Over 2 weken komt onze pup en ik wil graag een verzekering afsluiten voor onvoorziene dierenartskosten. Het hoeft sterrilisatie niet te dekken enzo. Puur de onverwachte dingen. Iemand tips? Welke hebben jullie en hoe bevalt dat?
Ik heb geen hond, maar wel 2 poezen. Ik heb bewust geen verzekering genomen. Het kostte ongeveer 20,- per maand voor 2 poezen, oftewel 240,- per jaar. Dat bedrag halen we tot nu toe nooit. Je zou het bedrag ook zelf opzij kunnen zetten voor het geval dat. Een consult voor onderzoek en de jaarlijkse inenting zijn een stuk goedkoper, voor de poes in ieder geval wel. Het gaat dus echt om grote mogelijke kosten in de toekomst. Dat risico hebben wij gepakt.
Gewoon een spaarpotje maken hoor. Het kost je klauwen met geld zo'n verzekering en de enige die er beter van wordt is de verzekeringsmaatschappij.
Denken jullie dat dat beter is ja? Ik ben nogal een pechvogel en dan zal je net zien dat er al vrij snel wat is of gebeurd.
Wij hebben het ook niet gedaan. Vind de 20 per maand veel. Houd het wel achter de hand. Onze hond heeft een navelbreuk gehad en moest geopereerd worden, was bijna 400 maar dat had ik aan premie al wel uitgespaard. Als je echt wil doen moet je even goed kijken. Bij sommige verzekeraars krijg je korting als je bijvoorbeeld Royal canin voert (maar is ook duur voer 52 euro voor 15 kilo).
Ik heb gewoon een spaarrekening aan gemaakt. En zette daar elke maand geld op. Werkt ook goed. Bij zon verzekering krijg je het helft niet vergoed.
Kunt beter idd een spaarpotje maken. Vaak gaat de premie ook omhoog als de hond ouder wordt. Zie die verhalen vaak voorbij komen op de website kassa. ook moet je vaak 20% tot 50% nog zelf betalen of eerst een eigen bijdrage betalen van soms wel 200 euro . Je bent al snel 300 euro kwijt per jaar. De honden krijgen vaak pas problemen als ze wat ouder zijn en dan kun je al genoeg gespaard hebben .
Ligt er ook een beetje aan wat voor ras je wilt, Franse en energiekste bullen worden bijv uitgesloten voor heel veel dingen vanwege luchtweg problen. En sommige andere grote rassen weer voor HD problemen en dat zijn dan natuurlijk net de dingen die je nodig kan hebben. Wij hadden proteq en op zich goed tevreden tot ze ineens de premie 9 euro duurder maakte. Toen verloren wij beide onze baan en moest ik eerst maar eens drastisch de uitgaven terugdringen en toen heb ik hem opgezegd. Wat ik trouwens wel netjes vond want ik had een 5 jarig contract en heb netjes een brief geschreven met de situatie en hij werd direct stopgezet en kreeg nog halve maand terug
Het is een kruising engelse- amerikaanse stafford. Zag idd dat HD e.d. vaak al uitgesloten zijn. Denk dat het dan toch maar een spaarpotje gaat worden.
Ons hondje hebben we helaas veel te vroeg in moeten laten slapen afgelopen kerstavond ivm epilepsie... Gelukkig hadden wij hem verzekerd bij de Hema echt heel blij mee geweest want toch een hoop onverwachte kosten gehad onder andere een paar dagen verblijf in de kliniek en een hoop medicijnen! Alles vergoed gekregen ook daarvoor nog wat andere kleine dingetjes met hem gehad ben erg te spreken over de verzekering! Ga het bij ons volgende hondje zeker weer doen ow ja betaalde maar 11 euro zoveel dus dat vond ik wel mee vallen... Als we de verzekering niet hadden gehad waren we een hele hoop meer kwijt geweest! Ik zou het je dus wel aanraden
Ons hond bleek een chronische huidafwijking te hebben, dierenartsbezoeken, medicijnen waar ze de rest van haar leven aan zit, tot nu toe hebben we het er al drie keer uit. Ze is bij Proteq verzekerd, heel tevreden over.
