Weer aan het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Boysmummy, 6 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Helaas na ruim 21 weken incl 2 vakanties.
    Is het maandag weer tijd om te gaan werken.

    Mijn zoon is nu 12 weken dus gaat binnenkort wennen op het dagverblijf.

    Hoe is het jullie bevallen ? Weer aan het werk ? De september en oktober 2021 bevallen moeders.

    Op zich heb ik er wel zin in. Mag volledig thuiswerken en vind het heerlijk.
    Of beter gezegd we moeten thuiswerken. Lekker rust in mijn huis. Mijn eigen muziek op achtergrond.
    Mijn zoontjes hebben 1 dag per 2 weken papadag 1 dag kdv en 1 dag bij oma.
    De baby van 12 weken kan ik 1 dag ook thuishouden evt. Slaapt nog zoveel.

    Maar toch zie ik er wat tegenop...
    Mijn zwangerschap was heerlijk en rustig. Veel rust door lockdown en thuiswerken. Het zwangerschap verlof was ook heerlijk. Lekker bezig blijven met kleine klusjes en lekker wassen en buiten drogen met nazomer. De bevalling was er 1 uit de boeken.

    Maar het kraamverlof niet echt geweldig. Door beide corona 2 weken na elkaar. Veel quarantaines.
    Veel bezoek moeten afbellen..
    Zelf 5 weken verkouden en schouder overbelast... En dan ben je zowat de hele tijd ziek geweest....en de laatste 2 vakantie weken gooien ze alles dicht... zucht..en dan is t verlof alweer voorbij
    .
    En dan zijn er nog zeker 25 kraambezoekjes die we moeten inplannen . Is geen moeten maar we vinden het ook fijn .. ik wil ook vertellen over mijn zoon enz dat hoort er een beetje bij. Aandacht en visite
    maar is Dalijk natuurlijk drukker als we beide weer werken..

    Maar goed t belangrijkste dat de kleine het goed doet.

    Hoe gaat het bij jullie nu oktober/november moeders met kraamvisite ? Ook weer aan het werk ?
    Hoe is kraamtijd verlopen?
    Hier verder wel goed. Dagen vliegen om dat wel.
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Ik start pas 1 april weer met werken maar herken wel de dingen die je in je verhaal schrijft. Wij hebben ook veel met ziekte te maken gehad. Waterpokken en net weer hersteld van de griep. Wij hebben amper kraambezoek gehad en je raad het al, nu ineens allemaal app’jes van mensen die willen komen. Zelf heb ik er geen zin meer in. Hoeft voor mij niet zo omdat iedereen altijd in weekend wil komen. Dan wil ik ook vrij zijn met mijn gezin vandaar.
    Het vliegt inderdaad voorbij en zeg nog gisteren tegen mijn man dat ik mijn verlof geen zak aan vindt zo omdat we alleen maar binnen opgehokt zitten. Echt een nadeel van in de winter verlof hebben én een lockdown. Nou zijn we iedere week wel in het bos te vinden maar toch. Anders hadden we graag naar een dierentuin, pretpark, zwembad enz willen gaan. Maja is niet anders. In mijn geval heb ik nog even vrij maar kan me voorstellen dat het voor jou ook niet echt super leuk was ofzo.
    Nou zet hem op. Weer even met frisse tegenzin maar voor je het weet zit je ook weer in het werk ritme.
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  3. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Hier sinds vorige week weer aan het werk, en ik moet zeggen. Ik zag er ónwijs tegenop, maar het is eigenlijk best wel heel lekker om weer wat anders te doen! Dus het valt mij tot nu toe absoluut niet tegen. Echt kraamvisite doe ik niet meer, ben wel weer blij met m’n rust en niet meer in alle bochten wringen om agenda’s op elkaar aan te passen. Mensen die dichtbij staan hebben haar allemaal al gezien en spreek ik gewoon regulier mee af.

    Hopelijk gaat het jou straks ook meevallen! En doe de dingen (die nu kunnen..) waar je energie van krijgt, niet die je veel energie kosten. Dus als je zin hebt in bepaalde mensen, laat je die gezellig komen en anderen niet.
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wat herkenbaar! Ik had vandaag mijn eerste werkdag en dat ging eigenlijk goed. Baby deed het super bij oma (1 dag opa/oma, 2 dagen opvang 1 dag mama en 1 dag papa) Wat dat betreft is morgen spannender op de opvang. Ze heeft niet kunnen wennen want we hadden Corona en toen was de opvang dicht rond de feestdagen dus ze gaat in 1 keer. Gelukkig heb ik al 2 kinderen op deze opvang gehad dus alle vertrouwen maar het is toch raar.

    Werken ging best goed al zag ik er erg tegenop. Wel even wennen aan weer nadenken en bij alles moest ik enorm in m’n geheugen graven. Hopelijk wordt dat weer beter en kan ik zo rustig blijven werken. Ook overigens vanuit huis (mijn man ook al was ik vandaag even naar kantoor) de lunch was rustig en de koffie warm en ook leuk om mijn collega’s weer te spreken dus dat was prima.

    Ook ik heb mijn verlof stom afgesloten. Man had ook 5 weken vrij maar we hebben vrijwel alles in quarantaine gezeten omdat we allemaal Corona hadden. Uitje met mijn man ging niet door want ja lockdowns babymassage met baby steeds niet door quarantaines, sporten terwijl baby mee mocht hield op, kraamvisites gingen niet door en ook ons weekend Landal niet: toch niet zo’n leuk einde.

    Ik krijg nu ook allemaal appjes van zullen we afspreken of zal ik op visite komen maar ik heb er ook moeite mee. Ik wil gewoon rustig starten, werken, ritme vinden en veel knuffelen en ik wil geen volle weekenden met visite en al helemaal geen avonden. Ik plan nu een beetje in met mensen die ik nog wel leuk vindt op termijn als ik een beetje opgestart ben vind ik nog wat prima.
     
  5. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Hoi,
    Weekje gewerkt en zit er weer helemaal in. Vorige week had man nog vakantie. Maar deze week voor t eerst.. vroeg op en de kids naar kdv. En dan thuiswerken.

    Ik vind kraambezoek wel fijn. Ook omdat je al zo weinig kunt en zo weinig mensen ziet. Maar dan juist wel in het weekend.
    Afgelopen week was ik jarig . Mijn neefje van 5 speelde met ons zoontje en later bleek mijn neefje positief. Dus vandaag met zijn allen weer naar de test. Mijn zoon van 2 vind het niet erg dat testen
    Maar wat een gedoe...dit moet toch makkelijker kunnen.

    Mijn man heeft in maart nog een weekje vakantie en dan willen we nog een midweek weg.





     
    Milkyway7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina