Wanneer ziekmelden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Crepe, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben 7 weken weken zwanger en sinds 1 week heel erg beroerd. Nou ben ik benieuwd naar andere ervaringen met wanneer meld je je ziek? Vanochtend ben ik bv ruim 2 uur later op werk gekomen omdat ik vanochtend zo misselijk was dat ik horizontaal moest blijven liggen. Uiteindelijk ben ik toch in de trein gestapt (met een kotszakje paraat) en nu zit ik op werk met knallende koppijn, hondsmoe en nog steeds misselijk. Goed functioneren zit er niet meer echt in.... waar ligt bij jullie de grens?

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ja moeilijk, niemand kan jou vertellen hoe jij je voelt. Ik heb me nooit ziekgemeld en ben altijd gegaan, maar dat ligt ook aan de klachten die je hebt en hoe je het ervaart! Dat je minder productief bent is niet zo gek, dat zullen de meesten wel hebben gehad :)

Jij bent de enige die jouw lichaam voelt!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je je zo beroerd voelt, zou ik met de arbo-arts gaan overleggen en toestemming vragen om elke dag zolang je misselijkheid duurd, later te gaan beginnen...

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik was bij de 7 weken ook heel misselijk en kon niets eten enz heb me ziekgemeld voor 3 daagjes en gezegt dat ik de buikgriep had. Want niemand wist nog dat ik zwanger was. Als het niet gaat gewoon ziekmelden hoor ik weet hoe beroert jejezef kunt voelen.

5. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Ik heb me 1 keer tot nu toe ziek gemeld na een hele nacht braken en niet geslapen te hebben. 1 geluk want s`morgen om 9 uur ging ik ook nog is flink aan de diarree na 2 dagen weer gaan werken.

Je moet goed aan je zelf en je beeb denken dat is belangrijker dan je werk! ;)

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Goed naar je lichaam luisteren.
    Ik was veel te laat met thuisblijven met als gevolg dat ik al helemaal was uitgedroogd en naar het ziekenhuis moest voor een infuus. De volgende keer blijf ik gewoon thuis als ht zo erg is.
    Zodra ik thuis was begon ik pas aan te sterken. Heb van week 8 tot week 13 thuis gezeten. Van 13 tot 16 heb ik halve dagen gewerkt. Toen weer 5 weken gewoon mijn normale uren.
    Toen had ik 3 weken vakantie. Daarna kreeg ik last van mijn bekken waardoor ik nu alweer 3 weken in de ziektewet zit. Heel vervelend maar het is niet anders.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb altijd een instelling gehad dat ik zoveel mogelijk aanwezig moet zijn. Ik werkte zelfs met koorts! Maar dat was in het bedrijf van mijn vader. Nu heb ik zo iets van: ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Als ik ellendig ga zitten zijn op mn werk is het me dat niet waard.

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Als het niet gaat dan gaat het niet. Je voelt het zelf het beste.
    Je hoeft ook niet met de arbo te overleggen.
    Wel moet je je baas wel even melden wat de reden is dat je ziek bent.
    Dan komt het geld uit een ander potje en hoeft je werkgever niks te betalen.

Sterkte!

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja lastig is dat altijd, je ziek melden. Ook als je niet zwanger bent vind ik.
    Maar zoals al gezegd wordt, als het niet gaat dan gaat het niet en je hebt je energie ook nodig om een babytje goed te laten groeien.
    Dus als het niet gaat dan blijf je beter thuis. Ja de productiviteit was bij mij zeker ook minder (de hele zwangerschap, want zo moeoeoeoeoeoeoe) en mijn baas leek wel liever te hebben dat ik dan maar helemaal thuis bleef. Hij kon er niet zo goed mee omgaan dat ik niet functioneerde zoals ik altijd functioneerde ;)..mannen...

10. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Dankjulliewel voor jullie reakties.

Ik vind het lastig hoor. Mijn leidinggevende, een vrouw, weet hoe ik me voel maar zegt eigenlijk niet wat ze ervan vindt. Ik meld me niet makkelijk ziek en heb geloof ik een zetje nodig, maar dat zetje krijg ik duidelijk niet van haar. Hopelijk spreek ik vandaag de bedrijfarts.

11. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik zit momenteel ziek thuis. Ik werk op een verpleegafdeling en merk dat me dat er zwaar viel. Ik ben al weken misselijk met overgeven en nu komt daar ook nog eens rugpijn en buikpijn bij.
    Na meerdere miskramen denk ik nu aan mezelf en heb ik me ziek gemeld. Ik heb wel mijn leidinggevende gebeld met de vraag of mijn diensten aangepast kunnen worden. Dit was geen probleem. Ik moest deze week maar thuis blijven en volgende week zouden we dan samen naar de diensten kijken.

Je moet echt aan jezelf en je kindje denken. Ik weet dat er collega`s zijn die het begrijpen maar ook collega`s die het onzin vinden, nou daar trek ik me niets van aan....ik heb ellende genoeg gehad!

Succes en sterkte ermee!

12. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Jada09,

Wat vervelend dat jij je ook zo ziek voelt. En ik kan me goed voorstellen dat verplegen dan extra zwaar is!
    Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad en het mentale aspect speelt behoorlijk mee in hoe ik me voel. Maak me over van alles druk en ben vooral bang dat ik nr 3 op mijn naam krijg. Eerder vandaag kwam het zelfs tot een lichte paniekaanval. Mijn leidinggevende is daar best van geschrokken. Ik heb afgespoken dat ik morgen met mijn huisarts ga overleggen.

Jij veel succes hè en hoop dat je je snel beter voelt.

@ Luna1, ik hoop dat jij je ook snel weer beter voelt.

Deel Deze Pagina