Tips vliegvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door H0pe, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hoi!

Wij zijn van de kampeer vakanties en gaan meestal naar Frankrijk of Italië.
    Nou lijkt het ons leuk om eens totaal wat anders te doen. Mijn dochter wil graag eens vliegen dus we denken aan een reisje naar Griekenland of ander land, maakt ons niet veel uit als het maar lekker warm is (lees, lekker! warm dus geen 40 graden:p)

Hebben jullie tips?? Welk land is leuk? All inclusive of gewoon? Welk resort? Auto huren of niet?
    En vooral is het leuk voor kleine kinderen? Van 2 en 4 jaar oud?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen 😄

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor mallorca of menorca. Korte vliegduur, lekkere temperatuur. Menorca is kinder eiland bij uitsek, veel kindvriendlijk.
    All in of logies is maar net wat je zelf wilt. Wil je gewoon heel de dag kunnen eten en drinken zonder je portomonnee hoeven te trekken dan lekker all in nemen. Ga je veel op pad dan zou ik evt logiesof ontbijt nemen. In hotel heb je geen keukentje appartement bungalow wel, maak lekker makkelijk zelf ontbijtje, of evt een lunchje klaar als je een dagje niet weg gaat en alleen in je appartement verblijft. Je kunt gaan eten waar je wilt. Lekker auto huren om dingen te zien...

Viva hotel keten is een leuke acco groep en heeft mooie accomodaties

Weliswaar zonder kids maar in cala dor hebben wij mooie tijd gehad, autovrij centrum leuke eettentjes, havengje. Vele baaitjes met kleine strandjes. Voor kindjes ideaal.

Maar bijvoorbeeld santa ponsa is wer sichtbij de luchthaven waardoor transfer weer korter is.
    Of alcudia mooie stad en stranden.

Er zijn wat pretparken waterparken op het eiland, ook een mooie stoomtrein door de bergen

El arenal zou ik mijden, in juni juli vaak de bestemming voor jongeren om hun eindexamens te vieren, maar ook om zo te stappen

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met jonge kinderen vind ik All in wel prettig, omdat ik het altijd zo zonde vind als je in restaurantjes voor je kinderen besteld en ze dan 2 happen nemen.. of iedere dag patat. Bij all in clusive heb je toch al betaald ;) en kunnen ze zien wat ze gaan eten (dus hoef je niet 'veilig' voor frietjes te kiezen) en kun je het een beetje sturen.

Verder vind ik in Griekenland, de Ionische eilanden érg mooi. De stranden lopen daar ook heel langzaam de zee in, waardoor je met kinderen heel veel speelruimte hebt in het water (wat bijna overal kraakhelder is!) . Lefkas, Corfu, Zakynthos of Kefalonia. De stranden zijn dan wel met kiezels - maar met waterschoentjes vonden wij dat verder niet vervelend ofzo (en met steentjes spelen vonden -en vinden- onze kinderen ook érg leuk :) ) .
    Qua vluchttijden zijn de Ionische eilanden ook lekker dichtbij - 2,5 a 3 uur vliegen.

4. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ga het eens bekijken.. huren jullie ook een auto of blijven jullie veel bij het resort?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Altijd een auto👍

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wat Molensteen zegt!

Mallorca is echt super, vooral het noorden van het eiland is prachtig en relatief rustig ten opzichte van de uitgaanssteden in het zuiden. Wij gaan altijd naar de viva keten. Prima hotels , super kindvriendelijk en lekker eten, verwacht echter geen super de luxe. Ook wij huren altijd een auto, heerlijk die vrijheid. Je kan niet alleen leuke dorpjes als Arta of port pollenca bezoeken maar ook naar een van de idilische baaien rijden en genieten van een dagje op een afgelegen wit zandstrand:D:D

Zelf zijn we fan van Alcudia en Can picafort. Beide hebben prachtige stranden en een leuk levendig centrum zonder dat het te massaal wordt.

7. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Oke klinkt goed allemaal! En welke tijd van het jaar gaan jullie meestal en is wat zijn jullie aan budget ongeveer kwijt? Zal vast duurder zijn dan 2 weken camping?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik lees ook even mee, heb wel eens naar de Viva keten gekeken, maar dan zit je zo (met 5 man) op 10000 euro in het hoogseizoen. Maar dan mag je ook nog geen super de luxe verwachten? Ik schrik daar wel een beetje van.

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij zijn er in sept geweest en hadden heerlijk 25 graden gemiddeld.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Griekenland is echt heeeerlijk! De Ionische eilanden zijn inderdaad echte aanraders...

11. Butchke

Butchke Niet meer actief

Klopt is erg aan de prijs... maar de service, kindvriendelijkheid en faciliteiten zijn dan ook geweldig. De kamers/ app zijn ook prima en schoon, maar verwacht niet de luxe die je bijv. In een turks resort aantreft. Wij zijn fan, we gaan overigens meestal rond de meivakantie. Dat is iets voordeliger dan de zomermaanden.

Deel Deze Pagina