weer beginnen met roken?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #1 edelweiss, 25 aug 2013
    Laatst bewerkt: 25 aug 2013
    Misschien heel stom dat ik hier überhaupt over nadenk.

Maar ik denk er sterk over om weer te beginnen met roken.
    De tijd toen ik rookte zat ik beter in mijn vel. Ik was rustiger en ik was vooral minder gestresst.
    Ik zit momenteel in een dip en echt niets wil. Nu heb ik vanavond een paar hijsjes van een sigaret gehad en ik ben rustiger en vast het zit tussen me oren maar je goed voelen is ook wat waard

Ik denk al 2 jaar goh zou ik weer gaan roken. En vanavond kon ik echt de verleiding niet weerstaan.

Ik zou graag weten of er meer meiden zijn dit dit gevoel ook hebben gehad en wat heb je er mee gedaan?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ken het gevoel niet. Ik voel me juist bevrijd. Misschien goed om te weten dat je lichaam helemaal niet minder gestressed is maar juist meer als je rookt...
    Ik zou het niet doen... je hebt kinderen, geef het goeie voorbeeld, probeer zo,lang mogelijk zo gezond mogelijk voor ze ge zijn. Roken is echt gewoon slecht voor je en het kost ook nog eens een hoop geld.

Probeer de oorzaken te vinden van hoe je je voelt en ga meer sporten bijvoorbeeld.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb me ook jaren lang bevrijd gevoeld maar op de een of andere manier knaagt het enorm. Ik ben momenteel veel dingen aan het verwerken van jaren terug. Dingen die ik altijd heb weg gestopt en nu allemaal boven komen.

En dan ben ik al 5,5 jaar gestopt

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook onwijs de behoefte om een sigaret op te steken. Doe ik niet natuurlijk. Maar die zomer zonder borrels en een sigaretje mis ik enorm.
    Opzich heeft het boek de opluchting van Jan Geurts mij geholpen om te stoppen met roken. Maar weet niet of het nog een keer helpt als ik straks de verleiding niet kan weerstaan;). Kan me nu al verheugen op in ieder geval een wijntje ofzo.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier ook weer begonnen na de bevalling. Eerste dag alleen thuis kleine heel de dag gehuild door krampjes het was echt toen man binnen kwam hier heb je de baby sigaretten uit zijnnjas gegrist en op t balkon gaan staan... En sindsdien Tsja.....

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mijn man heeft dit ook gehad...
    3,5 jaar gestopt geweest en toen we wat verdrietige dingen hadden meegemaakt betrapte ik hem op een zondagmorgen in de schuur...

Ik vond het echt heel erg als hij weer zou beginnen, ook al was hij in eerste instantie gestopt voor onze kinderwens en die was uitgekomen.
    Maar denk eens aan je conditie, spelen met de kids, aan het goede voorbeeld wat ze nu hebben en welke gevolgen het kan hebben. En natuurlijk financiën.

Je kunt beter zo denken: ik maak nu veel dingen mee en soms brengt me dit van mijn padje af, maar over roken heb ik zelf de controle en ik laat me er niet onder krijgen door zo'n stinkstok!

(Mijn man is trouwens weer gestopt toen en we zijn alweer ruim een jaar verder )

7. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    hier ook weer begonnen, en tsja het voelt echt niet beter met!!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ken het gevoel wel.. hoe vaak ik wel niet op het punt heb gestaan weer te gaan roken in een tijd dat het niet goed met me ging zijn niet op 2 handen te tellen ;)
    Heb het Godzijdank niet gedaan want je zegt het zelf al, het zit natuurlijk gewoon tussen je oren en het gaat heus niet ineens beter met je als je weer gaat roken. Het zal altijd een zwak punt blijven denk ik. Voor mij in ieder geval wel... maar dan denk ik aan mijn gezondheid en al het geld dat roken kost.
    Sterk zijn en niet toegeven!!

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dan moet je niet gaan roken maar iemand gaan zoeken waarmee je kan praten (psycholoog bijvoorbeeld of vraag hulp aan je huisarts). Roken is lekker voor het moment en je voelt je even beter. Daarna wil je nog een keer een sigaret. En daarna weer. Terwijl dat niks oplost en je je nog rotter gaat voelen omdat je toch weer rookt (en je was al zo lang gestopt!) Probeer ook een andere manier te vinden om even te ontladen (ipv dat sigaretje op te steken).
    Maar meid, ga alsjeblieft niet weer roken, zie er zoveel ellende van in mijn omgeving (longkanker, hartinfarcten, ouders met kleine kinderen die nu al met longproblemen door roken bij de dokter komen en die nu al de prognose hebben om voor hun 60ste aan een zuurstoftank te komen :()

Ik hoop dat je eruit komt. Hier even lekker klagen en uithuilen mag natuurlijk altijd.

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben zelf bijna 2,5 jaar geleden gestopt,meteen toen ik wist dat ik zwanger was! Ik heb er nooit moeite mee gehad terwijl ik toch zeker 14 jaar had gerookt. Heeeeeeeeel soms denk ik weleens stiekem: hoe zou het smaken? Toch denk ik er niet aan om weer te gaan roken,zou het doodzonde vinden!!

In jouw geval denk ik dat je de oplossing voor je "klachten" niet moet zoeken in een sigaret maar eerder in een hulpinstantie zoals maatschappelijk werk.. Opnieuw gaan roken lost niets op want het is nooit goed,20 minuten later wil je weer die sigaret.. Je probeert zo je problemen te verdoven ipv op te lossen!! Het werkt hetzelfde als een drugsverslaving, iedere keer weer verlangen naar dat volgende shot om je af te sluiten van je gevoelens en de realiteit..niet goed..