Wij hadden eerst Proteq maar de kosten daarvan rezen de pan uit. Zit nu bij de Hema en tevreden over. Eigen risico van 45 euro per ingediende declaratie (dus al spaar je 10 nota's op, je betaalt slechts 1x 45 euro) Je kan tot een jaar de nota's opsparen.
Ik heb even gekeken bij de HEMA. Het zou mij 15 euro per maand kosten incl crematie. Dat valt mij heel erg mee. Met afsluiten moet ik nog wachten tot ik de pup heb want ze hebben het chipnummer nodig. Dus ik heb nog ff om na te denken.
Een honderverzekering kost al snel 50 euro per maand echt belachelijk, kan je beter zelf sparen zoals al eerder werd gezegd.
Wij zijn verzekerd via Proteq en er heel tevreden over. Gelukkig zijn we verzekerd want de laatste ziekenhuisopname van onze hond heeft 3200 euro gekost. (week ziekenhuis, operatie, intensive care en daarna ingeslapen...) Binnenkort moet onze andere hond aan zn knietjes worden geopereerd..ook verzekerd. Onze honden mogen vanwege hartproblemen niet met een normale narcose gaan slapen, maar moeten gasnarcose.. duurder dus.. tel uit je winst. Vorige week tandjes laten schoonmaken onder narcose. 123 euro.. ik lever zo de rekening in bij de verzekering. Hartmedicatie om de 3 weken 25 euro... hoppa...naar de verzekering. Heel happy dus met Proteq
geen verzekering is het goedkoopst meestal. Je kunt beter zelf sparen voor onvoorziene zaken. Heel veel wordt namelijk niet gedekt. En sowieso is het een kwestie van gezond verstand gebruiken wat je allemaal aan je hond wilt uitgeven. Een gezonde hond (of kat) die niet doorgefokt is, kost echt heel weinig. Een sterilisatie, soms een ontwormingskuur en eventueel inentingen (die voor lang niet alle huisdieren even hard nodig zijn). Misschien een keer een ingreep bij een ongeluk. En een inslaapspuit tegen het levenseinde. Veel van het overige is niet nodig. Ken mensen die hun beesten op superdure dieetjes zetten, die hele dagen insuline spuiten, weet ik veel wat voor huidampullen geven. Maar dat is eigenlijk allemaal overdreven.
Een ongeluk komt altijd onverwacht en altijd als het net even niet uitkomt. Een ander wil zo'n bedrag opzij zetten, heel goed te begrijpen, maar wij vinden rust bij zo'n verzekering. Wij hebben de premie er al dik uit (lees jaren)
Dat een gezonde niet doorgefokte hond heel weinig kost is echt onzin. Wij hadden een gezonde hond, met stamboom en niet doorgefokt. Toch werd deze niet doorgefokte hond ziek... een infectie in zn neus waardoor operatie nodig was... Je laat je hond niet stikken en al helemaal niet als een arts zegt dat er goede kans op herstel is... kost echter wel 3200 euro. Een ingreep bij een ongeluk kost ook geld... en als je pech hebt duizenden euro's. Een inslaapspuitje is goedkoper daar heb je wel gelijk in..... Alleen ik probeer ze wel te helpen als dat mogelijk is.
Ik ben echt geen 50 Euro kwijt per maand hoor. En net als bij een mens kun je het treffen of niet met de gezondheid, natuurlijk is de kans met bepaalde rassen bijv. hoger dan bij kruisingen, maar je weet het nooit hoe het loopt. Voor onze kat hebben we een spaarpotje (die mankeert zelden iets en is al oud, even afkloppen), voor de hond een verzekering. Hoe je het ook doet, zorg dat je bent voorbereid op medische kosten en die kunnen hoog oplopen.