Ik ben in mijn zwangerschap gestopt, gelijk toen ik het wist.. heeft een jaar geduurd, tot de avond dat mijn zus overleed, en ben toen eigenlijk gelijk weer begonnen, gewoon omdat ik me toen echt een soort van beter voelde. Helaas zijn we nu al bijna een jaar verder en rook ik nog steeds, al is het absoluut niet veel. Stoppen? ja dat willen we allebei, zodra de ergste stress en vervelende situaties hier weg zijn(schulden, geen werk(nu wel gelukkig) het afvallen van mijn vriend..)
Niet met de stress die het mee brengt ook al gaat het al de laatste maanden de goede kant op. Maar ach, we stoppen wanneer wij dat willen.
Ik had dit gevoel ook... nam een sigaret en sloeg stijl achterover...licht in mn hoofd joh! Nee mij niet meer gezien!
Dit heb ik dus ook, en ben ook weer begonnen en sorry dat ik het zeg maar wat een verademing! Ik zit niet meer verstopt, ben veel rustiger, slaap veel beter. Ik rook er 2/3 per dag meer moet ik niet doen want dan wordt ik benauwd maar dit is echt precies genoeg om mij goed te voelen.
Waarschijnlijk weet je het zelf wel, maar roken lost natuurlijk niks op. Ik moet er even bij zeggen; ik heb zelf nooit gerookt gelukkig. Maar ik zie op mijn werk dagelijks (als wijkverpleegkundige) hoe ontzettend ziek mensen er van worden. Misschien eens een rondje lopen over de longafdeling van het lokale ziekenhuis? Denk dat iedere trek je dan wel vergaat...... Maar serieus, misschien helpt het om even de nadelen van roken weer op een rijtje te zetten? Financieel, voorbeeld voor je kids, je gezondheid etc.
Tja ik kan heel makkelijk zeggen je moet het niet doen, maar heb t zelf ook gedaan. 6 wkn na overlijden dochtertje ook begonnen, zomaar ineens wilde ik sigaret en geen zin om er tegen te vechten. Eerste dagen echt niet lekker maar stug doorroken en ja het gaf voor 5 min een goed gevoel. Zo goed dat ik binnen no-time weer minimaal pakje per dag rookte. 3,5 week geleden was ik er klaar mee en ben zomaar ineens weer gestopt. Net week vakantie erop zitten met 3 verstokte rokers en ik heb t vol gehouden om niet te roken.... Heerlijk niet meer s'ochtends zon vieze rare smaak in je mond, niet meer de stress van ohhh heb ik nog sigaretten, vergeet ik m'n sigaretten niet als ik weg ga. En zo kan ik nog wel even doorgaan... Hoop dat je het volhoudt om niet te beginnen.... Sterkte
Nou ik vind van die rokende mensen met zo'n zielig sigaretje er kanslozer uitzien dan iemand die gewoon even van de frisse lucht geniet.
Daar ging mijn opmerking toch niet over? Ik kreeg rare reacties toen ik zonder sigaret naar buiten ging tijdens een feest. Alsof mensen dat alleen maar doen wanneer ze verdrietig zijn of zich ziek voelen. Er kwamen meteen mensen vragen of alles wel goed was. Dat had ik nooit toen ik nog rookte. Jouw opmerking is wars van oordelen "van die mensen", "zielig sigaretje" en "kansloos". Wilde je iets bijdragen of gewoon even afreageren?
Ik heb nooit gerookt en heb dus ook nooit af hoeven kicken dus heb niks af te reageren, gelukkig! Dit was puur mijn persoonlijke mening die ik even kwijt wil. Ik persoonlijk vind inderdaad mensen die buiten (vooral wanneer het vriest of bij een kantoorgebouw buiten, ieks!) aan zo'n stickie zuigen en dan weer binnen komen met vaak een verschrikkelijke lucht om zich heen wel aardig sneu. Zo verslaafd aan zo'n duur stikje die je ook nog heel veel kans geeft op ziektes met een nare slopende afloop (daar heb ik dan wel weer ervaring mee) terwijl anderen er alleen maar rijker van worden. Dat is toch ook vrij zielig.
Ja, ik ben na de geboorte van de jongste weer gaan roken.. Niet omdat ik stress had of iets dergelijks, maar gewoon omdat ik het lekker vind..
Dan zou ik het niet in de sigaretten zoeken maar in hulp van iemand die je kan helpen om dit te gaan verwerken. Het is doodzonde om je gezondheid te verpesten!