5 dagen opvang

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Fruitmoes, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dag dames,

September begin ik met een verkorte opleiding tot kraamverzorgster met een contract van 24-uur. Nu zijn de werktijden heel erg onregelmatig en weet je nooit echt welke dagen je werkt, dus hebben wij in principe 5 dagen opvang nodig. Nu wil mijn schoonmoeder een dag oppassen, evenals mijn schoonzus. Nu heb ik eigenlijk liever niet dat mijn schoonzus een dag oppast en zit ik er over te denken om mijn dochter naar een kdv te brengen. Nu opent er hier eentje in september, dus hoopte ik dat die misschien nog plek had. Maar uiteraard ben ik ook wel eens vrij en dus vroeg ik me af: hoe zit het met de kinderopvangsubsidie als je je kind gewoon een dagje thuishoudt?
    Ik ben overigens ook aan het zoeken naar een gastouder, maar ben bang dat dat heel moeilijk gaat worden, juist omdat ik helemaal nog niks weet.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je een flexibele plek wilt op een KDV of GO spreek je de gemiddelde aantal uren af in de week.
    B.v 20 uur gemiddeld. Alle uren die je meer of minder afneemt worden vaak verekend aan het einde van het jaar.
    Hier moet je het wel goed over hebben bij het verblijf waar je je kindje wilt onderbrengen en dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Zelf heb ik een gastouder en heb 9 uur inde week flex. Het kan zo zijn dat ik 2x 4,5 uur af neem of 1x 8 uur dat is net wat ik afspreek als het maar 6 weken van te voren is.

Succes!

3. ster34

ster34 Niet meer actief

Wanneer je een contract voor 5 dagen hebt met het KDV, kun je je kind 5 dagen brengen (ze houden er rekening mee dat je kind komt; een vaste plaats) Je betaalt dan ook voor die 5 dagen, ook wanneer je haar een dag thuis houdt of wanneer ze ziek is.
    De toeslag kinderopvang krijg je over de 5 dagen die je bij het KDV afneemt.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat Ster zegt...

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik weet niet of elk kdv aan flexibele opvang doet, dus dat zou je wel even van tevoren moeten navragen.

Deel Deze Pagina