Hoi, Ik ben nu ruim 12 weken zwanger. ik heb een jaartje terug een miskraam gehad dus daardoor mocht ik met 8 weken al een echo laten maken. Ik heb het hartje gezien en gehoord. Alles zag er goed uit op die echo. Er was nog niet zo heel erg veel te zien.Nu wilde ik graag weten wanneer ik voor de eerste keer naar de verloskundige moet gaan. Ik wil namelijk nu weer een echo laten maken om te kijken of alles verder goed is gegroeid want met zo'n echo van 12 weken kunnen ze veel meer zien dan met een die echo van 8 weken. Moet ik dat dan via de verloskundige regelen en word het gewoon vergoed. Soms heb ik ook weleens een apart gevoel in mijn buik. Niet echt pijnlijk en ik denk dat ik me ook geen zorgen erover hoef te maken maar wat kan het precies zijn. Mijn buik is namelijk al aardig gegroeid en is daar misschien ook een verklaring voor. Want bij sommige mensen zie je het pas na 5 maanden ofzo. Alvast bedankt voor de moeite
hoi lildushi, heb je je al aangemeld bij een verloskundige? Dat moet je anders vandaag meteen doen. Sommige verloskundigen laten de mensen al komen bij 8 weken, anderen rond de 10-12 weken, dus het is nu echt tijd dat je je aanmeldt. Vraag meteen hoe het bij hun is geregeldmet echo's . Soms hebben ze zelf een echo-apparaat en maken ze een echo. Anders kun je om een verwijzing voor nog een echo vragen. Leg uit dat je eerder een miskraam hebt gehad, en dat je nu een vroege echo hebt gehad, maar graag nog een echo wilt. Dat wordt vrijwel altijd vergoed door de verzekering. Je kunt in het telefoonboek kijken voor de verloskundige praktijk het dichtst bij jou in de buurt. Het gevoel in je buik is waarschijnlijk je groeiende baarmoeder. De baarmoeder hangt aan banden en die rekken mee, en daardoor kun je nu al wat pijn of steken hebben, of juist een zeurderig gevoel in de onderbuik. Dit kan geen kwaad. Goede zwangerschap gewenst! Mirjam