Hai, Een tijdje geleden (met de 20 wekenecho) kwamen ze erachter dat mijn kindje iets verwijde nierafvoer had. Met 32 weken zouden ze dit weer gaan bekijken met een grote kans dat het vanzelf was weggetrokken. Helaas was dit niet het geval. Het was ook niet ernstig toegenomen, dus ik hoef nu niet naar het ziekenhuis. Als mijn kindje 8 dagen is moet ik naar het ziekenhuis voor nog een echo . Eerlijk gezegd ging ik er al een beetje vanuit dat het wel goed zou zitten. De afwijking is niet zo groot/ernstig, maar ik vond het wel jammer dat er meteen zoiets medisch bij komt kijken. 8 Dagen na de bevalling wil ik gewoon langzaam gaan wennen aan het feit dat de kraamhulp weg is en ons gewone leventje gaan oppakken . Maar goed, ik mag niet klagen,w ant er zijn veel ergere dingen die geconstateerd kunnen worden. Maar goed, jammer vind ik het wel een beetje...
Heej Pienie dat is toch goed nieuws dat t niet toegenomen is hè! Wel balen dat de uk met 8 dagen toch nog een onderzoek krijgt maar je wilt zelf ook t allerbeste voor de kleine natuurlijk. Wat houdt t eigenlijk in als de kleine verwijdde niertjes heeft?
Nou, het is ongeveer gelijk gebleven, maar wel iets toegenomen (allemaal in verhouding dan met de normale groei). Wat het inhoudt is dat de urine daardoor niet meteen richting blaas gaat (bij erg grote afwijking kan je kindje dan zichzelf vergiftigen, maar daar lijkt het in dit geval niet op). Maar goed, het kan dus in het ersgte geval betekenen dat je kindje na de geboorte aan de antibioticum moet tot het verkleind is. Als dat niet vanzelf gebeurt moeten ze gaan opereren. Voorlopig is het zover dus nog niet, maar echt zin in die medische toestanden heb ik niet. Ach het is eigenlijk ook meer dat ik baal dat het niet 'gewoon' goed is allemaal (daar ga je toch een beetje vanuit).
Kan ik me heel goed voorstellen maar bedenk maar dat t gelukkig niet n stuk erger is geworden! Succes.
Kan me voorstellen dat je best wel baalt. Tuurlijk is het geen megagroot drama. Maar precies wat je zegt, je wilt liever niet meteen in de medische molen. Hopelijk valt alles na de geboorte mee.
Hi, Hetzelfde verhaal als bij mijn tweede kindje. Vanaf de 20 weken-echo zijn wij in een medische molen terecht gekomen: echo's, preventief penicilline vanaf de 10e dag, rontgenfoto's ivm eventuele reflux van de urine enz. Er werd van alles geroepen: verwijd nierbekken/urineleider zou een softsign zijn voor een genetische afwijking. Daarna bleken er opeens weer kalkafzettingen in de nieren zichtbaar (nierstenen) die zouden kunnen wijzen op een stofwisselingsziekte. Toen mijn dochter 9 maanden was, bleek alles gelukkig genormaliseerd. Tja, het maakt je zs en kraamperiode allemaal wat minder roze. Toch denk ik dat het goed is dit allemaal (preventief) te doorlopen. Ik ken namelijk een situatie waarin het allemaal erg nodig is gebleken. Na onze ervaring heb ik echter vele anderen gesproken bij wie uiteindelijk ook niets aan de hand bleek en alles 'bijtrok'. Ik zou je adviseren alles met je kindje te doorlopen, maar je niet gek te laten maken. Ik had zelf de indruk dat wij wel 'interessant onderzoeksmateriaal' voor het academisch ziekenhuis! Anyway, veel succes en mocht je nog vragen hebben over onze situatie... stuur me een pb'tje!