Even een korte vraag. We willen de mmm weer in voor een tweede kindje. Moet je hiervoor weer eerst de h.a bellen of mag je meteen het ziekenhuis bellen?
Denk eerst huisarts want er moet nu ook een reden zijn (geen cyclus, pcos etc.) Situatie kan anders zijn dan de vorige keer dus dan heb je eerst een verwijzing nodig. Kan telefonisch gevraagd worden. Succes!
Je zult een verwijzing bij de huisarts moeten vragen. Ik heb dat ook gedaan, de gynaecoloog beoordeelt dan wat er speelt en of/hoe ze gaan helpen.
Heb ik helemaal geen in om de ha te bellen Maar ja ga ik toch die man eerst maar eens bellen. Wel jammer. Ze weten toch in het ziekenhuis al wat het probleem is.
Doet je huisarts daar moeilijk over dan? Lijkt me vervelend Mijn huisarts is gelukkig begripvol en kent mijn situatie en heeft me meteen doorverwezen. Oh en ik heb om de verwijzing gevraagd d.m.v. een telefonisch consult.
Ik heb gelijk het ZH gebeld en we konden gelijk zonder verwijzing terecht, maar wij waren zelf al wel weer langer bezig dan een jaar. Misschien dat ze ons hadden laten wachten of een verwijzing hadden laten halen als we het niet eerst zelf hadden geprobeerd, maar dat weet ik niet.
Ik heb toch ook eerst het ZH gebeld om te proberen Ik heb meteen een afspraak kunnen maken (over minder dan 2 weken al!!!) maar de H.A moest inderdaad ook gebeld worden want er moet een verwijsbrief mee. Dus moet ik bij hem komen. ik heb een beetje een aparte huisarts. Net of ik me moet verantwoorden bij die man. Maar ja we gaan er weer voor
Bij de tweede heb ik het ziekenhuis gebeld en hoefde ik geen verwijsbrief. Nu bij de derde moest ik ineens wel weer een verwijsbrief halen. Vond het een beetje vaag..
Dat hoeft niet; situatie kan veranderd zijn en omdat het nu om een andere/nieuwe zwangerschap zal gaan, moeten er misschien weer dingen opnieuw getest worden en dus moet de huisarts de verwijzing doen; ook voor de verzekering.
Vanaf 1 jan 2014 heb je een verwijsbriefjes van je huisarts nodig. Hier hoef je meestal niet voor langs te gaan, een telefoontje is genoeg. Het is puur voor de verzekering!