Hallo, Graag hoor ik jullie ervaringen. Laatste keer controle was mijn baarmoeder 6 cm gegroeid, vond ze snel maar nu 8 cm in 3 weken! Dus donderdag een 'spoed' groei echo Maar ben bijna 25 weken en weet niet zo goed wat er 'mis' kan zijn. Groot kindje? Veel vruchtwater? Maar dat kan de komende 10 weken toch weer veranderen? Of kan het nog wat anders zijn? Alvast bedankt!
Ik heb ook een grote buik (zeggen ze )... Bij de echo's blijkt elke keer dat ons kindje een week voor ligt op de groei en ik ruim vruchtwater heb. Dit is voor de gynacoloog een reden geweest om me te laten testen op zwangerschapsdiabetes. Helaas was dit ook de uitkomst. Dit hoeft het natuurlijk helemaal niet te zijn!
@ Maart dat was ook al even door mijn hoofd gegaan. Wat zijn nu de gevolgen? Heb je dieet? Of insuline spuiten?
hey meid, lees het nu pas Maar hier dus ook een flinke buik. Bij mij was het doordat ik ruim voldoende vruchtwater heb, moest bloed prikken (gewoon standaard), verder niks over gehoord. Wel moet ik eerder de groei echo hebben.
hier ook al best een buik voor 15 weken en vandaag bij de gyn hoorde ik ze bij het voelen van de baarmoeder zeggen dat ie op 2/3e stond? ik heb een beetje gezocht op google omdat ik nieuwsgierig was wat dat inhield... ik vond onderstaand plaatje.. houd dat dan in dat mijn baarmoeder al ong op 20 weken zit??? iemand enig idee?
hier ook 3n grote buik, mijn baarmoeder heeft de grote van 38 weken zwangerschap, uk is een grote mollige baby. Ik heb 2,5 liter vruchtwater en suikerziekte, heb elke week een groeiecho,ook spuit ik insuline vanaf 15 weken zwangerschap, hier mijn buikje met 30,5 week zwangerschap. Mensen in omgeving vinden hem erg groot aangezien ik pas 28 dec ben uitgerekend
zo bianca dat is idd een grote buik! was dit al zo vanaf het begin of is het vanaf een bepaald moment flink gaan groeien?
hoi moesch, vanaf 8 weken was al duidelijk te zien dat ik zwanger ben,kon het al niet verbergen,dus hebben het toen maar verteld,vanaf die 8 weken is het flink gaan groeien,maar het is niet altijd makkelijk om een grote buik te hebben,krijg mijn sokken al niet meer zelf aangetrokken,schoenen stap ik gelukkig makkelijk in. Fietsen gaat ook al niet meer,best lastig als je ver moet zijn,ben dan ook erg blij dat ze me met 38 weken gaan inleiden. Hoop dan ook snel mijn figuur weer terug te hebben lol. Een grote buik is wel leuk maar ook best lastig en zwaar mee te tillen.
Moes kweenie of t plaatje klopt. Ben nu bij 27cm en is volgens plaatje ongeveer 31 weken de vk vond t gekijk staan aan 28/29 maar hoe dan ook grootte baarmoeder? Maar vraag me zo af wat de gevolgen dan zijn? 20 weken echo lag de baby prima op groei zelfs dag achter lijkt me vreemd als de kleine nu opeens super snel gegroeid is toch?
mw, ze houden het dan goed in de gaten en denk dat ze een suikertest bij je gaan doen en groeiecho's. Bij mij doen ze dat ook bij de gyn goed in de gaten houden. Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen naar de gyn of vk.
mw geen idee wat ze dan gaan doen! bianca kan idd vervelend zijn soms zo'n grote buik. hier met mijn zoontje ook een grote buik gehad en mijn zoontje was ook aan de grote kant volgens de gyn.. ze hebben er niet veel aangedaan.. wel vaak geprikt op suiker en groeiecho's gehad.. ben benieuwd hoe t dit keer gaat!
Hier ook een grote baarmoeder. Volgende week krijgen we een groeieco, en ik heb al een glucose-test gehad ( geen diabetes, gelukkig ). Ik verwacht ook niet dat er iets 'geks' is met de groei van ons kindje, aangezien er ook niks schokkends te zien was op de 3D echo ( lag toen netjes op schema ).
Gelukkig is het bij mij goed te doen dmv voeding, hoef dus niet te spuiten. Overigens hoef ik ook niet veel aan te passen, hoefde niet eens andere boodschappen te doen. Eet eigenlijk altijd vrij gezond. Heb alleen de vruchtensappen en de nutella aan de kant gegooid. In mijn geval is het goed te doen, al vergt het wel een beetje disipline soms.. Het kan natuurlijk in jou geval ook iets anders zijn en dan doel ik bv op veel vruchtwater oid. Ben benieuwd naar de uitslag, hopelijk valt het mee! Liefs Maartt
hey maak je niet druk.. ik had met 23 wkn een buikomvang van iemand van 37 wkn.. je werd dan wel naar t ziekenhuis gestuurd want wow wat groeit je buik hard zeiden ze dan.. de ene keer kreeg ik een reuze baby de andere keer had ik teveel vruchtwater maar er was niets aan de hand.. niet te druk maken hoor..
mijn baarmoeder is ook te groot maar ik heb normaal vruchtwater,een kindje wat 1,5 week achterloopt. Ik weet het dus ook niet. Waarschijnlijk krijg ik weer een groeiecho
Hier lag mijn baarmoeder ook telkens voor op groei (en een enorme buik, op 25 weken vroeg men al waarom ik nog steeds niet bevallen was), ben getest op zwangerschapsdiabetes maar dat was het gelukkig niet! Op 35 weken had ik een echo en de metingen kwamen uit rond de 39 weken, zijn buikomtrek werd toen al op 42 weken geschat! Uiteindelijk is hij na 39 weken geboren met een gewicht van 4315gram en 53 cm .. gewoon een groot kind!!