documantaire bbc

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jade11, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hier was gisteren op de bbc een documantaire over tienermoeders, echt zo interessant om te zien! waarschijnlijk is hij wel ergens na te kijken op internet, hij heette teen mum high en was van bbc, in het kader van gezondheid en awereness programma van de laatste weken. bare nog iets...

2. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    ik heb laatst wel op ned 1 een docu gezien over tienermoeders, en daar werd een tiener moeder voor de verandering weer eens als een slechte moeder neergezet, althans zo vatte ik het op.

3. 4days

4days Niet meer actief

En ik las van de week de 'wij jonge ouders'... En daar stond me toch een column in over tienermoeders... :confused: En nog wel van een verloskundige! Dat er bij haar telkens jonge meisjes aankloppen, die geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt, en waarvan de vaders altijd al lang de benen hebben genomen... En die in het beste geval een familie hebben die voor het kind kan zorgen, maar vaak ook door hun familie zijn weg gestuurd en dan niet weten wat ze in hun eentje met de baby moeten.

Nou, lekker dan! :evil:

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik was van de week bij de verloskundige en die was blij te zijn dat we er zo blij mee waren, we hebben bewust gekozen het kindje te houden en mijn vriend en ik gaan zelfs trouwen.... ach jah vooroordelen blijf je houden ;)

5. 4days

4days Niet meer actief

Jaah echt he! Net alsof alle jonge moeders zo'n vreemde verknipte figuren zijn..?! :( Ik ben zelf ook ongepland zwanger maar ik ben er echt hartstikke blij mee, de leukste verrassing ooit! :D;) En mijn vriend is ook hartstikke blij dattie papa wordt.

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Onze Gup is ook een bewuste keus van mij en me vriend.Maar het vervelende vaak van jong moeder worden is dat de mensen meteen zo bevooroordeeld zijn en het in hun ogen meestal een ongelukje is ? :S zo stom..

7. 4days

4days Niet meer actief

En OOK stom dat ze je kind een ONGELUKJE noemen alssie niet gepland was! :( Wij wilden dolgraag een kindje, maar i.v.m. studie zouden we dan nog een paar jaartjes wachten, maar het lot besliste anders. Toch is dit kindje echt zo gewenst en zijn we hartstikke blij ermee! Ik ben ervan overtuigd dat wij even veel van ons kindje houden dan iemand die er jaren voor heeft moeten proberen! En toch blijft het voor de meeste mensen een 'ongelukje', dat doet mij echt pijn!

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ja , snapp je helemaal.Kan er soms ook echt boos om worden dat mensen meteen zo denken.Ik snap niet waarom wij niet kunnen beslissen voor een kleintje en het meteen maar automatisch een ongelukje moet zijn.Ook al is het niet geplant , dn is het nog wel gewenst !

9. Saaya

Saaya Niet meer actief

Ben wel benieuwd iig, Cossy, hoe doe jij dat met studeren nu? Ik denk daar veel overna als ik ook eerder zwanger zou worden dan geplanned. Maar ik twijfel of het wel mogelijk is om verder te studeren als je een baby krijgt/hebt.

Als er anderen zijn die ook in die situatie zitten, ik heb graag wat meer meningen om te zien hoe iedereen het oplost. :)

10. 4days

4days Niet meer actief

Jah ik studeer nu rechten en wij hebben maar 2 avonden per week anderhalf uur les. En met huiswerk valt het ook nog wel mee. Desnoods kan ik nog altijd overstappen op deeltijd, dan kan ik er 2 keer zo lang over doen.

Los daarvan weet ik op dit moment niet zeker of ik deze studie nog wil blijven doen, misschien stap ik over op een andere. Maar ik blijf hoe dan ook studeren!

11. Anoompje

Anoompje Nieuw lid

27 apr 2008
    3
    0
    0

Weet je misschien nog hoe het heette?

12. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik moet heel eerlijk toegeven dat ik voor die docu wel heel anders er tegenaan keek, maar dat heeft meer te maken met hoe de uk omgaat met tienermoeders. als je hier als tiener zwanger raakt, krijg je nl een huis van de overheid en 100 pond zakgeld per week, dus veel families pushen hun 15/16 jarige dochters om zwanger te raken, die krijgen een huis en heel de familie trekt daar bij in. met gevolg dat er dus heel veel tienermoeders hier rondlopen die het gewoon echt niet aankunnen om een kind te hebben en er echt niet verstandig mee om gaan.
    dus voor mij was het heel interessant om die docu te zien, omdat er juist een andere kant werd laten zien dan het negatieve wat hier heel erg hangt.

13. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Weetje wat ik nouw niet snap de meeste " tienermoeders" hier hebben het super voor elkaar he vet goede studie's of banen mooie huisjes en super verzorgde kindjes :D . En toch worden we afgescheept met de opmerking je vergooit je leven en je kunt het niet aan :evil: . Nu zat ik van de week even te zappen kom ik een docu tegen over verslaafde moeders 30+ in de bijstand, en zo erg dat hun net geboren kindje 3 weken in het ziekenhuis moet blijven om aftekicken van de heroine. Maar weetje wat de meeste mensen zeggen als je zoiets ter sprake brengt? Ja die mensen hebben waarschijnelijk een moeilijke jeugd gehad en de verkeerde mannen getroffen :confused: en jij hebt ervoor gekozen om jong moeder te worden. Met andere woorden het is jouw eigen stomme schuld :evil: Die vrouwen kunnen toch ook een baan zoeken en van die vieze troep afblijven? :confused: Maar weetje meiden, wij mogen dan onder de " tienermoeders" vallen maar IK ben er TROTS op!

14. 4days

4days Niet meer actief

Kon het niet beter zeggen! ;)

15. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    anoompje, ik weet niet meer precies hoe dit docu heette

Ik weet wel dat ik pislink werd, en kan worden over hoe tienermoeders worden afgeschilderd.
    kijk ik ben dan 20, ik was 19 toen ik GEPLAND zwanger raakte, en dan kom je bij een gyneacoloog (een man) en dan zegt hij ook nog zo fijn: jij komt zeker kijken hoever je bent zodat je een abortus kunt plegen?

Ik heb 3miskramen gehad... en dan durft iemand je zoiets te zeggen... grrrrrr

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben dan wel geen tienermoeder, maar ook ik wordt raar aangekeken op straat en de verloskundige keek me de 1e keer ook raar aan. Nou sorry hoor maar we hebben er bewust voor gekozen, we hebben een koophuis, beide een baan, auto etc dus we hebben alles goed voor elkaar. En nog kijken mensen je na op straat... triest

17. 4days

4days Niet meer actief

Hmmm mij heeft eigenlijk nooit iemand vreemd aan gekeken qua verloskindigen en dokters enzo... Wel zeggen bekenden vaak van oh je bent wel nog best jong he? Maar dan zeg ik gewoon ja en dan weten ze niet meer wat ze er verder over moeten zeggen. :) De enige plek waar mij wel is opgevallen dat ze vaak vreemd kijken, is bij de positiemode. En dan voornamelijk door andere zwangere vrouwen :confused: Dat ze echt een beetje kijken van wat doet zij hier. Terwijl je juist zou denken dat die met je meeleven.

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik ben ook 20 en heb nog geen enkele negatieve commentaar gekregen. Iedereen zegt gewoon oooh proficiat & je wordt zeker een goede moeder! Echt heel lief. Ook vriendinnen hebben geen commentaar..
    Ik denk dat het is omdat ik altijd al vrij verantwoordelijk ben geweest. Ik ga amper uit (geen behoefte aan), werk, ...
    De enige die raar keek toen ik het nieuws vertelde was de moeder van mn baas :rolleyes: maar zij is dan ook 70 en niet echt ruimdenkend ingesteld ;)

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben ook nooit raar aangekeken, en was toch echt 19 bij de eerste toen ik zwanger raakte (nu 23, oud he ;) ) speelt misschien mee hoe je in het leven staat. Wij hadden al een mooi huisje, autootje, woonden sinds mn 17de samen. Maar geef toe er zijn toch ook zat (jonge-) tienermoeders die er een zooitje van maken en tja dat zorgt nou eenmaal voor een slechte naam en een slechte naam blijft langer hangen dan een goede naam...

20. 4days

4days Niet meer actief

Jah maarja, wat moeten die meisjes dan doen? Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze hun kindje laten weghalen omdat ze geen geld hebben, bij hun ouders wonen en door hun vriend in de steek zijn gelaten... (en dan heb ik het uiteraard niet over diegene die niet goed voor hun kindje zorgen, die moeten gewoon een trap onder hun reet krijgen...) Het blijft gewoon een lastige situatie, en ik denk dat meesten gewoon proberen er het beste van te maken.

Deel Deze Pagina