@Vitamientjuh dat het nog zo onbekend is maakt het nu met dit soort uitslagen/ klachten extra ingewikkeld... Meerdere mensen denken idd dat ik waarschijnlijk niet meer besmettelijk ben, maar niemand die me het fiat durft te geven om de straat op te gaan, want zeker weten doen ze het niet en dan toch liever maar het zekere voor het onzekere...
vervelend dat je weer positief bent! Ik las het een beetje als een beetje zwanger, je bent zwanger of niet. Ik wist niet dat je positief kon zijn en niet besmettelijk.
Pcr spoort alleen het virus op maar het zegt niet of je op dat moment nog besmettelijk bent. Het kan ook dood virus zijn of nog zwak levend virus wat niet sterk genoeg is om besmettelijk te zijn. Ik heb de afgelopen dagen er veel over gelezen en men zegt na onderzoeken dat je bij milde klachten (dus geen ziekrnhuisopname) max 11 dagen besmettelijk bent. Bij kweekjes die zijn afgenomen kunnen ze bij de meeste mensen tot 8 dagen na de start van de klachten virus opkweken dat besmettelijk is. Met een uitschieter naar 11 dagen. Pcr testen kunnen langer positief blijven doordat het alleen virus opspoort maar dat zegt dus niks over of het nog levend is. Restklachten kunnen ook lang aanhouden.
Mijn moeder zit ondertussen bijna een maand thuis, omdat haar man positief getest was. Na 1,5 week kreeg ze zelf ook klachten en dat is nu al 2 weken geleden. Ze dacht klachtenvrij te zijn, maar nu toch ineens weer wat benauwd en hoofdpijnklachten. Is ze nu nog steeds besmettelijk? Ze is er zelf zo ontzettend klaar mee, heeft ook totaal geen energie, maar van dat binnen zitten, knap je ook gewoon niet op.
Hahaha Gelukkig niet een beetje zwanger Maar werkgever test verder door waardoor ze onderscheidt maken in de mate van besmetting, helaas maakt dat het dus niet makkelijker om te interpreteren wat je dan met zo'n uitslag moet... Inmiddels zit ik nu weer thuis omdat ik wat meer begon te hoesten en nu dus weer een test moeten doen en naar huis gestuurd (Achteraf was het dus 'logisch' dat ik bij de GGD positief testte, die hebben geen onderscheid en gezien ik dus wel nog 'iets' had zitten ben je daar dus meteen positief)
Iets soort gelijks,mijn oudste is sinds woensdag weer beter(donderdag 24 uur klachten vrij) sinds vandaag een kriebel gevoel in de neus en af en toe niezen wat hij overigens tijdens de corona niet deed. Er zitten inmiddels dan 4 dagen tussen. Ik vraag me af of je er een gewoon verkoudheidje achteraan kan krijgen