Weer aan het werk, met schuldgevoel...

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Suusjeuh, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meiden, ik moet even van me af praten!

Mn dochter is nu 4 maanden oud, en ik ben sinds deze week weer aan het werk. Ik heb een nieuwe baan gezocht omdat met mn oude baan de tijden niet te combineren waren. Ik heb nu mn eerste week gewerkt als wijkverpleegkundige en vond het erg leuk! Ik werk 8 tot 16 uur, dus niet heel veel. Hiervoor werkte ik 24 uur per week.

Afgelopen week heb ik 2 dagen gewerkt, waarbij mn dochter 1 dag bij mn man was en 1 dag bij mn moeder. Qua oppas prima! Alleen vond ik het wel akelig om 2 dagen achter elkaar te werken, dus dat doe ik eigenlijk liever niet meer, liever 2 dagen verspreid in de week.

Nu kreeg ik zojuist mn rooster voor de volgende periode;
    Maandag;
    Dinsdag; 7-15 uur
    Woensdag;
    Donderdag;
    Vrijdag;
    Zaterdag; 7-15 uur
    Zondag ; 7-11 uur
    Maandag; 7-15 uur
    Dinsdag ;
    Woensdag; 7-15 uur
    Donderdag; 7-11 uur

Ik heb daarop direct mn leidinggevende gemailed, dat dit echt teveel achter elkaar is! Ik had tijdens mn sollicitatie aangegeven dat ik maximaal 2 ochtenden per week zou kunnen werken ivm oppas ( Ik wil mn dochter niet bij oppas hebben, behalve dus bij haar vader of oma's en daar heb ik al genoeg moeite mee als ze niet thuis is. ) en nu sta ik zomaar in 6 dagen 5 dagen ingeroosterd!! Ik vind het echt vreselijk en kan er bijna wel om janken... Ik heb direct gemailed dat aan de hand van dit rooster, ik bijna minder uren in mn contract zou willen zetten. Als we namelijk rekenen, verdient mn man presies genoeg voor de vaste lasten en hebben we alleen voor boodschappen & benzine extra geld nodig, dus zou ik net genoeg verdienen als ik ongeveer 8 uur per week zou werken. Ik werk in de zorg dus kan altijd extra werken als we eens wat extra nodig hebben en ook mn man kan dat. Ik heb ook geschreven dat mn dochter het allerbelangrijkste is en dat ik in geen geval wil dat ze te lijden krijgt onder mijn werk.

Pff, even van me af schrijven hoor, want het voelt echt totaal niet lekker nu :( ik wil helemaal niet zo veel werken dat ik mn meisje maar 1 dag in de week heb!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hee Suusjuh..
    He bah, precies waar ik ook bang voor ben (ga opok 16u werken, werk ook in de zorg)
    En Mart gaat ook alleen naar Oma, Papa of de buuf (in noodgevallen)
    Dus ik snap je gevoel!!
    Maar zoals je rooster nu is hebben ze je 24 uur ingeroosterd? Dat is dan toch sowieso veel te veel?
    Al moet je bij ons gemiddeld genomen over 3 maanden je uren werken, dus dan zou je ook weken niet/heel weinig ingeroosterd moeten staan..

In ieder geval goed dat je het hebt aangegeven. Je kiest er niet voor niks voor om zo weinig uur te werken, met dit rooster kan je net zo goed 24u werken en daar kies je bewust niet voor!

Ik zou het inderdaad bespreken, en kijken of je anders misschien voor nu wat kan ruilen/afschuiven aan collega's?

Lijkt me dat er minstends 2 diensten af moeten en dan kom je nog aan je uren. Is je man het weekeind thuis? Een half weekeind kan je denk ik niet voor elkaar krijgen (hiet niet teminste..) maar het lijkt me dat je rooster er bv zo uit zou moeten zien:

Maandag;
    Dinsdag; 7-15 uur
    Woensdag;
    Donderdag;
    Vrijdag;
    Zaterdag; 7-15 uur
    Zondag ; 7-11 uur
    Maandag;
    Dinsdag ;
    Woensdag;
    Donderdag; 7-11 uur

Dan kom je 2 uur tekort, want je werkt 7,5 uur denk ik? Neem aan dat je gewoon 2 dagen per week moet werken ongeveer, hooguit soms 3..

Succes er mee...ik hoop dat ik niet in hetzelfde schuitje terecht kom straks. Heb woensdag vast een afspraak met mn manager gemaakt om dit soort dingen te bespreken..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hey Violet,
    Ja ik heb inderdaad niet voor niets een klein contract genomen, bovendien, 8 tot 16 uur is geen meer als 16 uur toch? Ik zit er gewoon gigantisch over in, en ik wil het ook echt niet "voor deze ene keer" wel doen. Een half weekend kan opzich wel denk ik, maar in het weekend is mn man inderdaad wel thuis en door de weeks is hij op dinsdag/woensdag ook thuis. In dat rooster heb ik dus voor 2 dagen extra oppas nodig :( Ik ga toch maar weer mailen maandag, jammer dat er zo'n weekend tussen zit!

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    heb je nog wat gehoord van je werk?

Ik heb het volgende rooster:
    om en om het weekeind van 0900 tot 14.00 (mijn man is dan thuis)
    en dan verdelen we 3 diensten van 7,5 uur over 2 weken. Is denk ik wel goed te doen. Kom dan zelfs iets over mn uren heen!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ooh Violet, jou rooster ziet er lekker uit dan! Ik heb het direct aangegeven bij mn roosteraar en mn team manager en ze noemden het een misverstand. Ik had aangegeven max 2 ochtenden in de week te kunnen werken waarbij ik van maandag t/m zondag bedoelde, en ze hadden begrepen 2x door de weeks + de weekenden erbij...

Deel Deze Pagina