1,5 week na het nieuws dat mijn uk niet meer leeft begin ik eindelijk wat helder rood bloed te verliezen. Het zou kunnen dat mijn lichaam het nu zelf aan het afstoten is, maar de kans bestaat ook dat het niet (goed) doorzet en ik alsnog voor de tabletten moet kiezen. Afgelopen vrijdag bij de gyn geweest en ik mocht het nog aankijken. A.s.dinsdag weer een afspraak om te kijken of de mk al in gang is gezet en zo niet hoe dan verder. Mijn 2e zwangerschap was een ma en ik ben toen opgenomen geweest in het zh en heb (denk ik) toen ook mysoprostol gekregen. 2 dagen lang om de 4 uur een gift. Die hele ervaring was een horror om meerdere redenen. De eerste dag gebeurde er niet zo veel. De tweede dag heb ik heel de dag weeën gehad en uiteindelijk bevallen van een heel klein jongetje. Daarna ben ik 1,9 liter bloed verloren, dus dat ging niet zo goed. Dat eindigde met spoed op de OK. Een regelrechte hel. Je begrijpt dat ik erg op zie tegen de mysoprostol. En dan voornamelijk vanwege weer die pijn en het excessieve bloedverlies. Dat zou thuis niet best aflopen.. Ik heb online gezocht naar ervaringsverhalen, maar de ene is nog vreselijker dan de ander. Zijn er hier dames die wèl goede ervaringen hebben met mysoprostol, en dan met name met de termijn van 8 á 10 weken.? Om mij moed in te praten. 😟
Wat verdrietig meis. Hier een goede ervaring met 8 weken wel in de combi met Mifegyne. 36 uur van te voren mifegyne ingebracht (maakt bmm week en breekt progesteron af wat de zwangerschap ondersteunt). Toen in het ziekenhuis 4 pillen cytotec gehad. Gebeurde niets. Na 3 uur weer twee pillen gekregen. Een uur later kreeg ik pittige pijn, ik denk dat het weeën waren, het was erg naar. Na 3 uur totaal weer 2 pillen gekregen die achteraf denk ik niet nodig zijn geweest. Pittige pijn was toen al weg en een half uur na de pillen kwam het vruchtje eruit tijdens het plassen. Het was niet fijn maar ik zou het zo weer doen. Bij tweede miskraam had ik weer mifegyne genomen en 36 uur later vlak voor de pillen werden ingebracht kwam het vruchtje al (weer tijdens het plassen). Ik had toen dus geluk dat het niet meer hoefde maar dat gebeurt niet zo vaak. Sterkte vrouw!
Hoi frummels, Dank voor je bijdrage. Je hebt "geluk" (raar woord in deze situatie) gehad dat het zo vlot is verlopen. En idd, die krampen zijn geen pretje. Naar mijn idee zijn dat ook gwoon echt weeën. Mijn moeder heeft bij de ma en mijn bevalling met 41w3d de rug weeën weg gemasseerd, wat een zeer deed dat. Maar de emoties rondom het verlies er ook nog eens bij en dat maakt het nog zwaarder en moeilijker om de weeën op te vangen. Is het niet zo dat myfegyne zorgt voor een geleidelijker verloop.? Ik hoorde dat er gyn's zijn die geen myfegyne geven naar alleen de mysoprostol. Als ik alleen dat krijg zou ik dan beter ook om de myfegyne vragen.? Je vertelt dat het vruchtje bent verloren toen je naar her toilet ging. Heb jij het vruchtje herkent als zodanig.? Ik hoop dat ik het herken en het niet door het toilet spoel zonder het te weten/zien.
Hier ook een redelijk meevallende ervaring gehad. Ik had een MA en vruchtje was ong gestopt bij 6,5 week.Had natuurlijk het hele internet uitgeplozen Moest in de ochtend 4 pillen cytotec inbrengen en toen na een uur al roodverlies. De hele dag op het ergste voorbereid maar verloor begin van de avond een groot stolsel ( ieuwww..) Daarna gebeurde er weinig. 2e ochtend moest ik nog 3 pillen innemen en weer de hele dag gebeurde er weinig. Totdat we aan het avondeten zaten.... Laten we het er maar op houden dat ik blij was dat ik kraamverband had gekocht En ongeveer 3 uur later was het gelukkig over (wilde al bijna ziekenhuis bellen want verloor wel veel.) Daarna nog een paar dagen ongesteld en nog 1x een stolsel verloren. Bij de controle een week na het inbrengen was ik gelukkig schoon. Veel sterkte
Theezeefje, jij ook bedankt voor jjouw verhaal. De pijn viel bij jou dus mee als ik het goed begrijp. Ik ben ook wel bang voor het bloedverlies ja. Ik ben toendertijd zoveel verloren. En dat gutste er echt uit. Met elke hartslag spoot het er in een straaltje uit, zeg maar. Vandaag houdt het bloeden aan en lijkt steeds wat meer te worden. Helder rood bloed en vooral bij het afvegen. Pijn in mijn onderrug, maar verder (nog) niets. Ik heb geen idee hoe het verder zal lopen, maar wellicht toch geen mysoprostol. Vandaag moest ik verschillende dingen doen, maar ik zit alleen maar thuis op de bank te wachten tot ik alles verlies. Zucht...
