In januari dit jaar heb ik een abonnement genomen op de sportschool. Daarvoor al lange tijd niets gedaan. Ik sportte 1 a 2 keer in de week, en dan vooral fietsen en hardlopen op de loopband. Vlak voor ik zwanger raakte kreeg ik een auto-ongeluk, waardoor ik even niet meer heb gesport, en vanaf het moment dat ik zwanger was kwam er helemaal niets meer van, omdat ik te misselijk was. Nu heb ik veel last van lage rugpijn, vooral veroorzaakt door mijn werk. Ik ben verpleegkundige op een lichamelijk vrij zware afdeling. Er is mij verteld dat fietsen helpt bij deze klachten, dus wil proberen het sporten in de sportschool, en dan eigenlijk alleen fietsen (niet heel fanatiek) weer proberen op te pakken. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. Kan ik dit gewoon gaan doen, in rustig tempo? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Sara
HOi sara, Ik wil je adviseren eerst met een fysio te overleggen en met hem of haar het sporten weer op te pakken. Ht is heel goed om te bewegen in de zwangerschap maar omdat je er even tussenuit bent geweest en omdat je klachten hebt is het verstandig de juiste oefeningen te doen. Imke