Het gaat om toeslagen die zouden moeten worden terugbetaald. Voorbeeld: ik zou huur toeslag over 2015 moeten terug betalen, bezwaar ingediend bezwaar is terecht gesteld er is een definitieve berekening geweest in september, november volgens de gegevens van het goedgekeurde bezwaar. En nu weer een definitieve berekening met 3 x raden de maanden waarvoor ik toen bezwaar heb moeten indienen.Belastingtelefoon kan alleen terugbellen notities maken die niet worden nagekomen. Wat moet ik doen? naar een advocaat stappen om udsman? ik word hier heel moe van ik denk dat ik ondertussen een half bos aan bezwaren en gegevens heb opgestuurd.
heb je wel goed naar de jaartallen gekeken? en zelf rekenen ik alles na via de rekenhulp, want die zit er redelijk dichtbij ik zet op een rijtje wat ik ontvangen heb. Daarnaast mijn huur (hou rekening met de huurverhoging per 1 juli, dus eigenlijk moet je hem voor de eerste en tweede helft van het jaar maken). En eventueel de kinderopvang. En je inkomen en vermogen. Van jezelf en je partner. Ik heb dat toen netjes uitgeschreven en met begeleidend briefje gedaan. Dat werkt het beste.
Ombudsman! Heb ze ook ingeschakeld na 6 maanden geen kinderopvangtoeslag wat HUN fout was. Brief na brief idd bellen helpt niet. Ombudsman hielp meteen. Binnen 24u werd ik door een afdelingsdirecteur vd belastingdienst gebeld. Moest nog eenmaal alle benodigde gegevens doorsturen, per mail dit keer en de volgende dag belden ze terug dat het allemaal in orde was en opgelost. In mn eentje waren er nog maanden overheen gegaan...
ja ik heb alles 3 keer na gekeken, er was toen al heel veel gedoe met ook fouten van de belastingdienst. (buurvrouw van een ander nummer bij mij erop schrijven) het vervelende is dat wanneer ik bel er word gezegd ik ga kijken wat ik bij mijn gegevens heb, en als ik vraag de gegevens op te sturen met wat zij berekenen of waarom, is het antwoord letterlijk ja dat weet ik niet ik kan een terug bel afspraak maken. Die of niet wordt na geleefd of totaal onelegante informatie bevat