tot welke leeftijd speentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door setje, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik vroeg me af tot wanneer jullie kindjes de speen nog graag wilden hebben.

Ik dacht namelijk dat als ze "vaste" voeding gaan eten, de zuigbehoefte steeds minder wordt. Wordt dan de behoefte aan een speentje ook niet minder?

Ik vind het zo jammer dat hij dat ding zo vaak wil hebben, hij heeft zo'n lekker koppie, alleen dus altijd dat ding in zn mondje..... :rolleyes:

groetjes Setje

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte wilde na 3 maanden geen speentje meer...vanaf dat moment ging ze haar duim gebruiken (ook niet erg handig)..

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Jayden trekt een héél vies gezicht als hij zn duimpje in zn mond heeft.... dat zal dus wel niet gaan gebeuren hahaha

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik geef hem sinds hij 5 maanden is alleen nog maar een speentje bij het slapen en als hij in de auto zit. Verder niet. Hij grijpt sindsdien wel naar zijn duim, moet ik erbij zeggen.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan vind gelukkig spenen helemaal niks.
    hij sabelt al vanaf dag 1 op zijn handen.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik las toevallig deze week in een tijdschrift dat je vanaf 6 maanden van de een op de andere dag de speen gewoon alleen nog snachts kan geven. Vaak wordt de speen overdag uit gemakszucht van de ouder gegeven (huiltje,plop,stil hihi), ik ook hoor.
    Iman krijgt m nu wel nog maar wil m vaak niet meer overdag. Ze slaapt er wel nog mee.
    Vanaf 1 jaar krijgt ze m sowieso overdag niet meer (hoe ziet dat nu uit?)

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bij Yassir merk ik ook dat hij hem niet echt wil overdag. Snachts is het MUST! Ik geef hem als we buiten zijn uit gemakszucht idd zijn speentje :oops: . Dan begint ie te krijsen en dan denkt ik hup hier die speen :oops: .

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik ben met Sem begonnen om die speen af te bouwen.

Dus overdag haal ik hem weg, hij krijg hem alleen als hij er behoefte aan heeft en of rustig van wordt.

Verder alleen voor de nachten en dan nog lig die speen naast zijn hoofd, hij gooit hem zelf uit zijn mond.

alleen het vervelende is nu dat hij ook gaat duimen en daar ben ik niet zo blij mee, probeer iedere keer zijn duim uit zijn mondje te halen.

Denk dat ik eens (als hij wat ouder is en nog duimt) spul haal bij de apotheek dat kan je op zijn duim smeren, ze gebruiken het ook voor nagelbijters en het schijnt te helpen :)

9. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    yesse is ook echt speen verslaafd, maar hij vind er wel z'n troost in.Anders blijft ie huilen en dat vind ik ook sneu.
    Mijn schoonmoeder vertelde dat ze samen met mijn vriend de speen begrafen heeft, want hij was tenslotte een grote jongen(2 jaar).
    Dat heeft heel goed geholpen.
    Dus wat mij betreft mag ie nog wel even tutten, hij lijkt soms net op dat meisje van de simpsons!

groetjes, melissa

10. sweetangel100

Melissa hahaha zo noemt mijn vader Iman ook altijd... Lisa Simpson :)

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik vind het geen probleem dat Esmee een grote zuigbehoefte heeft, ze wil de speen en duim allebei wel. Als ze groter zijn wordt dit vanzelf wel minder, als ze zichzelf kunnen troosten met de duim dan is het toch goed?

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi krijgt haar speen ook nog steeds als ze gaat slapen, en overdag niet, alleen als ze moe begint te worden.
    Wij zeggen trouwens ook altijd dat we haar beter Maggie Simpson hadden kunnen noemen :)

13. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Helaas krijg ik de speen er niet in bij meneer! Dus dan maar op mama's pink sabbelen (soms wel een half uur lang :( ) Of op zijn eigen handjes... Stiekem ben ik ook wel blij dat 'ie hem niet moet, want ik vind het ook niet mooi!

14. sweetangel100

@ Daan: klopt zij heet Maggie, geen Lisa :)

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen trekt ook een heel vies gezicht zodra die zijn duimpje/vuistje in zijn mond heeft! Echt grappig om te zien... :)

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    lars heeft hem tot 1 jaar overdag gehad. En dan na 6 maanden alleen als ie hangerig was.
    Daarna alleen in bed. Nu heeft hem alleen om in te slapen.

In het tijdschrift Kinderen staat deze maand een heel artikel over de speen.
    Zo kan je het beste rond 4 jaar de speen 's nachts afleren omdat ze die nog nodig hebbne om in te slapen.

En uit onderzoek zou bewezen zijn dat de speen wiegendood voorkomt.

17. sweetangel100

Jep Inky heb ik ook gelezen...
    En daar stond ook in dat je vanaf 6 maanden van de een op de andere dag de speen niet meer overdag kan geven.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ook ik heb het artikel gelezen inkinderen, en daar staat dat een speen beter is dan een duim en dat ze het eerste 6 maanden deze dag en nacht nofig hebben en daarna alleenmaar in de nacht tot 4 jaar, bouw je dit eerder af heb je kans dat ze als nog gaan duimen.
    Ik heb veel speentjes in huis en helaas pakt ze steeds haar duim.
    Ik heb vroeger ook veel en lang geduimt en mijn gebit heeft hier onder geleden, een speen is ook beter af te leren dan de automatisme van een duim.

19. sweetangel100

Sinds een weekje wil Iman geen speen meer opeens :confused:
    Terwijl ze eerst speenverslaafd was haha.
    Ze duimt er ook niet voor in de plaats, dus laat maar gaan...

20. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Hannah is nu anderhalf en krijdt alleen met slapen een speen. Die valt uit d;r bed na een half uur. Overdag alleen als ze echt niet lekker is. Ik heb eecht tien keer liever nu die lelijke speen dan de rest van d;r leven zo'n duimgebit. Soms merk ik dat andere moeders me er een beetje schuin op aankijken. Whatever, het is een weloverwogen beslissing.

Deel Deze Pagina