Pimpen van het toilet

Discussie in 'De lounge' gestart door Babystuf, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Babystuf, 23 jun 2013
    Laatst bewerkt: 23 jun 2013
    Dames, even wat inspiratie nodig.
    We wonen sinds een paar maanden in ons nieuwe huisje, nu hebben we eerst alleen de muren en plafonds geschilderd en daarna gauw verhuisd (dubbele lasten). Ondertussen is de ketel vervangen, zit er een nieuwe keuken op, hebben we een babykamer gemaakt, zo voor en na zijn de kozijnen aan de beurt, de trap is gedaan, (de zoldertrap is een begin gemaakt) dus al behoorlijk wat gedaan.
    Nu is het ook zo dat de spaarrekening hard krimpt van al die kleine en grote klussen.

Het toilet ziet er een beetje, tja verouderd uit. Tegeltjes met een bruin/grijs/groene schijn op de muur en grotere bruinachtige/creme kleurige op de vloer... (de vloer gaat nog, maar het totaal plaatje is niet bepaald moeders mooiste)

Heeft iemand ervaring met het verven van tegels? en van de vloertegels? Ik durf het nog niet goed aan, vooral de vloer ben bang dat het erg lelijk wordt.

Iemand misschien ook nog andere ideeen om het wat gemoderniseerd te krijgen?:)

Groetjes

2. Islah

Islah Niet meer actief

Wat zijn pippen?

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij hadden ook een hele oude toilet. De tegels waren oud geel met hier en daar een bloempatroon op een tegel. De tegels kwamen tot aan de wastafel en daarna was het een witte muur.

Enige wat we gedaan hebben is de witte muur licht grijs geverfd met aan de bovenkant van de muur een donkergrijze rand.

Achter een plank op de muur met 2 trendy kandelaars en wat leuke foto's. Ben nog geen 50 euro kwijt geweest en het was een heel ander gezicht!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Moet je even het verhaal lezen...

ze bedoeld pimpen.

5. urmylove

urmylove Niet meer actief

Tegels kun je inderdaad verven. maar gebruik dan wel speciale tegelverf. Met gewone verf of latex ziet het er niet uit.
    Wat betreft de vloer. Zou je eventueel gewoon zo'n wit wcmatje ofzo neer kunnen leggen.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb het verhaal gelezen hoor. Maar nergens heb ik het woord 'pimpen' gelezen, vandaar.

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Wij hebben in ons oude huis de tegels geverfd werd best mooi moet ik zeggen, tevens kan je heel veel met aankleding doen.

zo heb ik een vriendin met een koeientoilet, niet mijn smaak maar wel heel gezellig.

een aantal hebben een fototoilet, alle carnavals kiekjes enzo worden op leuke manier opgehangen met leuke freubels erbij, zo gezellig.

zelf heb ik een kaartenbord gemaakt en dat hangt in de wc, we wonen via leegstandswet dus kan niet geheel lekker mijn ding doen, maar ik zou het lekker oppimpen met vrolijke leuke freubels enzo.

8. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    titel is aangepast, typfoutje!

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    met een beetje denken kan je wel nagaan dat ts dat bedoeld:cool:

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik las ook nergens het woordje pimpen ;)

Ik heb bijcde xenos van die stickervellen met patronen gehaald en op de tegels op de muren geplakt. En een mooie plank bij Ikea gehaald en tegen de muur boven de toilet opgenhangen en 2 boedhabeeldjes met waxinelichtje erop gezet, wat van die geurstokjes erbij, en schilderijtjes opgehangen op de muren. Het ziet er een stuk anders uit.
    Er zitten bij ons van die ouderwetse grijze tegels met vogeltjes op de muren en de klassieke witte vierkante op de vloer.
    Ben ongeveer in totaal iets van €50 kwijt geweest

11. Islah

Islah Niet meer actief

Jammer genoeg kan niet iedereen 'een beetje nadenken' en dan gelijk allerlei dingen achter een tekst zoeken, en zijn er ook mensen die een tekst letterlijk lezen zoals het er staat. En vragen zich serieus af wat 'pippen' zouden zijn. Maar kennelijk ken jij mij beter dan ik mezelf...

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    leuk topic, wij hebben ook zo'n "mooie" wc... bruine tegels op de vloer en licht bruin tegen de muur.. ik lees dus even mee, maar ben vooral benieuwd naar foto's!

(nieuw topic show je wc?:p)

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    au gevoelig snaartje geraakt? tjee zeg wel niets meer.;)

Maar goed laten we ophouden en de tips voor ts zichtbaar houden.

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Helemaal opknappen hoeft ook niet al te duur te zijn, ligt ook aan de grootte van het toilet, geloof dat we hier zo'n 450,- kwijt waren: alles opnieuw betegeld (tot halverwege), nieuw inbouwtoilet, verf, kit. Beetje op de aanbiedingen letten en je komt een heel eind.

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ze bedoelt pimpen. Ik heb de titel aangepast.

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Goed idee :D, ga straks eens n paar foto's maken :D

17. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    De enige ervaring met tegels verven is in de badkamer. Daar zou ik het (met name in het douche gedeelte) nooit meer doen.
    Als je de muur schoon wilt maken, kan je namelijk niet echt schrobben, anders haal je het vanaf de voegen toch langzaam aan los. Hoe goed we de tegels ook ontvet hadden van te voren..
    Op de andere plaatsen bleef het wel mooi, maar ik zou in de toekomst eerder voor beplakken kiezen.

18. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij hebben een tijdje geleden de wc ook onder handen genomen. Hadden zo'n oude lelijke wc, lelijke kleur etc. We hebben de muren opnieuw betegeld (over de oude tegels heen) en de bovenste rand met andere tegels gedaan. De muren geverfd en ook het reservoir, hebben een ouderwetse hoog hangend reservoir. De vloer wilden we eerst verven maar we hadden nog zoveel tegels over van de bovenste rand, dat we deze in kleine stukjes kapot hebben laten vallen en deze als mozaïek op de vloer hebben gelegd. Dit was het resultaat: Let niet op de eerste foto, had geen andere ;)

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Foto staat in show je wc haha

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat goed gelukt zeg, leuk die vloer!