11. Laust

Laust Niet meer actief

Als je het kan laten, niet doen! Probeer de oplossing ergens anders te zoeken. Wil je een rust momentje, pak dan een kop thee en drink die lekker buiten op bijvoorbeeld. Ik heb makkelijk praten maar het is mij ook niet gelukt hoor ;)

Toen ik ontdekte dat ik zwanger was van nummer 1 ben ik direct gestopt. Toen hij overleed ben ik direct weer begonnen (na 2,5 jaar) Ik kon toen echt niet bedenken waarom ik het niet zou doen.
    Toen ik zwanger wilde worden van nummer 2 weer gestopt en een paar maanden na haar geboorte dacht ik, ach wat maakt die ene sigaret nou uit. Tsja, dan ben je verkocht. Inmiddels zit ik weer op 5 per dag en alleen als ze op bed ligt maar ik zou willen dat ik die eerste nooit had genomen. Binnekort toch maar weer de moed verzamelen om te stoppen want ik voel me er niet goed bij maar het is zoooo lekker.

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook lang gestopt, maar na 2 jaar toch weer begonnen. Net wat je zegt ik zat ook niet lekker in mn vel. Na mn sigaretje weer wel :)

13. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is hetzelfde als bij iemand die een hele taart eet of een fles wijn drinkt en zich dan weer lekkerder in d'r vel voelt zitten, of iemand die uitgebreid gaat shoppen en zich dan ineens niet meer depri voelt. Je moet niet je uitvlucht zoeken in dat soort verslavingen maar gewoon hulp zoeken lijkt me.

Als je uiteindelijk longkanker of zware astma krijgt dan zal je je vast wat minder lekker in je vel voelen zitten...

14. Islah

Islah Niet meer actief

Vind dat echt zo apart. Ja ik weet natuurlijk dat het een verslaving is maar ik ken echt geen viezere geur dan van sigaretten (sigaren zijn nog iets erger)! Vraag me gewoon af hoe dat kan dat het zo "lekker" zou smaken. En wat ik me ook altijd afvraag is, wat is dan hetgeen iemand aanspoort om ermee te beginnen als het toch zo ontzettend stinkt (of ben ik gewoon raar en zijn er niet veel mensen die zo'n ontzettende last hebben van de geur van sigaretten)? Als ik op straat loop en krijg zo'n stankwalm in m'n gezicht ben ik daarna nog zeker een uur misselijk. Loop vaak al van een afstand met de handen voor m'n mond/neus in de hoop dat ik er dan zo weinig mogelijk van meekrijg.
    Hopelijk gaat het je lukken om ermee te stoppen.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Oh nee wat zonde als je weer gaat beginnen! Ik zou idd hulptroepen inschakelen. Van een sigaret ga je je 5 minuten beter voelen, en daarna begint het grote 'wanneer zal ik de volgende opsteken' weer. Je problemen en gevoel worden echt niet minder. Mss in nood die nepsigaret gaan gebruiken? Zit nicotine in voor de verslaving maar geen kankerverwekkende stoffen.

Ik heb zelf 15 jaar heel veel gerookt en nu al 8 jaar gestopt. Ook ik herinner me hoe het was, maar ik weet ook hoe dodelijk het is en dat kan ik als moeder niet opzij schuiven

Sterkte

16. knap

knap Niet meer actief

Gestopt ben ik nog nooit met roken.

Maar bedenk als jij nu weer gaat beginnen hoe veel kracht het kost om er straks weer van af te komen.

Doe het niet voor je eigen gezondheid je kinderen en de rest van de wereld hebben er even niks mee te maken. Maar het alles te maken met je zelf. Probeer sterk te blijven. Dat heb je gekund!

Wees daar trots op. De andere dingen die nu spelen moet je daar zonder mee zien op te lossen. Straks word je nog boos op je zelf dat je daar weer mee begonnen bent. En ga je weer in cirkeltjes leven.

Hou moed. Ergens ben je sterk genoeg om het vol te houden dat heb je al laten zien.

Kies voor je zelf.

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Tja tijdens bv en zwangerschappen altijd gestopt. Ik ben een gezelligheidsroker ik rook af en toe.. Ik snap je gevoel denk ik, ik vind het ook lekker. Maar goed 1 pakje in de twee maanden is veel voor mij. Probeer een balans te vinden :D

18. Islah

Islah Niet meer actief

Nou knap, ik vind zeker wel dat anderen er iets mee te maken hebben... Veel rokers schaden anderen enorm. Heb het niet eens alléén over dingen als roken op straat/in een bushokje etc. (waarmee je anderen echt lastigvalt) hoor, maar stel je voor dat je je kinderen achterlaat omdat je overlijdt aan longkanker omdat je per se verder wilde paffen! Dat is toch hardstikke erg.

19. knap

knap Niet meer actief

En dan snap jij mijn zin niet.

Het gaat idd even niet om wat de rest van de wereld er van vind maar wat t.s er zelf van vind zijn zit in een soort crises en als de rest van de wereld lekker mee doet van je moet het niet doen. Dan gebeurt het juist.
    Ze moet voor zich zelf denken. En aan zich zelf denken.

Alles wat er na komt is bijzaak.

En niet elke roker is asociaal. Als ik buiten rook en er zijn mensen om mijn heen vraag ik altijd of ze er last van hebben en zo ja dan loop ik van die mensen weg zo dat ze geen last van mijn verslaving hebben.

Als de rook richting naar iemand gaat die het niet prettig vind dan verander je de rook richting naar waar niemand staat. Zo simpel is het. Wij die roken weten echt wel hoe de wereld tegenwoordig tegen het roken aan kijkt en de meeste rokers zullen echt daar rekening mee houden.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Hier precies hetzelfde

Deel Deze Pagina