weer biochemisch

Discussion in 'MMM clubs' started by Mangotoetjes, Oct 3, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

Jul 27, 2016
    155
    26
    28
    Mijn 3e biochemische zwangerschap is een feit :( 1 MA bij 8 wk en 3 biochemische zwangerschappen achter de rug. Al deze zwangerschappen zijn door Ivf ontstaan, zonder ivf heb ik de afgelopen 4 jaar uberhaupt geen positieve testen in handen gehad. Hiervoor gelukkig via ovulatie inductie een voldragen zwangerschap gehad, dus mijn lichaam kon het toen wel.
    Ik word hier zo moedeloos van. In NL doen ze niet veel onderzoeken naar oorzaken van herhaalde biochemische zwangerschappen. Ik twijfel of ik naar Gent moet gaan, maar ik weet dat er bij veel vrouwen geen oorzaak wordt gevonden.

Bij wie is er wel een oorzaak voor herhaalde biochemische zwangerschappen gevonden? Raden jullie mij aan om wel verder onderzoek te laten verrichten? In NL hebben ze alleen bloedonderzoeken naar herhaalde miskramen gedaan bij mij. Verder geen genetisch onderzoek etc.

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

Jun 5, 2012
    2,180
    1,982
    113
    Wat ontzettend verdrietig voor je en ook zo ongrijpbaar he. Ik heb het ook meegemaakt. Zie onderschrift.

Ik heb destijds onderzoeken laten uitvoeren bij Cuypers en Cuypers in Duitsland. Daar kwamen toen wel wat bijzonderheden naar voren zoals hoge NK cellen en chronische ontstekingen in het baarmoederslijmvlies. Ik heb daar van alles voor gehad. O.a. antibiotcakuren, prednisolon, en infusen voor en na terugplaatsingen.
    Ondanks dat nooit blijvend zwanger meer mogen raken voor een 2e kindje, ondanks maar liefst 15 terugplaatsingen.
    Ze doen dus in het buitenland wel onderzoeken, maar dit is lang niet altijd een kans op ook daadwerkelijk een doorgaande zwangerschap.
    uiteindelijk kan het ook nog aan de eicel kwaliteit liggen. En daar is eigenlijk niet zo veel aan te doen.
    Ik weet van @Kramertje dat zij ook heeeeel veel behandelingen heeft gehad. En uiteindelijk overgestapt zijn op een eicel donor en toen (volgens mij) in 1x zwanger was.

Mangotoetjes and Kramertje like this.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Gent doet volgens mij ook niet alle onderzoeken. Bij Cuypers in Duitsland kun je chromosomenonderzoek, stollingsonderzoek, de receptivitytest en NK- en plasmacellen onderzoek laten doen. Je hoeft natuurlijk niet alles tegelijk te doen maar dan weet je een beetje wat er mogelijk is. Ik zou idd wel verder onderzoek willen doen als ik jou zou zijn.

Mangotoetjes likes this.
  4. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

Jul 27, 2016
    155
    26
    28
    Bedankt voor jullie antwoord. Maar kan ik onder behandeling blijven in NL en alleen voor onderzoeken naar Duitsland gaan? Ik zie het nu steeds somberder in, ik heb inmiddels al 8 terugplaatsingen achter de rug...

5. blij83

blij83 Fanatiek lid

Jun 5, 2012
    2,180
    1,982
    113
    Ik ben destijds gestart met de onderzoeken. En had toen nog meerdere cryo's in nl.
    Dan vond de terugplaatsing in nl plaats en de medicatie en infusen in Duitsland.
    toen de cryo's op waren heb ik daarna wel de punctie en dus de hele behandeling in Duitsland gedaan.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ja, dat kan. Er zijn meer mensen die het op die manier hebben gedaan.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Klopt inderdaad, wij hebben 7 ICSI behandeling doorlopen. Helaas wel steeds weinig bevruchtingen, dus 1 of 2 terugplaatsingen en helaas ook m3 behandeling zonder bevruchtingen.

Ik heb 2 MA gehad (bij 9,5 en 11 weken). Wij hebben toen eerst in Nederland onderzoeken laten doen, maar dat bestaat enkel uit bloedonderzoek. Wij zijn toen naar Gent overgestapt. Daar hebben ze wederom een algeheel bloedonderzoek gedaan, maar ook een stollingsonderzoek, DNA onderzoek en een hysteroscopie. Niks uitgekomen. Wederom 3 zwangerschappen, 2x een vroege miskraam met 5 weken en een biochemische zwangerschap. Zijn toen overgestapt naar C&C in Duitsland. Daar hebben ze een NK cellen, Plasma cellen en ReceptIVFty test gedaan. Zag er ook allemaal fantastisch uit. Onze laatste strohalm, Spanje. Daar nog een foam echo gekregen, maar ook helemaal prima.

Doordat alles uitgesloten was bleef enkel slechte eicelkwaliteit over waar zoals @blij83 ook al van aangeeft eigenlijk niks aan te doen is.

Wij zijn toen overgestapt op eiceldonatie en meteen de 1e terugplaatsing een vitale zwangerschap en nu een zoontje van bijna 22 maanden.

Wat je ook kan doen is enkel in Gent of Duitsland extra onderzoeken laten doen. Al zou ik in het geval van een IVF/ICSI behandeling altijd overstappen naar een van beide.

8. msm

msm Actief lid

Oct 31, 2020
    101
    44
    28
    Female
    Ik heb 2 biochemische zwangerschappen en een miskraam gehad. Gelukkig ook een gezonde dochter. Na onderzoeken en IVF/ICSI Traject in Gent komen we toch uit bij slechte kwaliteit eicellen, het is dus echt zoeken naar het gouden ei.
    Momenteel ben ik pril zwanger van onze enige embryo maar ook alweer bloedverlies dus ik zie het somber in..

Mangotoetjes likes this.
  9. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

Jul 27, 2016
    155
    26
    28
    Bedankt voor je antwoord. Het is je zo gegund hopelijk zet het bloedverlies niet door en blijft dit een plakker !

10. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

Jul 27, 2016
    155
    26
    28
    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Wat ongelooflijk fijn dat je uiteindelijk toch mama bent geworden.
    Ik ga denk ik wel een second opinion bij Gent vragen.

Kramertje likes this.
  11. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    310
    427
    63
    Female
    Hier 4 biochemische zwangerschappen tot nu toe. Was er 1voor mijn zwangerschap van mijn dochter en dit jaar staat de teller op 3. Volgens de Dr dikke pech en wordt niet verder getest. Wij zijn van België en gaan nu onze 4de icsi poging opstarten.

Share This Page