Hoi allemaal, Ik geef ons kleintje nog bv maar ben aan het afbouwen. Nou leek het me zo fijn om er de laatste voeding nog een tijd in te houden. Maar ik ben bang dat na een paar dagen ofzo de voeding zodanig terugloopt dat er niks meer uitkomt. Zou het goed te doen zijn, 1 voeding per dag? Heeft iemand het ook gedaan en ging dat goed? Groetjes
Het ligt er denk ik erg aan hoe oud je kindje is. Als hij pas een paar maanden is, is de kans groot dat je productie het niet redt met 1 voeding per dag. Als hij wat ouder is, misschien wel.
Bij mijn zoon ben ik met 5 maanden gaan afbouwen en toen ik na een maand op 1 voeding per dag zat, liep bij mij de borstvoeding wel iets terug, waardoor mijn zoon niet meer genoeg had en ik op kunstvoeding ben overgegaan. Ook had ik nog een behoorlijke voorraad in de vriezer en daar heb ik hem nog een tijdje mee kunnen voeden. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en je merkt snel genoeg aan je kindje of hij/zij nog genoeg krijgt.
Ligt nogal aan de leeftijd van je kleintje. Als dat onder de 6 maanden is, zou het wel lastig kunnen worden om het op peil te houden. Boven de 9 maanden hoor je vaker dat met 1a2 voedingen per dag het prima gaat.
Mijn dochter is bijna anderhalf en drinkt nog in de ochtend. Het is volgens mij voor haar meer een emotionele behoefte, want daarna eet ze lekker haar broodje op en drinkt daarbij nog een bekertje melk. Maar de BV blijft wel vrij constant op hetzelfde (wat lage) peil.
Hier zit ik nog op 3 voedingen en m'n productie is al een stuk minder maar wel voldoende. Ik denk dat als ik nu op 1 zou zitten, het toch wel erg achteruit hobbelt. Ik zou het fijn vinden als ik hier met 1,5 op 2 voedingen zou zitten maar dat kan ook alleen als ze over haar allergieen heen is gegroeid. Als ik kolf kom ik nog op 120cc en 's avonds is het niet veel meer.
4 en een halve maand is wel te vroeg voor 1 voeding denk ik. Misschien dat je nog wel een poos wat slokjes troost hebt. Maar een volledige voeding daar twijfel ik erg aan..
Ik geef Tygo ook nog 1 voeding per dag bij mij. Sinds 2 of 3 weken ben ik gestopt met kolven en geef ik alleen de ochtendvoeding nog bv. Dat gaat hier hardstikke goed, maar Tygo is dan ook al 7 maanden en met de ochtendvoeding heb je (de meeste vrouwen althans) het meeste melk.
is het dan eigenlijk niet meer goed op te krikken, als het eenmaal achteruit loopt..?? gaat het dan te snel? hier had ik even het idee, heb gelijk snachts weer 3 dgn nachtvoeding gegeven en nu is het weer meer...
Ik had niet een geweldige productie en bij mij zou het funest zijn rond die periode. Mijn productie reageert erg snel op allerlei dingen, ook bijv stress of slaaptekort merkte ik aan mijn productie. Sinds 8,5 maand ongeveer is ie stabiel en maakt het niet meer uit wat ik doe volgens mij.
Hmmmm, ik zou het toch wel jammer vinden om al helemaal te gaan stoppen... Ik ga het toch nog maar wat langer volhouden dan! Bedankt voor de reacties!
Ik zat vanaf ongeveer 3 mnd op nog 2 voedingen per dag, maar merkte toen al dat het heel snel terugliep. Uiteindelijk ook voor mezelf besloten dan maar helemaal over te gaan op fles, maar ik heb nog wel zolang er nog wat kwam 's avonds de laatste beetjes BV gegeven (ik wilde er ergens ook nog niet echt mee stoppen, dus heb lang gedaan over het afscheid, haha). Als je nog niet helemaal wilt stoppen, zou ik toch proberen in ieder geval de 6 mnd te halen en daarna pas af te bouwen... Succes!
De ervaring van veel vrouwen is dat je voor 6 maanden echt zeker 3 keer per dag moet voeden om de productie een beetje stabiel te houden. Sommigen lukt het met 2 keer op een dag, maar voor veel is dat absoluut onvoldoende.