ik heb zo'n buikdrager te leen, maar vroeg me af wanneer een baby daarin mag? Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren, en is nu 7 weekjes oud. ik heb gehoord dat het met 6 weken mag, dat zou waarschijnlijk betekenen dat in mijn geval hij over 4 weken er in mag? ik heb het info boekje niet meer nl.....
als de beentjes omlaag hangen, dan wordt de rug teveel belast. Mag inderdaad pas vanaf 6 weken, maar weet niet hoe het zit wanneer ze te vroeg geboren zijn. Ik vroeg me dat laatst ook af, omdat jiri ook 2 weken te vroeg geboren is.
ik heb ook die van babybjorn en die gaat kwa gewicht en lengte dus ligt er maar net aan welke je hebt
hoi danili, mijn zoontje is 4 wkn te vroeg geboren en woog 2265gr en 43cm lang, ik heb een babybag en een shelter van lodger (beetje zelfde soort buidel). weet niet watvoor buikdrager je hebt, maar ik heb toen naar de lodger-site gemaild om te vragen hoe en wat omdat er bij hun ook vanaf 3,5 kilo staat dat ze erin mogen, (hij woog toen 2970gr). hun gaven aan dat ze aanraden dit aan te houden, maar dat wanneer je het zelf probeert en hij kan normaal ademen en je zelf het idee had dat hij goed en comfortabel lag ik het gewoon mocht doen wel natuurlijk tijdens het wandelen in de gaten blijven houden omdat hij zo klein is. wanneer je een baby-bjorn hebt weet ik het niet, wat ik wel zelf vind is dat wanneer je zo'n buikdrager gebruikt de baby iig wel wat ouder moet zijn ivm het ruggetje, maar dat is mijn mening hoor. gr saskia
Ik heb ook een babybjorn... Maar vaak is het wel al handig als de kleine zijn hoofdje zelf een beetje kan ophouden vanwege het geshake... (denk ik). Lucas is nu bijna 4 maanden en heb het nog niet gebruikt, maar ga het maar eens proberen binnenkort of Lucas het wat vind.
Ilias ligt in de baby bjorn helemaal tegen me aan gedrukt, met zijn hoofdje goed ondersteund, dus dat wiebelt echt niet hoor!