Ik had met 7 weken een mooie echo met kloppend hartje. Ik zou nu 9 weken zijn maar gisteravond werd ik ineens ongerust en had daar eigenlijk geen reden voor. Toch vanmorgen de vk gebeld en ik mocht komen voor een echo "ter geruststelling". Daar werd duidelijk dat het hartje was gestopt met 8 weken... Dat is verdrietig want hoe klein ook het was een levend wezentje... Mijn man is er kapot van en huilt al de hele dag, dat vind ik zo erg voor hem (en mijzelf) nu kreeg ik de optie om het "weg te laten halen" maar dat wil ik nog niet. Ik wil eerst afwachten en de natuur zijn werk laten doen. Ik vraag me alleen wel af wanneer zoiets gebeurt. Is daar een termijn voor of kan het zomaar nog weken duren??? Liefs Tess
Wat ontzettend erg voor jullie zeg. Zeker na een goede echo met kloppend hartje, verwacht je dit niet meer. Ik heb ervaring met een miskraam net voor de 6 weken, die is helemaal vanzelf afgekomen, binnen een paar dagen. Ik wens jullie heel veel sterkte.
Sterkte!! ( Het verschilt het kan snel gaan maar kan ook weken duren. Ik was verder maar ik liep ook al week met overleden zoontje en niets vermoedend volop zwanger. Kreeg te horen dat zo kon ik nog weken lopen als ik niet pretecho had gedaan.. Met vroege miskramen kan het sneller gaan. Ik zou afwachten paar dagen of weekje en als niet lukt krijg je cytotec thuis inbrengen. Ikzelf wilde zsm vanaf maar dat is ook logisch want het was al kindje met alles erop en eraan..
Lieve Tess, allereerst mijn medeleven voor jou en jouw lief met deze nare gebeurtenis. Wat een verdriet en teleurstelling. Ik heb vandaag mijn miskraam gekregen, ik had met de 7 weken echo te horen gekregen dat er geen kindje was ontwikkeld (windei). Dat was vorige week dinsdag. Ik heb met mijn man gekozen voor afwachten, omdat we de natuurlijke weg prefereren. We hebben al zoveel medicijnen en medisch ingrijpen gehad (ik kan niet zonder om zwanger te raken), dus wellicht dat dat ook meespeelt. In het topic 'afwachten...hoe lang?' Kan je lezen hoe het vanmiddag gebeurde, als je wilt. Ik vond het niet onprettig, ook niet erg pijnlijk. Ik vond het prettig om het thuis (nouja, ben op vakantie, maar ik kom hier al mijn hele leven, dus is thuis voor mij) door te maken op mijn eigen gemak. Ik heb daarbij (telefonische) ondersteuning van mijn fert.arts, mijn verloskundige en de lokale huisarts. De afgelopen week heb ik afgewacht tot het zou komen, en die tijd kon ik gebruiken om mijn verlies te beleven en het een plekje te geven. Niet leuk, wel belangrijk. Heel veel sterkte, hou elkaar goed vast. Vic
Wat verdrietig heel veel sterkte Zoals de andere meiden al zeggen het kan heel snel gaan of heel lang duren voor het vanzelf komt. Bij mijn eerste mk (eigenlijk ma) kwamen we er via de echo achter. Ik was op en top zwanger en heb het op gewekt met pillen. Alleen bleef er nog rest weefsel achter en moest ik alsnog gecuretteerd worden. Ik denk als ik niks had gedaan dat ik nog lang er mee gelopen had want liep er al een tijdje mee. Ik voelden me er niet prettig bij en wilden het uit me lichaam hebben. Tweede miskraam kwam spontaan en ook helemaal in zijn geheel. Heeft een kleine week geduurd. Ik zal voor jezelf wel een termijn in je hoofd houden hoelang je wilt wachten. Ook moet je in je hoofd houden dat het elk moment kan gebeuren dat vond ik onprettig. Nogmaals heel veel sterkte het is niet niks
Dank je wel allemaal voor de lieve reacties! Mya: ik hoop dat het bij mij ook zo gaat, afwachten maar... Piccolina: pffff wat heftig met 16 weken! Kan ne dan heel goed voorstellen dat je ervoor kiest om het weg te laten halen... Veel sterkte met de verwerking... Victoire: ik zal even lezen hoe dat bij jou ging... Dikke knuffel! Pluisjee: ja ik heb over anderhalve week weer afspraak wil ook niet veel langer wachten hoor!
