Sprongetje of iets anders?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ger, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi dames,

Mijn dochter is 4 mnd (en een beetje) en ik geef haar sinds een weekje vaste voeding s avonds. Dat gaat hartstikke goed en leuk. Sinds het zo warm was legde ik haar wat vaker aan. Ze dronk erg weinig maar omdat ik haar vaker voedde dacht ik het komt wel goed. Maar nu is het niet warm meer en nu drinkt ze nog steeds erg slecht. Nou vroeg ik me af herkennen jullie dit? Wat ik ook probeer ze weigert gewoon. Duwt m'n borst weg gaat ook huilen. Is dit een sprongetje of moet ik me zorgen maken. Ze drinkt echt heel erg weinig. M'n borsten staan op knappen. Ik kolf maar af maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Omdat ze ook heel erg verkouden is was ik laatst even bij de huisarts. Die verwees me door naar het CB. Ik moest daar toch zijn en die zeiden geef haar maar een fruithapje dan krijgt ze ook vocht binnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik dacht dat je het juist rustig moet opbouwen. In moedermelk zitten toch de beste stoffen die ze nodig heeft?

Sorry m'n verhaal is wat warrig geworden. Ik wordt gewoon onzeker omdat niemand het echt weet. Dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Ger

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou echt even helemaal stoppen met fruit en helemaal concentreren op borst. Rond deze periode heb je vaak regeldagen, en bijbehorende dip. Zorg voor voldoende rust, draag haar veel met huid-op-huidcontact, samen in bad, samen in bed. En blijf borst aanbieden.
    CB heeft je een afbouwadvies gegeven. Prima als je zou willen afbouwen. Niet prima als je gewoon wilt blijven voeden.

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    4 maanden is én een sprongetje voor baby én regeldagen, én een klassieke dip bij mama. Tel daar het warme weer én de wel erg snelle introductie van bijvoeding bij op, en dan is het niet heel gek dat de borstvoeding even sputtert.

Ik volg dirksmama, ik zou ook aanraden helemaal te stoppen met bijvoeding en me 100% concentreren op de borstvoeding. Borstvoeding is al wat je kind nodig heeft tot 6mnd, dus zeker niet nóg meer bijvoeding aanbieden (en zo haar zin in een slokje nog meer hypothekeren). Aanleggen, aanleggen, aanleggen, en hier hielp het goed om slapend aan te leggen in moeilijke tijden vb. wanneer hij zich meer bewust begon te worden van zijn omgeving en moeilijk rust vond om goed te drinken. Bij mijn dochters was dat niet zo, maar het valt te proberen. Verder ervoor zorgen dat, mocht ze wat anders krijgen dan live borst (vb. afgekolfde melk), ze moet werken voor haar voeding. Vergeet ook het belang van nachtvoedingen niet (al mijn kindjes haalden/halen in 's nachts).

4. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties. Ik voedt al heel lang s nachts niet meer. Heel soms als ze wakker wordt wel natuurlijk maar in principe slaapt ze door. Vinden jullie omdat ze overdag weinig drinkt ik haar dan s nachts moet aanleggen? Ik ga jullie raad wel opvolgen over die vaste voeding. Ze vindt het super lekker maar het is natuurlijk veel belangrijker dat ze de borstvoeding krijgt!

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zou voorlopig eerst maar eens stoppen met bijvoeding en kijken wat dat geeft. Nachtvoedingen is (bij mij althans) net als overdag op verzoek. Mijn kindjes slapen wel lang bij mij zodat zij mij ruiken, en zodat ik geen signalen mis (wat anders makkelijk kan). Zoonlief van 10mnd vb. slaapt nog steeds bij mij. Hij vraagt meestal nog maar 1 voeding tussen 22u en 7u, behalve na een werkdag, dan meestal vaker. Ik volg hem daarin.

Deel Deze Pagina