Mirena én drie maanden de pil, effect?

Discussion in 'Anticonceptie' started by mol81, Jan 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb sinds augustus op advies van de dokter een Mirena. Alleen maar ellende sindsdien. Ik had bij de controle een megacyste en moest geopereerd worden maar heb aangegeven dat ik wilde wachten of de cyste vanzelf weg ging. Dit is gelukkig gebeurd. Maar daarna bleef ik bloeden. Meestal twee weken volop bloeden en dan twee weken wat minder.
    Ik heb de dokter gevraagd of het effect zou hebben om naast de Mirena drie maanden de pil te slikken. Heb dus nu een dubbele dosis anticonceptie. Ik gebruik de pil nu twee maanden naast de Mirena, maar ik ben benieuwd of ik na drie maanden echt verschil zal merken. Wie heeft ervaring? Anders gaat die Mirena er alsnog uit.

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb met de Mirena de eerste 3 tot 4 maanden veel bloedverlies gehad. Soms wel twee weken achter elkaar, een week niet en dan begon het weer. Gek werd ik er van. Gelukkig was het na deze maanden bijna over. Heel af en toe nog een dag of 2 daagjes wat licht bloedverlies. Zo weinig dat ik dit met een inlegkruisje af kan.

De eerste 2/3 maanden heb ik ook vaak getwijfeld of ik hem wel wilde laten zitten, maar ik had mezelf een half jaar gegeven en als het dan nog niet minder was dan had ik hem laten verwijderen. Misschien moet je het nog even aankijken.

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hallo Kyra,

Na 9 maanden geen problemen te hebben gehad, bleef ik ook zo'n drie maanden ongesteld. Het leek wel of mijn menstruatie elke keer opnieuw begon na een week. De dokter heeft toen in die drie maanden 3 keer gekeken en hij zat helemaal goed op zijn plek, ook de uitstrijkjes gaven geen antwoord op waarom ik ongesteld bleef. Ook mijn gyn gaf mij de pil mee om die erbij te slikken, wat er voor zorgde dat ik een week niet ongesteld werd. Maar helaas begon na een week de menstruatie weer en dit keer heftiger. Bij mij heeft de pil dus geen effect gehad, ook voelde ik me er niet fijn bij al die hormonen in mijn lichaam. Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik dat ding laten verwijderen, nog geen uur na het verwijderen stopte de ongesteldheid,buikpijn en rugklachten. Sindsdien voel ik me bijna als herboren. Het kan zijn zoals bij mij dat je lichaam er gewoon niet tegen kan.

Groetjes,

Rosalyn

Share This Page