Matras beschermen bij thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rietje88, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ga als alles goed gaat thuis bevallen. Nou hebben we dure matrassen die op dit moment enkele maanden oud zijn. Hoe kan ik die het beste beschermen bij een bevalling?

2. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Wij hebben op onze nieuwe boxspring de topper van het oude bed gelegd.

3. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Wij hebben een verfplastic (2 stuks) over het matras gespannen, goedkoop te halen bij de action. Scheelt een hoop geld. Aan mijn eigen kant heb ik nog een kraammatras gespannen voor de zekerheid. Succes met de laatste loodjes!:D

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hier had ik een waterdichte molton, gekocht bij bol.com ivm afwijkende maat, maar de reguliere maten hebben ze geloof ik ook bij ikea of leen bakker. Kraakt niet en ik vind hem ook niet warm. Ook handig voor na de bevalling voor lekkende borsten of spugende baby's in bed;)

5. Rietje88

Ik zat te denken aan de waterdichte moltons van de hema. Ik vroeg me af of dat afdoende was. Ook al ik al ben bevallen (ziekenhuis), toch heb ik de troep niet gezien. Dus ik heb geen idee waar ik deze keer rekening mee moet houden.

Ik had ook nog een tweede vraag. Is het verplicht om op klossen te bevallen? Ik vind het slapen op een bed met klossen echt heel eng. De vorige keer heb ik vanaf de 37e week op de bank geslapen...

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    voor de bevalling moet je bed een bepaalde hoogte hebben helaas.
    en ook de kraamzorg vind het meestal fijn als je bed op klossen staat.
    je kan de klossen ook vervangen door wat anders als je je zorgen maakt om de stabiliteit.
    zelf heb ik bij de intake van de kraamzorg aangegeven dat mijn bed niet op klossen gaat mocht ik in het ziekenhuis moeten bevallen.
    minpuntje daaraan is wel dat ze kan weigeren je bed te verschonen.

voor het matras te beschermen zou ik denk ik ook voor een waterdichte molton gaan.
    als je extra echo's gaat krijgen kun je even navragen of je veel of juist wat minder vruchtwater hebt.
    als je veel vruchtwater hebt zou ik persoonlijk wel een 2persoons molton nemen zodat het niet 'overloopt' naar de rest van het bed mochten de vliezen ook echt in bed breken

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waterdichte molton is voldoende. ik had er 1 van 9 euro van de action. daar bovenop liggen natuurlijk nog de van die matjes die de vlos regelmatig verschoond dus er gebeurd echt niks met je matrassen.

voor de bevalling moet het bed inderdaad op klossen staan. de vlos kan er dan goed bij, zonder haar rug te slopen.
    ik vond het helemaal niet prettig, het was net te hoog om in mn bed te kunnen komen. bij mijn bed zijn dus de klossen er pas onder gegaan toen de bevalling echt begon. en na de bevalling zijn ze er meteen onderuit gemaakt. dan verschonen ze mn bed maar niet hoor. kan iemand anders ook prima doen.

8. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een waterdichte molton en dan nog een gewone molton

9. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Wij hebben ook een dure topper. Heb bij de ikea een goedkope toplaag gekocht die je om je matras of topper kan doen met elastiek, en voor de zekerheid ook een zwart hoeslaken voor tijdens de bevalling. Verder gewoon een normaal molton en natuurlijk je kraammatje.

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83

Bevallen zelf doe je op van die matjes uit je kraampakket inderdaad dus die troep zal wel meevallen. En alleen een waterdichte molton was hier echt afdoende. Kraamverzorgster gooide hier op dag 1 een groot glas melk en een kop thee in mijn bed en mijn matras was nog kurkdroog:D

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb ook een waterdichte molton van de action, met daarover nog een gewone molton. Als de bevalling eenmaal begonnen is, komen er toch nog van die matjes uit je kraampakket onder je billen dus komt goed!

12. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Waterdichte molton van ikea. Werkt top! Vliezen in bed gebroken en matras nog kurkdroog!

13. Rietje88

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb een waterdichte molton van de Hema gehad en was er erg tevreden over. Hij was niet heel zweterig en hij hield het vruchtwater goed tegen nadat de vliezen waren gebroken in bed.
    Overigens heb ik geen klossen onder het bed gehad. Heb het geprobeerd bij mijn oudste, maar ivm bekkenpijn kwam ik het bed niet meer uit. Heb ze toen weggehaald en nooit geen commentaar van de kraamhulp gehad. Bij de jongste heb ik het zelfs niet meer geprobeerd ze eronder te doen.

15. Rietje88

Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Heb je een link vd molton?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Rietje: heb hem gewoon in de winkel zelf gekocht. Weet niet of die ook via hun site te bestellen is (lijkt me wel). Ik ben niet thuis bevallen. Ik zou een geplande ks krijgen en had toevallig net die hoes er toch maar omheen gedaan... just in case. En toen braken een week voor de geplande ks mijn vliezen in bed. Ik weet dus niet hoe die zich houdt als je erop bevalt, maar daarvoor heb je dan ook van die matjes uit het kraampakket.

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mocht het toch onverwacht vies worden, dan kan je je schade gewoon declareren bij je inboedelverzekering. Daar betaal je voor ;)

18. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Oh echt? Mijn matras is eraan gegaan vijf weekjes geleden.
    De vk zou het bed afdekken. Ik zei nog dat ik een groot zeil had liggen, maar dat was echt overbodig. Helaas was het toch nodig geweest.
    Ik dacht dat de verzekering dat niet zou vergoeden omdat je je bed goed hoort te beschermen bij een bevalling?

19. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb het zelf niet aan de hand gehad, maar iemand die ik ken wel. Het kan dus de moeite waard zijn te melden.

Deel Deze Pagina