Lange menstruatie na stoppen met pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fleurtje, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil. Toen ik nog aan de pil was was ik altijd 2 to 4 dagen ongesteld.
    Nu heb ben ik voor de derde keer ongesteld na de pil (2e keer waarschijnlijk miskraam) maar deze duurde maar 4 of 5 dagen.
    Ondertussen ben ik nu voor de derde keer ongesteld, dat ik vorige week vrijdag begonnen en nu nog steeds, dus al meer dan een week. Nu ben ik niet heel heftig ongesteld geweest. En elke dag is het savonds en snachts gestopt en dan overdag weer bruinverlies. Is het een kenmerk als je stopt metde pil dat je langer ongesteld bent, weet iemand dit. Want kan het niet vinden.
    We gaan vandaag voor 2 weken op vakantie en vind het vervelend als ik daar steeds menstrueer.

2. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Het kan zijn dat je cyclus even helemaal overhoopt ligt als je stopt met de pil. Ik weet niet of je heel lang de pil hebt geslikt? Weet je hoe je menstr was voordat je met de pil begon?

Ik moest met de pil beginnen toen ik voor het eerst ongesteld werd omdat ik 4 weken lang ongesteld was ipv 4 dagen... Maar goed, ben vorig jaar dus gestopt en werd toen weer voor het eerst 'echt' ongesteld. En toen had ik ook dat ik een dag of 2 langer menstrueerde dan toen ik de pil slikte.

3. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik menstrueerde altijd wel 5 dagen voor de pil, was ook altijd heel stipt en nu heb ik lange cyclus en onregelmatig. Maar dat weet ik dat dat door de pil kan komen. Kon alleen nergens vinden dat je ook langer ongesteld wordt door te stoppen. Het is iig wel irritant, elke x denk ik dat het over is begint het weer. Ik heb wel 5 jaar de dianepil geslikt.

4. Deanna

Deanna Lid

28 jul 2010
    10
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben sinds Mei 2010 gestopt met de pil. Eerste cyclus duurde 31 dagen, de tweede duurde 26 dagen. Zit nu inmiddels op dat 35 van de derde cyclus. Heb afgelopen dinsdag (op dag 31) een negatieve clear blue test (digitaal) gehad. Ik heb geeeeeen idee wanneer mijn NOD is geweest en de menstruatie blijft uit. Wel heb ik de hele tijd af en toe kramp in onderbuik en rug. Van de week 's ochtends een keer duizelig geweest. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben? Het testen heb ik met avond urine gedaan. Heeft het zin morgenochtend nog eens te testen, op dag 36, met ochtendurine?

5. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

9 mei 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    Deanna, weet wat je bedoelt heb ongeveer hetzelfde.. mijn NOD was dan 21 juli, ben nu nog niet ongi. Heb ondertussen wel de pil geslikt een week,,totdat ik merkte dat ik misschien wel zwanger kon zijn.. lang verhaal, had me vergist, was niet helemaal de bedoeling dat ik daarvoor geen pil slikte etc. En net vandaag een negi test gehad. Maar wel misselijk, hoofdpijn etc. dus even afwachten...

Volgens mij maakt het niet uit wanneer je de test doet. Althans dat zag ik toevallig staan bij mijn test, van de kruidvat, dat het niet uitmaakte. Tenzij je voor je NOD test dan wil het nog wel eens wat beter zijn volgens mij. Ook staat er dat als je toch het idee hebt dat je zwanger bent en een negi test had dat je ong. 3 dagen daarna nog een test kan doen...dus je zou het kunnen proberen.

Over de langere menstruatie, dat had ik ook toen ik gestopt was met de pil. het was helemaal van de rel leek het wel, volgens mij moet je lichaam en cylcus dan gewoon weer op gang komen. maar als het te lang duurt en je last krijgt zou ik toch maar even voor alle zekerheid naar de HA gaan.

Allebei in ieder geval succes!!:D

6. Ang3l

Ang3l Lid

28 jul 2010
    8
    0
    0
    Sommige meiden moeten na de pil ook echt ontpillen zoals ze dat zo mooi noemen;) De een heeft er wél last van de ander niet....Ik ben in mei gestopt met de pil en heb tot nu toe hele mooie cyclussen van 28-30 dagen...bloeding duurt zo'n 5 dagen meestal. Is trouwens wel heftig met buikpijn krampen etc.:( Voor dat ik de pil ging slikken had ik bloedingen die soms wel 3 weken konden duren!En giga veel krampen etc,...toen maar aan de pil begonnen.

Deel Deze Pagina