Borsten na de zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Zara75, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wanneer slonken jullie borsten?;)
    Ben nu een week gestopt met borstvoeding vanwege te weinig melkproductie en veel ellende.
    Mn borsten zijn inmiddels helemaal leeg, maar had verwacht theezakjes over te houden.
    Gaat dat nog gebeuren of heb ik mazzel gehad?

2. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Nog geen persoonlijke ervaring mee gehad, ik voed nog, maar mijn moeder ging juist na ieder kind een cup omhoog (en vind ze er nog stevig uitzien haha) hopelijk heb ik haar genen...

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb een tijdje theezakjes gehad...denk een week/2 weken na ik gestopt was en nu beginnen ze weer een beetje normaal te voelen..
    of misschien wen ik er gewoon aan en zijn ze nog steeds hetzelfde ;)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb beide meiden 1 jaar bv gegeven en geen theezakjes hoor.
    Heb wel eens gelezen dat dit ook onzin zou zijn....dat je van bv theezakjes krijgt.
    Je inhoud in je borst is toch eigenlijk ook niet veranderd? Je klieren enz....
    Misschien als je veel afvalt dat je dat wel hebt?

Ik heb het zelf iig niet.....maar lees en hoor het wel vaker dat vrouwen dat beweren.

Maar zo lang heb je ook geen bv gegeven dus dat zal vast wel schelen .... Als het al waar is.

5. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    @lov, ik wist het niet eens en zover ik gehoord heb verslappen je borsten evt. al gedurende de zwangerschap maar dat zou niet van bv komen.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh nou tijdens de zwschap groeien ze hier juist altijd :D

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Toen ik bij mijn eerste stopte met 10 wkn met de BV, kreeg ik wel echt slappe theezakjes. Mijn borsten hangen al redelijk van zichzelf (striae opgelopen in puberteit) en door de groei in zwangerschap nog wat meer, en toen de melkklieren kleiner werden, zijn ze een tijdje erg 'leeg' geweest. Maar langzaam weer meer vetweefsel en ongeveer een jaartje na bevalling weer wat meer gevuld en wat meer 'de oude'.

Mijn 2e bijna 2 jaar BV gegeven, toen ging het veel geleidelijker allemaal. Heb toen niet zo sterk het theezakjes gevoel gehad ;), maar uiteindelijk wel een cupmaat minder dan voor zwangerschap.

Ik geloof dat tot een jaar na stoppen BV je borsten nog kunnen veranderen.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    2 vriendinnen vanmij hebben allebei theezakjes overgehouden.Mn ene vriendin is 2 keer zwanger geweest en beweert dat haar borsten na de 2e zwangerschap nog kleiner zijn geworden.
    Zij hebben allebei lang borstvoeding gegeven, maar weet natuurlijk niet of het door de borstvoeding komt of puur door de zwangerschap.
    Ik wacht het maar af, want nu zijn ze voller dan voor de zwangerschap, dus ben benieuwd...

9. 2jees

2jees Niet meer actief

schijnt door de zwangersschap in het algemeen te komen, niet speciaal door voeden.

Hier de eerste bijna een jaar gevoed maar normaal na die tijd.

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik heb maar 3 weken bv gegeven maar ze zijn wel wat kleiner en iets slapper geworden... niet gelijk na het stoppen maar na verloop van tijd...
    Hopen dat jij mazzel hebt!! Ik vind t wel jammer maarja... heb weer geen striae.

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hier wel wat groter gebleven na de zwangerschap en vier maanden borstvoeding, maar zijn er niet mooier en voller op geworden.:(
    Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben...

12. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    7,5 maand bv gegeven. Daarna.... Vergane glorie :) niets meer over van de mooie volle borsten van voor/tijdens zwangerschap.

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn borsten zijn ook minder zwaar als voor de zwangerschap.

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik vind ze hetzelfde... of ik herinner me gewoon niet hoe ze eruit zagen voor de zwangerschap :p !

In elk geval 12 maanden BV gegeven en geen theezakjes!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Misschien is dat het wel....1 jaar bv geven:D

16. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud. Ik heb geen borstvoeding gegeven. Mijn borsten zijn wel een cupje groter dan voor de zwangerschap :D maar ze zijn wel meer gaan hangen :( al had ik dat voor de zwangerschap ook al een beetje maar nu is het erger. Gelukkig zijn ze wel vol en met een goede BH heb ik niks te klagen.

17. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Borsten, huh? Zou niet weten wat dat zijn. Stukjes vel met gerimpelde knoppen.
    Nee, na drie zwangerschappen en 3x bv (10 maand) is het volledig drama.

18. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hier ook slappere, minder stevige borsten. En maar een paar dagen bv gegeven, kwam nl niet goed op gang :(

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb twee maal BV gegeven, de eerst 10 weken en de tweede 12 weken.... geen last van theezakjes oid. Gewoon nog normaal zoals ze waren... dus prima tevreden hier.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    23 maanden borstvoeding gegeven en dus heeeel langzaam afgebouwd. En ongeveer weer hetzelfde als ervoor.
    Nu theezakjes als ze leeg zijn haha maar ben er van overtuigd dat langvoeden en heel geleidelijk aan natuurlijk afbouwen heeft geholpen om langzaam weer vetweefsel terug te krijgen.

Deel Deze Pagina