Heel veel sterkte meis snap dat je er dan tegenop zit. Ik heb met 26 weken ook cytotec gehad, maar inderdaad in combinatie met Mifegyne, welke ik 36 uur van te voren kreeg. Ik merkte wel dat dit invloed had, 12 uur van te voren kreeg ik al lichte weeën. Cytotec werd geplaatst met een paar tabletjes (weet niet meer hoeveel) en toen ging het erg snel. Na een weeënstorm bevallen in 50min. Niet dezelfde vergelijking natuurlijk, maar medicatie is hetzelfde en zo te horen heb ik er niet zoveel last van gehad als jij. Sterkte nogmaals!
Daphne, wat ontzettend verdrietig om met 26 weken je zoontje te verliezen. Er is denk ik niets erger dan het verlies van je kind Ik zie dat je inmiddels weer zwanger bent. Ik hoop dat deze zwangerschap goed verloopt en dat je over een paar maandjes een gezond kindje mag vast houden. Feit blijft toch denk ik dat je Hoe je het ook draait of keert het zal voelen dat je lichaam het vruchtje/kindje uitdrijft. De bm zal samentrekken en de bmm zal open moeten. Maar god, wat zie ik er tegen op. Ik denk wel dat als je mysoprostol inbrengt dat het uitdrijven dan heftiger zal zijn dan als het lichaam het zelf oppakt. Hopelijk is het snel voorbij en zal de pijn niet zolang aanhouden. Want een bevalling met een gezond kindje als beloning is 1 ding, maar al die pijn en dan alsnog "voor niks" is wat anders...
Wat naar om te lezen SheDevil . Ik heb ook de combi mifegyne/mysoprostol gekregen bij mijn ma. Vijf uur na het inbrengen van de mysoprostol voelde ik extra druk toen ik moest plassen en ben ik de vruchtzak met vruchtje in zijn geheel verloren. Het hartje was met 8+4 gestopt en het vruchtje zag er precies uit als op de echo. In die vijf uur heb ik best wel weeën gehad, maar het was te doen. Helaas voor mij had ik nog restweefsel en ben ik later alsnog gecuretteerd, maar toch kijk ik er niet negatief op terug. Het schijnt dat de combi beter werkt dan alleen cytotec, misschien toch een optie om het te overleggen? Daarnaast kan alleen de mifegyne de miskraam al in werking zetten. Als je al bloed verliest heb je misschien ook "het geluk" dat dat voldoende is. Veel sterkte!
Hier met 8,5 week eerst mifegyne gehad en 24 uur latr thuis 4 cytotect ingebracht. 1,5 uur later begon de buikpijn en krampjes. Heel de ochtend wat stolsels en vloed verloren, na de lunch begonnen de krampen erger te worden en de stolsels meer. Toen ineens ff heftige kramp en op toilet voelde ik een ploep en hoorde enenplons. Ik had de stolsels al gecheckt met sate prikker maar was steeds niks. Brak af. Maar dit keer was het een soort kneedbaar ei. En nieuwsgierig als ik ben handschoen aan gedaan en bekeken wat het was. Placental zat er aan. Daarna doorgespoeld, de vk gebeld en gevraagd of dat het was. 98% zekr. Daarna nam snel genoeg de bloedingen af en stolsels waren er niet meer. Krampen waren er ook niet meer. Ochtend erna werd bloed al bruin en die dag kwam er amper iets meer. Enkel met afvegen, bruinbloed. Dat heeft 6 dagen geduurd en toen was het klaar. Op dag 10 check gehad en was schoon en op dag 16 negatieve zwangerschapstest en 3 weken later eerste menstruatie weer.
Wat verdrietig!! Ten eerste heel veel sterkte. Wat vervelend dat je dit eerder ook al eens hebt moeten meemaken en dat het toen ook heftig is verlopen. Hopelijk zet het allemaal gauw door en zijn de tabletten niet nodig. Als je weer tabletten moet gebruiken, is het dan verstandig om dit wel in het ziekenhuis te doen, of hebben ze daar niks over gezegd? Hier opzich wel een goede ervaring met de mysoprostol, in hoeverre het een goede ervaring kan zijn dan... Om 12 uur 4 tabletten ingebracht en vanaf half 2 veel buikkrampen. Dit heeft tot 18/19 uur geduurd en ben toen veel bloed en grote dikke stolsels verloren. Ik denk dat ik toen het heftigste deel heb gehad. Want de krampen en stolsels werden toen veel minder. De dag erop alsnog 4 tabletten ingebracht, dit moest voor de zekerheid als er nog wat zat. Maar dit heeft toen niets gedaan. 1 week later naar de gynaecoloog en toen was alles zo goed als weg. Eerste menstruatie daarna is wel heftiger geweest als anders.
