Iemand een tip om kaarsvet uit een potje te verwijderen? J* had een waxinelicht houdertje gemaakt van een leeg potje wortels op school. En mijn oudste heeft er allemaal kaarsvet in gemorst toen ze ermee ging lopen met kaarsje aan nu zit de binnenkant vol kaarsvet. T heeft nogal een hoge emotionele waarde. De buitenkant is beplakt met crêpe papier dus moet zonder water worden schoongemaakt
Je kunt het best de buitenkant van het potje onder de hete kraan houden. Dan wordt het potje zelf warm, het kaarsvet zacht en valt er zo uit.
Niet handig met crepepapier Weet zelf ook geen andere optie dan heet water erin. Of is met een mes krabben nog eem optie?
als je bang bent dat het crepe papier nat word kan je het ook nog met een fohn proberen en dan met keukenrol schoonmaken (dat neemt kaarsvet op).
Kan het even kort in de magnetron met crepepapier? Lijkt mij op zich wel? En dan met een stukje keukenrol het vet eruitvegen.
Misschien is het verstandig om te accepteren dat er kaarsvet aan de binnenkant zit. Grote delen eruit krabben en verder laten voor wat het is. Klinkt als een kwetsbaar en dierbaar werkstukje. Ik denk dat ik niet met water ging knoeien xx
Ik zou het met de föhn proberen. Ik ben dan zelf zo iemand die als het zoveel emotionele waarde heeft eerst kaarsvet in een ander potje doet om te kijken of het makkelelijk met de föhn en keukenpapier weg te halen is, zodat ik er zeker van ben dat er niks met de zelfgemaakte waxinelicht houder gebeurd.
En smelt het met een nieuw kaarsje erin niet netjes naar de bodem? Of moet het ook echt van de bodem af?
Je *dochtertje heeft dit gemaakt. Ik zou niets doen wat een kans heeft op beschadiging. Hooguit met een mesje wat wegkrabben meer niet. Zo waardevol daar moet je geen risico mee nemen.