Yasmin pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jada08, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wie is er bekend met de Yasmin pil? Ik slik deze pil sinds kort en heb erg heftige hoofdpijn in de stopweek. En af en toe best wel lusteloos.
    Word echt gek van de pil. Durf helaas geen spiraaltje te plaatsen en de nuvaring beviel mij ook niet.

Wat zijn jullie ervaringen met de Yasmin pil?

groetjes Jada

2. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik vind yasmin superfijn. Alleen positieve bijwerkingen: 2 kg minder wegen, heb meer zin in seks en een mooiere, minder vette huid

Het enige minder goede nieuws van vandaag over Yasmin, zie telegraaf.nl
    21 jarig meisje overleden door longembolie. Zij slikte sinds 10 maanden de anticonceptiepil Yaz. (variant van yasmin, komt van zelfde firma)
    En zij is niet de eerste. Yasmin komt steeds slecht in het nieuws.
    Is erg trombosegevoelig. Ik overweeg om die reden over te stappen op een ander pilsoort, het zal je immers maar gebeuren....
    Persoonlijk ben ik heel tevreden over yasmin.

Begin oktober komen er onderzoeksresultaten naar buiten over Yasmin.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Precies dat had ik dus ook gelezen en schrok er toch best wel van. Ook stond er in dat kranten artikel dat een meisje uit Nederland invalide is geworden van de Yasmin Pil. Nou dat zet me wel even aan het denken. Ze hebben een onderzoek gedaan naar de Yasmin pil en de bijwerkingen ofzo?? Moet deze week een nieuwe strip ophalen, maar twijfel nu wel. Zal wel eens overleggen met de apotheker.

4. samkids

samkids Niet meer actief

Alle voordelen die Lynn opnoemt had ik twee jaar geleden ook. Maar helaas heb ik ook altijd hoofdpijn gehad tijdens mijn stopweek, onafhankelijk van welk merk ik gebruikte.

Zijn alle pillen niet trombose gevoelig, of Yasmin nog erger. Yasmin is juist een heel lichte pil. Enne, in de krant hebben ze het over Yaz, een variant. Dus niet over Yasmin, toch? (Heb het niet zelf gelezen.)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een paar jaar de yasmin pil geslikt. Daarvoor slikte ik een andere, maar weet niet meer welke dat was. Ook telkens in mijn stopweek een keer of 2-3 migraine. Nu ben ik met de pil gestopt en ik heb niet meer last gekregen en als ik mijn regels heb (tot nu toe wel nog maar 1x gehad sinds mijn pilstop) is de migraine niet meer zo erg. Deze week is een aanval zelfs overgegaan zonder medicatie (wel op tijd m'n bed in gegaan).

Zin in seks had ik totaal niet. Zonder pil is dat heel wat beter :D

6. samkids

samkids Niet meer actief

Zonder pil is absoluut beter. :)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad! Mag er van m'n vriend ook niet meer mee beginnen :p

8. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben voordat ik op vakantie ging maar weer begonnen met slikken. Wilde ik eigenlijk niet omdat we niet heel lang willen wachten met een tweede, maar ik vind het toch veel fijner op mijn menstruatie zelf te kunnen regelen. Ik slik nu bij elkaar zo'n 3 jaar de Yasmin-pil (daarvoor Microgynon) en ik heb nergens last van, alleen minder (geen :)) zin in seks... En dat was eigenlijk de reden dat ik van pil veranderde, bij de Yasmin-pil zou die bijwerking een stuk minder zijn, niet dus! In maart stop ik er weer lekker mee :D!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik slikte Yasmin 3 jaar geleden, en ben daar op aanraden van mijn ha mee gestopt, omdat er toen ook al een meisje dood was door een longembolie, ze legden toen ook verband met de pil.
    Wel jammer, want ik vond het ook een fijne pil. Ik ben nu ook weer op zoek naar een nieuwe, lichte pil, maar ik ben er nog niet uit..

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb inmiddels bij de huisarts geweest en slik weer gewoon de Microgynon. Ben toch best wel geschrokken van dat bericht dat er een meisje aan was overleden. En daarbij ind die hoofdpijn, ik werd er niet goed van.

11. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    hey hallo,

ik heb ook een hele tijd yasmin geslikt maar ik werd er altijd erg depri van toen ben ik over gegaan naar mercilon en dat ging een stuk beter.
    ik vond yasmin nooit een fijne pil

12. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    nooit last mee gehad, slik deze pil nu 2 jaar

een paar dagen pil onregelmatig ingenomen, gelijk zwanger hahah :D

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik kreeg bij Mircrogynon ook altijd hoofdpijn in de stopweek... Kon er de klok op gelijk zetten: vrijdag stoppen, dinsdagavond knallende koppijn... Gestopt met de pil: hoofdpijn weg. Maar nu, na mijn zoons geboorte krijg ik ook hoofdpijn rond mijn menstruatie terwijl ik niet aan de pil ben.. Tja... Ik vraag me af waar het aan ligt! :(

Deel Deze Pagina