Aangezien ik al een tijdje geen topics heb gezien over huishoudelijke apparaten a la airfryers, robot stofzuigers,... wil ik een nieuwe openen. Edit : zie net wel dat er een koffieapparaat topic is . Ik was bij bol aan het kijken voor een nieuwe staafmixer en toen kwam ik uiteindelijk uit bij soepmakers. Hier heb ik nog nooit van gehoord maar ziet er wel superleuk en ook handig uit. Heeft iemand een soepmaker en is het gemakkelijk in gebruik? Voor degenen die het zoals ik niet kennen : https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/soepmaker/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html
Een soep maker? Je pleurt toch alles in een pan, laat het koken en staafmixen maar? Een robot voor het avond eten zou trouwens wel echt heel fijn zijn. Ik ben benieuwd of mensen een soep maker hebben.
Nou ben ik dol op keukenapparaten en ben ook een echt een flinke verzameling, maar dit ding lijkt zelfs mij totaal onnodig . Met een pan en staafmixer (of blender) bereik je hetzelfde. Enige voordeel wat ik erin zie is dat je niet iets over hoeft te schenken in tegenstelling tot pan-blender gebruik. Maar ik zou hier het geld niet voor over hebben.
Ja zo doe ik het ook maar ben wel benieuwd naar degenen die het hebben. Of er veel gebruik van wordt gemaakt of niet. Soms zit is wel te klommelen met als ik meerdere vuren gebruik. Komen dan tegen elkaar aan. Dan lijkt het me wel handig dat je soep niet op je vuur hoeft te maken. Hebben m'n andere pannen en ketels meer ruimte Op die robot wacht ik ook.
Dan zou ik eerder een slowcooker aanraden. Heb je nog steeds die staafmixer nodig, maar dat apparaat is zeer veelzijdig en alle smaken trekken veel meer in. En je kan er nog veel meer in maken dan alleen soep (denk aan alle soorten stoofgerechten, pastasauzen, curry’s, etc) Edit: ik ben trouwens ook wel benieuwd naar gebruikerservaringen. Ik vraag me ook wel af of het een meerwaarde heeft. (Shit, weer mijn verzamelverslaving die de kop op steekt )
Eerst een slowcooker aanraden en dan toch een beetje nieuwsgierig zijn. Zal me eens inlezen over slowcookers. Net even snel gekeken en zie dat het veel gebruikt wordt voor vlees maar dat eten we niet meer. En iets laten aanstaan als we niet thuis zijn vind ik ook een beetje raar. Maar ik ga er meer over opzoeken.
@Ysabella hier een luie huisvrouw met een soepmaker . Ik heb eigenlijk een blender en soepmaker in een. Ik zocht een sterke blender om ook ijs goed te malen en de soepmaker leek mij een leuk extraatje. Ik gebruik het echt enorm vaak. Ik gooi alles (ongesneden of grofgesneden erin), druk op de knop en 25 minuten later is mijn soep klaar. Het is zo ontzettend makkelijk. Ik heb dit schatje https://www.bol.com/nl/p/philips-avance-hr2098-30-cooking-blender/9200000052525638/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-47895638065-S-376982324577-9200000052525638&gclid=EAIaIQobChMIlIrNrs-U3QIVWYXVCh27Cw9cEAQYDCABEgKW7vD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ja het scheelt sowieso een plekje op je gasfornuis. Ik heb zelf een 5 pits gasfornuis dus geen last van ruimte gebrek. Ik ben ook erg benieuwd! haha lekker lui hoor! Dus het is wel echt een aanwinst in je keuken? Super handig dat je dan ook ijs kan malen! Eet je daardoor ook vaker soep?
Hier gebruik ik hem ook om babyprutjes te maken en compotes. Ik vind het een ideaal ding maar ben van nature ook liever lui dan moe
Hmm ook een goede blender dus? Ik zoek een nieuwe voor smoothie's, dan is dit een handig extraatje idd
Voor mij is het een aanwinst. Ik maak inderdaad vaker soep (vaak als lunch) en ook kleine porties van de soepen die andere gezinsleden niet weten te waarderen. Het is ook gewoon een super krachtige blender en kan ook heel makkelijk bevroren fruit blenderen voor smoothies. Mijn oude blender trok dat maar matig en ook bij het maken van smoothies hou ik van gemak (kant en klaar bevroren fruit). Het is trouwens wel een lomp ding op je aanrecht. Om toch even een nadeel te noemen .
Ja wij hebben er een en gebruikte hem regelmatig ... nu we in NL wonen minder maar het is super handig je gooit er alles in water er bij en je zet hem aan en 20 min later zit je aan tafel met een gezonde maaltijd. Ik vind hem vooral makkelijk op drukke dagen (sport en zo) ondertussen ruim ik de tassen leeg en maak tosti's of zo voor er bij en hoppa ... Ik staafmixer ook wel eens maar ik krijg dan meestal wel wat zooi wat ik met dit apparaat dus niet heb ... ik heb overigens een franse versie die hier volgens mij niet te koop is.
Vooral in de herfst en winter maanden gebruik ik hem dagelijks. Alle spullen er in, knopje drukken en na 20 minuten is het klaar.
En de soepen maak je gewoon zoals jullie het altijd deden? Tomatensoep, courgettesoep, groentensoep,... Dezelfde smaak als normaal?
Maar jullie zeggen, je gooit er alles in en hoppa Mn soep is klaar... In je pan werkt dat toch ook zo
Ik begin mijn soep met het bakken van knoflook, uien en pepers.... Voor de smaak enzo. Maar dat doen jullie dus allemaal niet?