Ik heb ook een goede ervaring ondanks dat er nog een curettage achteraan moest. 13.00- 4 pillen ingebracht. 17.00- lichte buikpijn. 18.00- krampen 19.30- eerste stolsel verloren. 20.30- weer een stolsel. 21.30- stolsel 22.00-23.30 geslapen 23.30- werd wakker van krampen en in een plas bloed. Snel verschoond en weer in bed gaan liggen. 23.46- buik en rugweeën. 00.15 kindje verloren. Daarna bijna geen bloed meer verloren. 5 dagen later op controle geweest. Er zat nog een restje. Dat heb ik toen weg laten zuigen. Ik wilde niet nog een keer pillen en dan weer een aantal dagen later terug komen. Ik was er klaar mee. 5/4 slechte echo gehad, 21/4 cytotec en 26/4 curettage. Er zaten dus al aardig wat dagen tussen het slechte nieuws en het verliezen van ons kindje. We wilden het afsluiten en alles een plekje kunnen gaan geven.
Met mifegyne is de kans op succes 90 procent ipv 70 procent bij cytotec alleen. Bij mijn ziekenhuis is het protocol. Ja ik wist meteen dat het dat was. Het was heel groot, ik denk 5 bij 10 cm. De tweede keer ben ik het in delen verloren. Je kan het onderscheiden van stolsels doordat je stolsels helemaal uit elkaar kan trekken en het zwangerschapsweefsel is veel stugger en er zit wat wits (het vruchtje) in.
Hoe is het nu sje de il? Tip is trouwens om een vergiet of zeef in het toilet te zetten en daardoor te plassen. Bij mij kwam het meeste altijd tijdens het plassen en dan vang je het automatisch op.
Ik heb trouwens ook een vergiet in de wc gezet. Hier kwam er 1 stolsel per wc bezoek. Voordat ik die door spoelde keek ik of het kindje erin zat. Maar achter was het wel duidelijk waar het kindje in zat. Dat was een hele grote bloedprop/ vruchtzak. Kindje was tot 9 weken gegroeid.
Hoe is het nu met je? Ja,de hoeveelheid bloed is inderdaad eng. Mijn man had ook 2 dagen vrij genomen voor als het niet goed zou gaan. En we hebben nog een peutertje in huis. Ik had trouwens niks geen pijn gelukkig (had daarover op forums ook de vreselijkste verhalen gehoord) Veel sterkte,het blijft een naar iets.
Hier de dag van mifegyne met zoontje naar kinderboerdrij gegaan samen met vl. Diendag was net als eerste ongesteldheids dag. Dag vd mk hebben we zoontje naar oppas gebracht en is vl thuis gekeven, kon thuis werken. Pijn was heftiger dan normale menstruatie. Geen pijnstilling gebruikt. Wordt wel op voorhand aangeraden maar eigenlijk gewoonweg vergeten
Bij mij kwamen ze er met 7,5 week achter dat er alleen een vruchtzakje zat. Toen nog een week gewacht maar het kwam niet zelf en het vruchtzakje was zelfs gegroeid. Ik heb alleen cytotec gekregen, kreeg na ongeveer 4 uur hele erge buikpijn (leken inderdaad wel weeen). En verloor na 6 uur een veeg bloed. De rest van de week niets meer, zelfs geen buikpijn na de 2e, 3e en 4e dosis. We zijn nu een week verder en ik heb tussendoor wel heel wat slijm en onopgeloste pillen verloren maar geen bloed. We gaan morgen weer naar het ziekenhuis om te kijken wat de vervolgstappen zijn
Meiden, nog bedankt voor jullie verhaal. Ik ben op 31 mei uk verloren en gisteren de placenta. Die 2 dagen heb ik voor een mini bevalling flink wat weeën gehad. Vanochtend stond er weer een check up bij de gyn en bij de echo bleek ik helemaal schoon te zijn. Ik ben iig blij dat mijn lichaam het helemaal zelf heeft kunnen doen...
Wat fijn dat het uiteindelijk op de natuurlijke manier is gekomen. Veel sterkte deze periode. Hopelijk volgende keer een succesvolle zwangerschap!
Ja dat is het enige fijne er aan idd. Gelukkig geen gedoe met pillen oid. Laten we zkr hopen op een goede zwangerschap de volgende keer. Knuff.