Hallo dames Ik zit even met mijn handen in het haar en ben het spoor even bijster . Je leest zo veel hier dat ik het even niet kan rijmen. Zoals mijn onderwerp al zegt ouderschapsverlof korting / toeslag werkende moeder. Is dit nou hetzelfde of moet je deze dingen los van elkaar zien. Had nog nooit van ouderschapsverlof korting gehoord totdat ik het zojuist hier op de site las, vandaar mijn vraag. Hoop dat iemand een antwoord heeft
Zover ik het begrijp krijg je tot 2015 nog ouderschapsverlofkorting, dit is 4euro en een beetje per uur dat je opneemt. Er zijn wel wat voorwaarden waar je dan aan moet voldoen. De datum tot 2015 is ovb van kabinetsplannen. Het andere wat je bedoelt is denk ik de combinatie korting die je van de belastingdienst krijgt als je samen met je echtgenoot werkt. Dis is ook een x bedrag per jaar afhankelijk van je inkomen wat je terug krijgt. Eea is op te zoeken onder deze termen op internet..
Bedankt voor je reactie. Ik had totaal geen weet van die ouderschapsverlof korting totdat ik het bij toeval gister hier ineens las. Moet je beide vergoedingen aanvragen via de balsting dienst? en zo ja moet ik dat al in gang zetten of is dat per 1 april. Stom dat je hier van te voren niks van weet.
Je kunt er voor kiezen om elke maand een deel te krijgen dmv een voorlopige teruggaaf. Maar je kunt het ook gewoon aangeven bij je aangifte inkomstenbelasting en dan krijg je het gehele bedrag in 1x. Het is maar net wat je wil. Als ik jou was zou ik gewoon afwegen of je het geld echt nodig hebt. Als je het voor 2012 invult door middel van een voorlopige teruggaaf krijg je waarschijnlijk deze maand nog het bedrag voor dit hele jaar. Als je dat niet doet, dan krijg je het in mei/juni.
Ouderschapsverlofkorting vraag je natuurlijk alleen aan als je ouderschapsverlof opneemt.. het is me niet helemaal duidelijk uit je verhaal of dat bij jou het geval is?
Ik ga vanaf 1 januari 2013 2 dagen per week ouderschapsverlof opnemen. Nu snipper ik tot einde van het jaar 2 dagen Ik vraag me dus af kan ik het pas in 2013 aanvragen of kan ik het nu al aanvragen voor 2013.
Je kunt beiden nu al wel aanvragen voor 2013 via het VT programma van de belastingdienst Voorlopige aanslag aanvragen of wijzigen
De toeslag voor wekende moeder heet IACK. Als je minder werkt dan je partner en minder verdient krijg je geld terug. Hoe meer je werkt, hoe meer geld (met een max. uiteraard) ik werk 24 uur en ik kreeg zo'n 1750 euro terug. Ik heb gekozen om het in 1 keer uit te betalen.
Bestaat dat nog steeds dat iack? Kan er niets over vinden. Althans niet recent. Berichten zijn allemaal van rond 2009...