken. krijg ik dan gewoon de "volle pot" van 4,11 per uur?
Je kan inderdaad niet meer aan ouderschapsverlofkorting krijgen dat je teruggang in salaris ten opzichte van het jaar ervoor. Als je het bijvoorbeeld in 2011 35.000 verdiende en in 2012 33.000 dan krijg je maximaal 2.000 euro aan ouderschapsverlofkorting. Ik zou dus even narekenen wat je 6 uur ouderschapsverlof op jaarbasis zal verdienen en dat afzetten tegen je jaarsalaris over dit jaar.