eindelijk weet ik wat de bultjes en rode vlekjes op mijn armen en benen zijn. keratosis pilaris. op mijn armen vind ik het niet echt storend maar elk jaar als de benen weer bloot moeten/mogen erger ik me er daar toch wel kapot aan. ik heb dus besloten er eens wat aan te gaan doen. vandaag krijg ik een ureumzalf binnen dus die zal ik eerst proberen. wie heeft het nog meer en wat doe jij er aan? de ene website zegt scrubben helpt en de andere zegt dat je juist niet moet scrubben. ik scrub 1x per week met zo'n jute achtige handschoen en ik heb niet het idee dat het daar juist erger van wordt. kom maar op met wat voor jou werkt!
Ik heb het al van kinds af aan maar ik moet zeggen dat ik er nooit iets mee heb gedaan muv schrubben bovenarmen. Ik moet zeggen dat naarmate ik ouder word het minder begint te worden. Mijn 10 jarige dochter heeft het ook flink op haar bovenarmen en in mindere mate in haar gezicht en bovenbenen. Ze heeft er verder geen last van en in de zomer wordt het ook minder. Op de één of andere manier boeit het me ook niet heel erg. Het is een goedaardige aandoening en ik geloof ook niet zo in al die smeersels. Er worden weleens zalven met salicylzuur door dermatologen voorgeschreven maar ik heb niet heel erg de behoefte om dit op grote stukken te smeren. Ik denk dat als je echt iets wil doen dat regelmatig schrubben de beste oplossing is.
Volgens mij valt er ook nauwelijks iets aan te doen, het gaat sowieso niet weg met die speciale creme's. Ik heb het zelf op mijn bovenarmen, benen en billen. Zolang ik het niet op mijn gezicht heb vind ik het eigenlijk wel best.. In de zomer, als je huid wat bruiner is, valt het wel minder op. Ook merk inzekf verschil bij voeding; als ik gezond eet (natuurlijk), lijkt het zich meer te beperken.
Ts, er schijnt een link te zijn met keratosis pilaris en overgevoeligheid voor gluten. Of het bewezen is weet ik niet maar ik hoorde dit laatst al van iemand anders. Misschien interessant om er op te googelen. Tenzij je natuurlijk helemaal geen last hebt van je darmen natuurlijk...opgeblazen gevoel oid. Veel succes!
Nee gluten heb ik geen last van gelukkig. Ik weet ook wel dat het nooit helemaal weg zal gaan maar een beetje minder zou al heel fijn zijn. Stoor me er alleen steeds meer aan dat vooral op mn benen het erg aanwezig is