Ach Tessje, wat vreselijk! Ik heb gekozen voor curettage, omdat ik dat afwachten niet trok. Maar dat is voor iedereen anders. Ik kan me ook goed voorstellen dat je thuis de miskraam wilt krijgen. Heel veel sterkte in elk geval!
Hallo dames, Allereerst iedereen sterkte gewenst. Ik heb zelf met 8 weken en 1 dag een echo gehad. Alles zag er goed uit en het hartje klopte. Gister weer een echo ruim 11 weken en toen kregen we te horen dat het hartje niet meer klopte. Na de metingen is het waarschijnlijk gestopt met groeien een dag na de eerste echo. De vk gaf aan dat het tot 6 weken kan duren dat je lichaam het afstoot. Ik wacht zelf tot na het weekend en dan heb ik weer contact met de vk. Ik had dit niet verwacht omdat de eerste echo goed was en ik geen bloedverlies heb gehad.
Aller eerst heel veel sterkte!!! Ik ben bij 10 wk een beetje gaan bloeden. Na de echo bleek het hartje al gestopt te zijn bij zeven weken. Ik ben toen gelijk maar voor tabletten gegaan, blijkbaar had mn lichaam er al moeite mee om het af te stoten dus had zelf ook geen zin om het verder af te wachten. Knuf!
Ik heb dit helaas al 2 keer mee moeten maken. Daarom wens ik je allereerst heel erg veel sterkte. Ik herken me in je verhaal van de eerste miskraam en hoe ik en mijn man ons toen voelden. Het was een vreselijke periode, maar het is wel goed om toe te geven aan die emoties is mijn ervaring. De eerste keer heb ik een week gewacht en toen een curettage gehad. Dat heb ik zelf niet als prettig ervaren, maar dit is heel persoonlijk. Heel lang rondlopen zo is ook emotioneel erg zwaar dus ik weet eigenlijk niet wat nou de juiste keuze was geweest. De tweede keer heb ik ervoor gekozen om wel te wachten. Mijn ziekenhuis geeft geen Cytotec mee naar huis maar nemen je dan op. Dat wilde ik sowieso niet dus heb gewacht. Uiteindelijk viel de miskraam me toen qua pijn enzo erg mee en was het voor mijn verwerking beter om het bewust mee te maken. Hoe is het nu met je? Een hele dikke knuffel!
Heel veel sterkte!!! We zijn nu al een paar dagen verder, hoe gaat het nu? Ik had ook eerst een mooie echo (8+4) en toen twee weken later ineens niets meer. Ik heb nog wel 19 dagen afgewacht nadat ik het wist, maar er gebeurde gewoon niets. Toen was ik dan ook klaar voor de cytotec pillen die ik mee naar huis had gekregen, en mijn ervaring daarmee was dan ook heel goed. Dat voelde achteraf toch allemaal redelijk 'natuurlijk' en ik was blij dat mijn lichaam het zelf heeft geregeld. Ben daarna ook meteen een maand later ongesteld geweest. Neem de tijd die je nodig hebt, het meest lastige is volgens mijn ervaring namelijk juist je hoofd, niet je buik...
Hoi allemaal Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ben even niet aktief geweest op zp. Ik begon vrijdagavond met krampen en bruinverlies en uiteindelijk zondag met veel pijn en bloedverlies het vruchtje verloren. We hebben samen gehuild en afscheid genomen. We kregen maandagochtend de sleutels van ons nieuwe huis dus door alle drukte van de verhuizing heb ik verder geen tijd gehad om er echt over na te denken... Als het weer rustig is zal het wel komen. Helaas had ik maandag na de mk en echo bij de vk en mocht ik tussen allemaal zwangere vrouwen zitten in de wachtkamer... Behoorlijk pijnlijk! Liefs Tess
Jeetje tess wat verdrietig dat je dan tussen alle zwangeren zit! Fijn dat het iig nu achter de rug is, neem goed je tijd om dit een plekje te geven. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
Wat rot voor jullie! Ik weet hoe jullie je voelen. Heb zelf vorige week een miskraam gehad. Midden in onze vakantie, dus niet zo prettig. Ik heb over paar dagen de controle om te kijken of alles wel weg is. Voor jullie veel sterkte gewenst!